2018-06-27, 23:11
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Känns spontant som att de borde dubbelkolla UWs alibi.
Han verkar oerhört bitter och sårad.
Nu är han väl också tämligen nyseparerad...
Varför tror du att UW har alibi? Är det Equmeniaförsamlingen som påstår detta?
Citera
2018-06-27, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Polisen skrev ju själv att utbytet av spaningsledningen hade med bristerna i det aktuella fallet att göra. Man skall nog inte lägga någon större vikt vid de högre chefernas damage control dagen efter.
Ja. Han hade väl klåpat sig eller varit allt för långsam. Friskt attman agerar tycker jag.

Hade man alltid bytt ut dessa i tid hade nog fler grova brott klarats upp. Men gäller ju också att det finns bra personal att sätta in istället.
Citera
2018-06-27, 23:14
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
UW är stor, skulle utan problem kunna ha ihjäl LW om han var på det humöret
Det här har knappast att göra med hur stor någon är, utan mer om vad motivet kan ha varit.
Senast redigerad av Draifos 2018-06-27 kl. 23:18.
Citera
2018-06-27, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
I mitt tycke drog sig inte LW för att skriva om barnen publikt.
Finns massor av inlägg med text om samt bild på barnen. Har du missat det?

Nej. Men definitivt inte sedan barnen blev äldre.
Citera
2018-06-27, 23:31
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Är inne på en teori som är så pass långsökt att det vore dumt att redogöra för den. Behöver dock svar på en konstig fråga för att kunna släppa tanken. Vid vilken ålder tog LW körkort?
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
LW tog körkort 1991-03-04.
Tack. Då kan vi lägga ner min egen teori. Återstår att bekräfta eller vederlägga 'Clandeztinos' bättre underbyggda och mer omtalade långskott.
Senast redigerad av Draifos 2018-06-27 kl. 23:36.
Citera
2018-06-27, 23:36
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jag tycker det är medt intressant att HD uppenbarligen fortsätter att umgås med SD trots köp av eget hus och ansökan om skilsmässa. (och att han är misstänkt för mord). Dessutom vill hon uppenbarligen redovisa det för omvärlden. Varför???
Spelreglerna har ju ändrats...till HD:s fördel. Kan kanske vara något att visa upp för en mindre nogräknad person? Verkar som hon gillar (nya) läget.
Citera
2018-06-27, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Det låter ju ganska rimligt att kunna få delta i Vansbrosimmet även om man är ensamstående, gissar att hon gjorde klassikern och planerat ett deltagande länge. De flesta föräldrar kan samarbeta och byta veckor med varandra vid behov. Inte dem?

Ja, Lena verkar ha genomfört En Svensk Klassiker, alltså
Lidingöloppet, Vasaloppet, Vätternrundan cykling samt
Vansbrosimningen. En vältränad och duktig tjej!
Citera
2018-06-27, 23:45
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Spelreglerna har ju ändrats...till HD:s fördel. Kan kanske vara något att visa upp för en mindre nogräknad person? Verkar som hon gillar (nya) läget.
Om jag har förstått det`rätt så menar tidningen Metro att åklagaren Åsa Hiding tror att det här handlar om ett "svartsjukedrama" där LW och SD (men inte UW, som har alibi?) ingår:
https://www.metro.se/artikel/kvinna-misst%C3%A4nkt-kidnappad-uppgifter-om-svartsjukedrama

Varifrån kan åklagaren ha fått de här uppgifterna? Från någon "blogg"?
Senast redigerad av Draifos 2018-06-27 kl. 23:57.
Citera
2018-06-27, 23:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Var och hur hittade du "bloggen"? Den kan väl inte vara seriös? 3 inlägg på 2 år (?!!!) Det känns som om någon skulle roat sig med att komponera ihop den alldeles nyligen eller??

Exakt mina tankar.
Citera
2018-06-28, 00:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tycker att det är helt klart att GW uttalar sig i allmänna ordalag utifrån det lilla han vet om fallet, förmodligen inte så mycket med än det vi vet. Han säger ju klart och tydligt att han utgår från statistiken. Bråk om det vanliga, strypning i 78 fall av tio. Alltså bara spekulation utifrån statistiken.
Han säger ju att han utgår ifrån hur det brukar ligga till, att han inte läst obduktinsprotokollet och att han utan att lyckas försökt nå Peter Springare.

Ber om ursäkt för alla stavfel mm.
Sitter på landet med dålig uppkoppling och mobil.
Rättels på mitt tidigare inlägg:
7-8 fall av 10.
Men det fattar väl alla 😵
Citera
2018-06-28, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Spekulationer. Två helt olika.

För att hon sägs vilja lappa ihop det. Hon lär väl inte tro att han gjort detta hemska. Han har ju garanterat svurit sig oskyldig (o vem vet?)
Och vill visa att hon står vid hans sida i vått o tort. Klarar de det här klarar de allt.

Eller så misstänker/vet hon och är hon livrädd och vågar inget annat än att stanna och leka happy wife.

Ja, har tänkt samma, men båda förklaringarna är för mig svårbegripliga.
Citera
2018-06-28, 00:02
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Var och hur hittade du "bloggen"? Den kan väl inte vara seriös? 3 inlägg på 2 år (?!!!) Det känns som om någon skulle roat sig med att komponera ihop den alldeles nyligen eller??
Har inte åklagaren och Leif GW Persson något annat att gå på än församlingsmedlemmarnas egna skvallerbloggar? Åklagaren i Örebro kan säkert vara oerfaren, men GW?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in