2018-06-27, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
tycker du i stort har framfört dem på ett sakligt sätt så jag bryr mig inte om djupare penetrera de trådsanningar som du väver in som fakta eller det faktum att det kanske inte alls är ett familjemord vi har framför oss.

Ja, det är väl ungefär de invändningarna man hade kunnat ha om man inte som jag valde att bortse från trådsanningar och negligerandet av att H kan ha begått barnamord och inte familjemord. Åter igen så handlar det om förmågan att uppfatta perspektiv utanför sin egen bubbla.
Är destamentet och avskedsbrevet trådsanningar? Då är det härifrån polisen har fått uppgiften om brevet som dom har gått ut med och Skatteverket har diariefört ett dokument från tråden. Jag trodde väll i min enfald att det handlade om verifierade fakta.
Citera
2018-06-27, 17:14
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Assisterat självmord, fullt lagligt om någon av parterna hjälpte till med detta.
Var OH medhjälpare lr medgärningsman?

Gav han henne tabletter och hällde upp ett glas whiskey? Eller lät han henne först göra ett försök varpå han tog över och avslutade det hela medan hon låg djupt försjunken i sömn, oförmögen att orka göra motstånd?
Citera
2018-06-27, 17:16
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Jo, så kan det ha varit. Men då blir motivet en än mer central fråga. Motiv både vad gäller att begå tre mord och sen ta livet av sig och motiv att göra sig besväret att få det se ut som ett gemensamt beslut. Testamentet tycker jag var väldigt makabert, om nu situationen kunde bli mörkare.
Instämmer.
Citera
2018-06-27, 17:16
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag tror inte att ekonomi var motivet till denna tragiska händelse.
Nej, det tror inte jag heller, men detta till trots skrevs ett testamente som gynnade ena parten. - Att ändra ett förmånstagarförordnande torde ta en bråkdel av den tid det tar att formulera, printa ut och få bevittnat ett testamente. - Varför skulle de låta stora summor frysa inne, när det varit så lätt att i stället låta arvingarna komma i åtnjutande av pengarna?
Senast redigerad av letsdoit 2018-06-27 kl. 17:20.
Citera
2018-06-27, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Är destamentet och avskedsbrevet trådsanningar? Då är det härifrån polisen har fått uppgiften om brevet som dom har gått ut med och Skatteverket har diariefört ett dokument från tråden. Jag trodde väll i min enfald att det handlade om verifierade fakta.
Jag råkade föra in mitt tidigare inlägg som svar till dig. Det är svårt att titta på fotboll och skriva samtidigt.

Nej, testamentet och avskedsbrevet är inte trådsanningar utan flera andra saker Sannolikhetsberäknaren Glittret framförde.
Citera
2018-06-27, 17:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Var OH medhjälpare lr medgärningsman?

Gav han henne tabletter och hällde upp ett glas whiskey? Eller lät han henne först göra ett försök varpå han tog över och avslutade det hela medan hon låg djupt försjunken i sömn, oförmögen att orka göra motstånd?

Nej, hon knöt upp och förberedde snaran i trappan till Oskar innan hon avslutade sitt eget och sina barns liv.
Citera
2018-06-27, 17:31
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag tror polisens tekniker skulle ha upptäckt om det var en mördare utifrån. Att Ellie kom på den tanken/idén tror jag mest var en försvarsmekanism. Gick väl inte att tänka sej att det var föräldrarna som var skyldiga. Vilket jag har förståelse för.
Du kan ha rätt. Fast kom ihåg att Elli09 saknar släktskap med familjen. H*n har också uttryckt sig relativt neutralt; sakligt och sansat, därför kan annat än förnekelse ligga bakom den teori som h*n har framfört vid ett flertal tillfällen.
Citera
2018-06-27, 17:35
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Nej, hon knöt upp och förberedde snaran i trappan till Oskar innan hon avslutade sitt eget och sina barns liv.
Om du själv tror på vad du säger så är det säkert sant.
Citera
2018-06-27, 17:43
Bannlyst
Citat:
Om du själv tror på vad du säger så är det säkert sant.
Jag har redan förstått att det är så du fungerar.

Du beskrev tidigare att Elli09 är neutral, saklig och sansad i sina uttalanden pga att hen inte är släkt med familjen.
Syftade du på det hen sa om att barnen blev friskare när de var ifrån Hanna?
Citera
2018-06-27, 17:58
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Jag har redan förstått att det är så du fungerar.
Du beskrev tidigare att Elli09 är neutral, saklig och sansad i sina uttalanden pga att hen inte är släkt med familjen.
Syftade du på det hen sa om att barnen blev friskare när de var ifrån Hanna?
Jag syftade inte specifikt på den. Det var den uppgiften hon hade fått till sig och vidareförmedlade till tråden. Uppfattar att Elli09 står en bit utanför familjen, hon träffade flickorna senast i somras (juni?).
Citera
2018-06-27, 18:15
Bannlyst
Citat:
Jag syftade inte specifikt på den. Det var den uppgiften hon hade fått till sig och vidareförmedlade till tråden. Uppfattar att Elli09 står en bit utanför familjen, hon träffade flickorna senast i somras (juni?).

Ok, så just det uttalandet är lite mindre neutralt, sakligt och sansat enligt dig?
Citera
2018-06-27, 19:47
Medlem
Citat:
? Vad fick du det ifrån???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in