2018-06-27, 00:03
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1

Jag tycker det är anmärkningsvärt att ingen reagerat tidigare på lukt. Djur som dött luktar ju rätt kraftigt ganska snabbt..

Detta har även jag funderat på. Alla som känt lukten av en död kropp vet hur starkt det luktar. Nu beror det ju på vindriktningen men ändå... Märkligt att ingen reagerade tidigare.

Funderar återigen på om hon blivit förd dit från en annan brottsplats men det verkar osannolikt för då hade GM dumpat BO på ett säkrare ställe.
Citera
2018-06-27, 00:20
Medlem
Nu har jag inte läst igenom sista sidorna här o ber om ursäkt om det skrivits om det tidigare? Åkte förbi både LWs och SDs bostäder idag och det är fortfarande avspärrat med polis ”band” runt LWs bostad och med skylt avspärrat på SDs entré dörr och källar dörren till hans villa.. Någon som har någon aning om vart han befinner sig? Underlig denna utredning tycker jag och som om läget är helt fryst. Provsvar på det som skickats iväg måste väll ha kommit nu? Alla vet ju hur viktigt det är med tiden i en mordutredning.. Blir förvirrad av detta och också att inte ett knyst nytt dyker upp i media
Citera
2018-06-27, 00:45
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Nu har jag inte läst igenom sista sidorna här o ber om ursäkt om det skrivits om det tidigare? Åkte förbi både LWs och SDs bostäder idag och det är fortfarande avspärrat med polis ”band” runt LWs bostad och med skylt avspärrat på SDs entré dörr och källar dörren till hans villa.. Någon som har någon aning om vart han befinner sig? Underlig denna utredning tycker jag och som om läget är helt fryst. Provsvar på det som skickats iväg måste väll ha kommit nu? Alla vet ju hur viktigt det är med tiden i en mordutredning.. Blir förvirrad av detta och också att inte ett knyst nytt dyker upp i media

Instämmer. Detta mord är fortfarande "rykande färskt". Det är ju väldigt viktigt att inte låta tid förflyta. Detta måste prioriteras vad gäller dna och spaning. Jag köper inte "köer och semestrar" som hindrar utredning. Då får man skjuta upp sin semester. Så många gånger snuten sjabblat bort den första viktiga tiden. Jag har hört det till leda. Man skyller på allt upptänkligt. Ingenting bör vara viktigare än att fånga denne mördare. Men polisen verkar inte direkt intresserad. Fullständigt respektlöst.
När det sker ett nytt mord måste man fokusera direkt på det. Helt enkelt släppa efter på gamla mord. Annars blir ju alla gamla till slut.
Jag tänker på min mamma när vi ingen frys hade. När vi köpte bröd sa hon: Nu äter vi det färska och inte det som är kvar av det gamla. Hon hade nån väninna som åt upp det gamla först. Då blev det färska också gammalt. Alltså detta fall kallnar. Man blir så ledsen.
Citera
2018-06-27, 01:00
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MistressAdelharde
Om de har träffats under andra förhållanden tidigare tex samma dag så kan hon vara full av hans DNA utan att det går att binda det till brottet.

Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Ja, DNA har säkerligen påträffats, sannolikt från SD. Men för att hon skulle varit "full av hans DNA", borde dom varit mer än vänner fortfarande? Eller räcker det med en vänskaplig kram?

Det beror helt och hållet på var DNA har hittats, i vilken mängd, och i vilken substans. Det finns möjlighet att få dit SD trots att de har haft vanlig fysisk kontakt.
Citera
2018-06-27, 01:57
Medlem
SD hälsade glatt och avslappnat på bl.a. grannar under sitt barns skolavslutning som han närvarade på.
Citera
2018-06-27, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Han ser ut som en fjant/tönt/barnslig den misstänkte SD får Dr Brasa, alias Magnus Lundberg vibbar av honom.
Jag tycker det är lite Mats Alm över SD.
Hans ögon saknar värme och hans leenden på olika bilder ser spända och ansträngda ut.

