2018-06-26, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Nej, det är en tolkning du gör baserat på att du enbart verkar kunna se allt i svartvitt.

Förklara nyanserat då.. Att säga att Johansson är en dålig värvning kan inte annat att ses som avundsjuka..

Men härligt att du förklarar hur alla andra upplever saker, för mig låter det som att du beskriver han som oprofessionell a la Ranegie. Det är en tolkning jag gör ja, men det gör inte min tolkning till felaktig för det..
Citera
2018-06-26, 17:30
Medlem
mishimas avatar
Jag har ändå fått uppfattning att Erik Johansson alltid agerar proffsigt mot sin klubb. Han gör sitt bästa på träning och match samt sköter sin fysik och sina åtaganden. Apropå avsaknad av motivation. Det handlar nog snarare att han inte maximerar sin klubbkarriär i sina klubbval utan har andra prioriteringar.
Citera
2018-06-26, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Förklara nyanserat då.. Att säga att Johansson är en dålig värvning kan inte annat att ses som avundsjuka..

Du borde kunna tänka själv tycker jag. Återigen målar du allt i svartvitt och beskriver det som att man måste vara avundsjuk om man tycker Johansson är en dålig värvning vilket jag inte ens sagt utan att jag tror han kommer att floppa sett till den stora investering det är med ett så långt kontrakt med en spelare som enbart gjort en handfull matcher sedan korsbandsskadan och inte verkar ha den rätta glöden för sin idrott eller att vilja bli så bra som möjligt. Han har tidigare själv uttalat att hans främsta intresse inte är fotboll men att fotbollen har givit honom inkomsten att spendera mer på sina intressen. Det ihop med att hans val under karriären som till exempel att han väldigt tidigt tappade motivationen för landslaget gör att jag inte tror att han har rätt motivation för att leverera i 4,5 år. Han kan på kort sikt bli en bra sportslig förstärkning men på lång sikt så tror jag Djurgården kommer sitta på en högt avlönad spelare med långt kontrakt som inte kommer levererar motsvarande den ekonomiska investeringen.

Amadou Jawo var en annan spelare där jag kritiserade DIF:s investering på ett 5-års kontrakt vilket jag fick massa skit för här. Det innebär inte att jag tycker Johansson och Jawo är i nivå med Ranegie utan att deras kontrakt på sikt kommer att kosta mer än vad de ger tillbaka i sportsliga prestationer. Ingen tycker nog idag att 5-års kontraktet med Jawo var en bra idé.
Citera
2018-06-26, 22:03
Medlem
DiegoRostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Erik Karlsson officiell för DIF iaf. Även bekräftat att han mer eller mindre köpt ut sig själv så de verkar inte kostat DIF så mycket som de kunnat.

Herregud vilken sommar av DIF hittils.
Har aldrig hört talas om spelaren? Upplys mig.

edit: Läste vidare nu.
Citera
2018-06-26, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiegoRosta
Har aldrig hört talas om spelaren? Upplys mig.

edit: Läste vidare nu.
Japp jag slirade till det med efternamnet då jag blandat ihop dom förr p.g.a deras namn och likhet. Men som sagt, Erik Johansson.
Citera
2018-06-26, 22:09
Medlem
DiegoRostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Japp jag slirade till det med efternamnet då jag blandat ihop dom förr p.g.a deras namn och likhet. Men som sagt, Erik Johansson.
Japp det var ingen diss utan trodde det var någon som fallit utanför min radar.
Citera
2018-06-26, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiegoRosta
Japp det var ingen diss utan trodde det var någon som fallit utanför min radar.
Haha lungt!
Citera
2018-06-27, 07:19
Medlem
Yes, Erik Johansson saknar motivation. Särskilt efter att ha iprincip gått rakt in i FCKs startelva (igen) efter en korsbandsskada. Var ju egentligen en långsiktig plan, som i slutändan skulle leda till att han kunde flytta till Stockholm och lägga av med fotbollen, tidigt!!!

Avundsjukan bland vissa är ju fantastisk.
Citera
2018-06-27, 14:34
Avslutad
Citat:
I april skrev turkiska sajten Hürriyet att Zengin lämnar Bajen till sommaren för Antalyaspor. För FotbollDirekt bekräftar nu forne landslagsyttern att det inte blir något mer spel i den grönvita dressen när avtalet löper ut om en månad.

– Nej, jag måste ut och spela på gräs igen.

Du gillar inte konstgräs?

– Nej, det var inget för mig.

Zengin levererar.
Citera
2018-06-27, 14:51
Medlem
Klippatuuungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Zengin levererar.
Vad gick det här kalaset på för bajen?
Citera
2018-06-27, 15:38
Bannlyst
Sebastian Eriksson lämnar IFK Göteborg för något Grekiskt lag.
Citera
2018-06-27, 17:31
Medlem
DiegoRostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Sebastian Eriksson lämnar IFK Göteborg för något Grekiskt lag.

Ännu en rätt bra spelare som lämnar. Snart inte många bra kvar.

Citat:
Ursprungligen postat av Klippatuuung
Vad gick det här kalaset på för bajen?
Det var nog inte allt för dyrt. Det var inte precis som det var för pengarna han gick dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in