Citat:
Det här ser inte ljust ut direkt, fallet verkar ha helt gått i stå, tror inte att det kommer något genombrott via de svar som förväntas från NFC.
Om så vore så skulle åklagaren fått fast MGM på sannolika skäl men som vi vet så failade hon två gånger när hon försökte, tror nog att MGM blir sannspådd när han uttryckte att fallet inte skulle få någon lösning.
Nu måste det till något verkligt hållfast för att få dit MGM för mordet, vad har jag ingen aning om men indicier kommer inte att räcka.
Om så vore så skulle åklagaren fått fast MGM på sannolika skäl men som vi vet så failade hon två gånger när hon försökte, tror nog att MGM blir sannspådd när han uttryckte att fallet inte skulle få någon lösning.
Nu måste det till något verkligt hållfast för att få dit MGM för mordet, vad har jag ingen aning om men indicier kommer inte att räcka.
Vilken hobbyanalys.
Resultaten ifrån NFC när häktningsframställan gjordes var ju icke existerande.
Det är ju just NFC som skulle kunna få misstankegraden att öka och därmed en ny häktning.
Citat:
Precis så.
Första veckan hade man ju ett 20-tal prioriterade förhör och det är ju ingen vild gissning att dessa var en bidragande orsak till den skäliga misstankegraden.
Sen har ju 400 ytterligare förhör gjorts. Mycket av dessa går ju såklart rakt ner i papperskorgen. Men man lär ju ha en ganska god bild av händelseförloppet genom att lägga pusslet.
Nånting är ju också speciellt med kroppen. Vad jag vet har man än idag inte fått fram 100%-ig dödsorsak ifrån rättsmedicin. Bara preliminär.
Anmärkningsvärt lång tid.
Jag antar att även detta hör ihop med resultaten ifrån NFC. Förhoppningsvis kan BO sedan få ro och anhöriga ta ett värdigt avsked.