2018-06-27, 10:46
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Har skrivit det förut men: Detta är en psy-op av de Usual Suspects
Så obvious att de inte går att blunda för någon längre.

@wikileaks
"Qanon" pushes for regime change in #Iran, mirroring long held CIA, Mossad and neocon goals.
https://twitter.com/wikileaks/status/1011273751143550979

Frågan blir hur man ska förklara detta och hur bergsäkra folk har varit att Q och Trump är på samma sida samt emot Neocons osv
Citera
2018-06-27, 10:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Frågan blir hur man ska förklara detta och hur bergsäkra folk har varit att Q och Trump är på samma sida samt emot Neocons osv

Jag har skrivit det ett antal gånger tidigare i tråden:
Eftersom vi knappast lär få veta vem som innehar Q-kontot, särskilt inte om psyops-teorierna stämmer, så kommer det aldrig ske - däremot kommer haussen runt Q sakta tyna bort och försvinna - precis som haussen runt pizzagate...

Sen kommer någon ny spännande konspirationsteori, och då blir Q fullständigt utraderad från så gott som allas medvetande..
Citera
2018-06-27, 11:13
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:

Om man vill vara snäll, och vilket nog är sant i de flesta fall, så skulle jag förklara det med Kognitiv Dissidens: Critical Thinking & 4D Chess
Men man har tagit info väldigt selektivt och att det är en Israelisk Psy-Op och att Trump styrs av samma krafter som styrde Obama är info som har funnits där: Trump Ashkenazi Task Force går igenom den långa rad av Askenazis som är bakom hans framgång som President i USA och den fanns långt innan "Q" nu gick full Neocon.

Men till viss del förstårligt baserat på hur det sett ut kanske, men gått lite väl långt med 4DChess. fanken, Fabian på Granskning Sverige tror att Trump är legit och att han bekämpar den internationella sionismen genom att ge judarna allt vad de vill ha för att skapa en opinion mot dem, och han brukar kunna göra hyfsade geopolitiska analyser.

Källa: https://twitter.com/FabianFjalling/status/1008702105547345920 - de där måste vara kognitiv dissidens, jag tror inte han får några Shekels för sprida sånt där.

(Fast Qanon verkar ha dött av redan)
Senast redigerad av Arbetarbroder 2018-06-27 kl. 11:16.
Citera
2018-06-27, 11:18
Medlem
Citat:
För att inte tala om hela grejen med Nordkorea, Pentagon har ju nyligen bekräftat att det hela var mer av en photoop än av någon form av politisk vinst/vikt, delvis för att Nordkorea inte behöver göra något men även för att USA inte gör något åt det hela osv

Jag läste en artikel att Nordkorea tydligen sitter på ett enormt förråd av precious metals, de som används i teknik, och att det skulle kunna vara en av anledningarna till att Trump nu är bästis med Kim Jong Un

Kina är ju den andra stora spelaren när det gäller dessa metaller för teknik och dom blir väl mindre USA vänliga för var dag som går. Sen har vi såklart Kongo och ett par till.

https://nypost.com/2017/07/03/north-korea-is-sitting-on-6-trillion-in-mineral-resources/
Citera
2018-06-27, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag antar att du (och alla andra) har läst artikeln som dragit igång den senaste debatten om att Q är en (israelisk / neocon) psyop?

Några korta utdrag ur artikeln:
The reality constructed by QAnon has ultimately unfolded much like a fictitious spy novel, one that details a “secret” counter-coup by the Trump administration against the so-called “Deep State” that Trump – in reality — has dutifully served ever since winning the 2016 election. Despite QAnon’s having been proven wrong repeatedly, its following remains large and the phenomenon itself remains influential.

Regime change in Iran is diametrically opposed to the “Make America Great Again” mantra that espoused ending foreign entanglements abroad in order to improve the country’s domestic situation.

Thanks to QAnon, Trump will continue to remain blameless in the minds and hearts of many of his supporters, as those who blindly follow the “Gospel of Q” will continue to “trust the plan” no matter what Trump does, even if it results in a devastating war with Iran that kills millions of innocent people
https://www.mintpressnews.com/pro-trump-conspiracy-monger-qanon-calls-for-regime-change-in-iran/244686/

Även om artikeln är intressant och läsvärd så bör man förstås ha i åtanke att källan är sedan tidigare välkänd för antisemitism.

Något som ÄR intressant är att Wikileaks har sagt ett par gånger att Q är deep state.

Antingen är Q deep state eller så är Wikileaks det

EDIT: tvåa på bollen såg jag...
Citera
2018-06-27, 12:59
Medlem
Hur blir det i Usa senare om det kommer ut att DT är en så kallad puppu till deep state ?
Citera
2018-06-27, 13:10
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag har skrivit det ett antal gånger tidigare i tråden:
Eftersom vi knappast lär få veta vem som innehar Q-kontot, särskilt inte om psyops-teorierna stämmer, så kommer det aldrig ske - däremot kommer haussen runt Q sakta tyna bort och försvinna - precis som haussen runt pizzagate...

Sen kommer någon ny spännande konspirationsteori, och då blir Q fullständigt utraderad från så gott som allas medvetande..