Förundras alltid över kvinnor som blir attraherade av den typen av män med noll charm. Och som i Mats Alm-fallet blev ödesdigert. Båda av asiatiskt ursprung.
Senast redigerad av greyhoundbus 2018-06-27 kl. 04:25.
Citera
2018-06-27, 06:24
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smarfor
SD hälsade glatt och avslappnat på bl.a. grannar under sitt barns skolavslutning som han närvarade på.

Hm, det verkar då utåt som han har starkt psyke eller är i det närmaste oberörd av situationen.

Jag kan inte sluta fundera på vad han har för teori som han inte ville lägga fram ännu, enligt advokatens ord då SD satt häktad. Jag tänker att en oskyldig skulle kanske vara mer angelägen om att tipsa polisen om tänkbara teorier.

Undrar om HD och JG fortfarande finns med och stöttar SD? Jag kan inte få ur tanken att de aktivt kan ha hjälpt hjälpt SD direkt och efteråt. Hemska tankar, om alla har rena samveten.
Senast redigerad av Honan6 2018-06-27 kl. 06:26.
Citera
2018-06-27, 06:27
Medlem
Citat:

Detta är ett uttryck för nya sverige Hemligare och hemligare
Welcome to Sweden
Senast redigerad av Radarfwd 2018-06-27 kl. 06:29. Anledning: Tillägg
Citera
2018-06-27, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Hm, det verkar då utåt som han har starkt psyke eller är i det närmaste oberörd av situationen.

Jag kan inte sluta fundera på vad han har för teori som han inte ville lägga fram ännu, enligt advokatens ord då SD satt häktad. Jag tänker att en oskyldig skulle kanske vara mer angelägen om att tipsa polisen om tänkbara teorier.

Undrar om HD och JG fortfarande finns med och stöttar SD? Jag kan inte få ur tanken att de aktivt kan ha hjälpt hjälpt SD direkt och efteråt. Hemska tankar, om alla har rena samveten.

Tionde ggn jag skriver De borde spärrat av HD s hus iomed hon är fru
Det kan ha funnits tekniska bevis iform av klädtvätt dusch eller annat
Citera
2018-06-27, 07:26
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Tionde ggn jag skriver De borde spärrat av HD s hus iomed hon är fru
Det kan ha funnits tekniska bevis iform av klädtvätt dusch eller annat

Håller med. Undrar verkligen varför det inte gjordes hos HD. Likväl som hos vännen JG. Kanske de har 100 % alibi?

Sen är det bekymrande att Kriminaltekniker TM är geocach och gammal dykvän med den huvudmisstänkte. TM verkar med vara av den hyperaktiva sorten som geocachar, driver två AB:n på fritiden, håller dans- och fotokurser. Om jag vore arbetsgivare, skulle jag fundera om fritidsverksamheterna kan störa ordinarie arbete.
Citera
2018-06-27, 08:09
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Det är det som är så himlans konstigt. Allt (och då menar jag ALLT) i detta fallet tyder ju på att mordet inte var planerat. Alltså borde GM lämnat en väldans massa DNA. Det stämmer inte med det "perfekta mordet"? DNA måste bara ha påträffats, exakt ´´vad´´ är det som gör att det inte går att binda GM i det här fallet? Vi kan ta SD som exempel...

Det finns nog som du säger mycket DNA, eftersom mordet troligtvis inte var planerat. Det är bara det att svaren inte kommit än
Citera
2018-06-27, 08:13
Medlem
flixa81s avatar
Citat:

Som det skrivits i tråden så är köerna på NFC ofantligt långa. Därför dröjer svaren på de undersökningar som gjorts. Detta fall står i kö och det finns ingen anledning till att prioritera. Det är ett mordfall ”som alla andra” (missförstå mig rätt)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in