Citat:
Jag skrev inte att spänning handlar enbart om sex. Spänning kan man få genom sex, genom intellektuella utmaningar etc. Däremot är det essentiellt att människor finner varandra intressanta på något sätt. Annans är relationen dömd till skilsmässa, otrohet, misär etc.
Som vi vet är det väldigt vanligt att människor som har levt ihop inte finner varandra intressanta. Människor brukar prata om hur viktigt det är med familjen. Jag kan förstå den tanken. Däremot behöver mannen och kvinnan inte leva under samma tak även de har barn. De kan fortfarande träffas några gånger i veckan och ha det roligt tillsammans istället för att leva under samma tak 24/7. Jag ser inte något problem med det. Slutligen vill jag tillägga att det också finns människor som trivs i varandras sällskap även om de har levt ihop i många år. Enligt min erfarenhet är de nog undantag och är väldigt sällsynta.
Som vi vet är det väldigt vanligt att människor som har levt ihop inte finner varandra intressanta. Människor brukar prata om hur viktigt det är med familjen. Jag kan förstå den tanken. Däremot behöver mannen och kvinnan inte leva under samma tak även de har barn. De kan fortfarande träffas några gånger i veckan och ha det roligt tillsammans istället för att leva under samma tak 24/7. Jag ser inte något problem med det. Slutligen vill jag tillägga att det också finns människor som trivs i varandras sällskap även om de har levt ihop i många år. Enligt min erfarenhet är de nog undantag och är väldigt sällsynta.
Du kan förstå den tanken? Som om det vore någon slags idé folk har om att man familjen är viktig. Det är snarare så att vi har levt i familjer under hela mänsklighetens historia av goda anledningar och det är du som kommer med en tanke om att det inte behöver vara så. Jag drar på ett långskott och gissar att du säkert är för att sätta barnen på dagis från 6 månader, massiva subventioner från staten för att finansiera både det ena och det andra, allt för att avlasta föräldrarna från sina barn och ja då kan din idé om att familjen inte behöver hålla ihop fungera. Men vill vi ha ett samhälle där individen står på egna ben och kan överleva även utan pappa statens pengar så krävs det starka band i familjen och då är det extremt praktiskt att bo under samma tak också, det är till och med mycket önskvärt att ha det så. Sen ger jag dig att du har rätt i att många inte trivs tillsammans och det i sig är ett problem, jag tror att det i första hand beror på dålig vägledning från föräldrarna, många vet inte vad dom ska leta efter i en bra partner utan det blir som det blir.