Absolut, men menade mer på de här i tråden som aggressivt har försvarat Q de senaste veckorna, speciellt de som nästan verkar försöka vinkla in förintelseförnekelser i hela Q narrativet osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Om man vill vara snäll, och vilket nog är sant i de flesta fall, så skulle jag förklara det med Kognitiv Dissidens: Critical Thinking & 4D Chess
Men man har tagit info väldigt selektivt och att det är en Israelisk Psy-Op och att Trump styrs av samma krafter som styrde Obama är info som har funnits där: Trump Ashkenazi Task Force går igenom den långa rad av Askenazis som är bakom hans framgång som President i USA och den fanns långt innan "Q" nu gick full Neocon.

Men till viss del förstårligt baserat på hur det sett ut kanske, men gått lite väl långt med 4DChess. fanken, Fabian på Granskning Sverige tror att Trump är legit och att han bekämpar den internationella sionismen genom att ge judarna allt vad de vill ha för att skapa en opinion mot dem, och han brukar kunna göra hyfsade geopolitiska analyser.

Källa: https://twitter.com/FabianFjalling/status/1008702105547345920 - de där måste vara kognitiv dissidens, jag tror inte han får några Shekels för sprida sånt där.

(Fast Qanon verkar ha dött av redan)

Absolut att det har funnits och fortfarande finns ett enormt problem med en total avsaknad av källkritik, speciellt när det är saker som stöttar ens egna världsbild från de som aktivt försvarar Q narrativt.

Det är något som jag själv också har tagit upp, att det är ett enormt problem i hela diskussionen, speciellt att de som försvara Q och bergsäkert tror på vissa andra konspirationshypoteser aktivt saknar en förmåga att vara kritisk till det de själva läser från sina egna källor men även att det ibland aktivt verkar saknas kunskap om vad som diskuteras även om de flesta inte är på samma nivå som vissa andra i denna forumsdel.

Så finns det en aktiv fara med att inte läsa på om det ämne som man aktivt kastar sig in i och ännu farligare att kasta sig in i det med en bestämd åsikt om att A eller B är rätt utan att ens vara redo att erkänna att det kan finnas någonting annat inblandat.

Vi såg tendenser rörande denna problemtik i början av hela denna tråd när vissa debattörer aktivt använde sig av satirsidor som bevis för att Q var en "profet" (inte en bokstavlig profet även om det finns de som aktivt har försökt föra ett narrativ där Q är ett sändebud och Trump skulle vara en ängel osv) för att senare försvinna när de har blivit på tok för förödmjukade.

Titta bara på vilka det är som är kvar och kör stenhårt på Q narrativt så kan man snabbt se att det finns en enorm problematik då ingen av dem kan enas om vilka som är de "onda" och vad Q både vill men även vad som är vad i vissa fall.
Citera
2018-06-27, 13:11
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovematrix
Hur blir det i Usa senare om det kommer ut att DT är en så kallad puppu till deep state ?
Huh?
Citera
2018-06-27, 13:11
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovematrix

Inget lär ändras, Trump har lyckats införa det system som 1984 varnade om, de enda som inte lär följa Trump som slavar är de som har fasta principer och de som redan idag inte följer honom.

Det enda som lär ändras är att han troligen inte kan bli omvald 2020 om det är tillräckligt många med principer.
Citera
2018-06-27, 13:12
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Något som ÄR intressant är att Wikileaks har sagt ett par gånger att Q är deep state.

Antingen är Q deep state eller så är Wikileaks det

EDIT: tvåa på bollen såg jag...

Wikileaks har starka kopplingar till Ryssland så om Wikileaks är "deep state" så är även Ryssland det.
Citera
2018-06-27, 13:35
Medlem
Citat:
Wikileaks har starka kopplingar till Ryssland så om Wikileaks är "deep state" så är även Ryssland det.

Är det inte så att det misstänks att Wikileaks har starka kopplingar till ryssland eller har det kommit fram något mer, Julian Assange sitter ju på equadors ambassad, inte ryska ambassaden.

Edward Snowden är väl också misstänkt både för att vara deepstate asset och rysk spion, eller så var han bara en visselblåsare som bara hade ett land att fly till?

Det enda jag egentligen noterat är att wikileaks INTE stödjer trump och det såg lite annorlunda ut i början tycker jag. Jag fick också för mig att Ryssland var pro-trump i början men det hör vi inte mycket om längre.

Enligt Q narrativet drar ju Wikileaks och Trump åt samma håll.
Och det pratades ju länge om att JA skulle åka till USA och släppa bombernas bomb med alla dokument som skulle kasta HRC i fängelse.

Det ÄR intressant att Wikileaks inte är pro-trump för en av dom jobbar inte för vad dom säger sig stå för, Q eller Wikileaks.
Citera
2018-06-27, 13:56
Medlem
Syrien typ kriget slut ?
NK Inge krig o slut på missilskjutandet.
Iran Folkliga protester mot mullorna, Israels pm stödjer folket/lovat avancerade vattenreningsanläggningar.
Israel ?

Deepstate det här ?

Hade det vart Killary hade jag vetat det var D state.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in