2018-06-27, 01:50
  #1609
Medlem
Sirka-Enni.Pesonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sha R'Tae
Av övervakningsbilderna att döma så var Hasse onödigt hårdhänt (tänker på bilden där han trycker upp henne mot ett hörn med spärren i ryggen) men i övrigt finns det ju inte mycket som styrker hennes historia.
Skitsnack. Mannen agerade som man bör. Han reagerade på att Kawesa försökte planka, och stannade upp liksom för att passivt hindra hennes otillåtna agerande. Du vänder på det, som det ser ut för att försvara hennes idiotbeteende.
Citat:
Har tittat igenom hennes Feja, insta och twitter och bilden som framträder är en kvinna som är halvt om halvt labil och som gjorde klokt i att sluta som partiledare då hon helt enkelt inte har psyket som krävs.
Du närmast skönmålar genom bagatelliserandet av Kawesas uppenbara olämplighet att vara partiledare. Du vet att hon agerat kriminellt, va?! Inte bara en gång i livet.
"Inte har psyket som krävs" och "halvt om halvt labil" om den kriminella, den tokiga Victoria Kawesa är löjeväckande underdrifter.
Citat:
Hatet och hetsen mot henne är rakt igenom vidrig men hon mår ju uppenbarligen inte bra. Vem i höge farao blir inlagd fyra dygn på psyket efter en sådan här sak?
Du är fel ute genom försöket att skönmåla denna kriminella människa.
Det där om inlagd fyra dygn på psyket... Vad det rör sig om - som Kawesa inte är ensam om i historien att ta till, som knep - är ju för fan ett klassiskt sätt personer som Kawesa agerar på ganska snart efter att de begått brott. Precis som Kawesa gjorde i trådfallet när hon misshandlade en man och ljög som fan efteråt om vad som egentligen hade skett. mår man på det sätt Kawesa uppvisar efteråt - man "lägger in sig på psyket", dvs. horar sig in på psyket för att man (Kawesa) tror att man kan använda det i en kommande rättsprocess och på samma gång "skydda sig" utåt mot folk som känner henne, som läser om henne osv.
Kawesa kommer fortsätta behöva hora in sig på psyket i framtiden, allting talar för det. Om psykvården fungerade i Sverige skulle hon också bli kvar där...många år.
__________________
Senast redigerad av Sirka-Enni.Pesonen 2018-06-27 kl. 01:55.
Citera
2018-06-27, 01:50
  #1610
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
FU anger ingenting egentligen om vad som kan ha sagts men däremot är målsägande medveten om att han inledningsvis har sagt att det förekom något hotfull från honom, som han senare menar inte hör dit.
Han verkar inte riktigt stabil då det gäller sina brillor heller och då anar man ugglor i mossen eftersom han inte ser ut att ha särskilt bra ställt.
Jag har svårt för typer som leker poliser på fritiden och ställer till det som han gör med stoppande och kvarhållningen av Kawesa så hon inte kan röra sig framåt. Jag tycker hans agerande tyder på en kränkt jävels usla liv och dåliga mående. Han kan absolut inte tillhöra en glad och lättsam person utan såna typer finns lite överallt och dom retar ihjäl mig.
Visserligen är det hon som utövar våld, men att fullfölja allt på det sätt han gör är ju sämre än ett våp. Stor bebis bara som absolut inte förtjänar några domstolsprocesser eller skadestånd. Han borde skämmas som beter sig som han gör. Vem fan är han att ta sig ton mot plankare? Ska man handgripligen stanna dom eller? Om hon nu inte hade varit våldsam så undrar jag om inte han låg betydligt risigare till. Han borde gå till någon som kan göra livet lite gladare för honom den sura fan.
Jag håller med dig om precis allt du skrivit, utom det fetade. Klart han förtjänar ett skadestånd. Och nya brillor. Särskilt om han inte har det så gott ställt. Varför ska rättvisa vara beroende av inkomst? Kawesa är docent och fd partiledare. Hon har gott om cash. Att hon plankar är bara äckligt.
Vad gäller påträngande plankare tycker jag att man skulle ha rätt att slå dem på käften för att försvara sin egendom, som är kortet. Så ja, man ska och bör uppmuntra personer attt handgripligen stanna dem.
Vad tycker du man ska göra?
Citera
2018-06-27, 01:58
  #1611
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag håller med dig om precis allt du skrivit, utom det fetade. Klart han förtjänar ett skadestånd. Och nya brillor. Särskilt om han inte har det så gott ställt. Varför ska rättvisa vara beroende av inkomst? Kawesa är docent och fd partiledare. Hon har gott om cash. Att hon plankar är bara äckligt.
Vad gäller påträngande plankare tycker jag att man skulle ha rätt att slå dem på käften för att försvara sin egendom, som är kortet. Så ja, man ska och bör uppmuntra personer attt handgripligen stanna dem.
Vad tycker du man ska göra?

Han ska väl vara ärlig i så fall och inte dra på ett tillägg på 1900 i 2 dagar? Jag är inte insatt i plankning det ska jag erkänna, men att andra ska leka boss och väktare är lite typiskt slödderbeteende.
Sen när är tunnelbanan någons egendom?

Citat:
Många plankar för att de måste, för att de inte har råd”, menar Sissela Nordling Blanco, gruppledare för Fi i Stockholms stad.

Hittade den passande artikeln från ETC: Och jag känner vibbar angående jakten på papperslösa.
Vanligt fenomen alltså med plankning, men så har vi då den stora svenska medborgaren Hans som hyllas som hjälte för att han trängde in en potentiell plankare, och tog modet till sig att förfölja den lilla damen på 165 lång. Ska han ha medalj av kungen? Hahhahaha.
Citera
2018-06-27, 02:27
  #1612
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Han ska väl vara ärlig i så fall och inte dra på ett tillägg på 1900 i 2 dagar? Jag är inte insatt i plankning det ska jag erkänna, men att andra ska leka boss och väktare är lite typiskt slödderbeteende.
Sen när är tunnelbanan någons egendom?



Hittade den passande artikeln från ETC: Och jag känner vibbar angående jakten på papperslösa.
Vanligt fenomen alltså med plankning, men så har vi då den stora svenska medborgaren Hans som hyllas som hjälte för att han trängde in en potentiell plankare, och tog modet till sig att förfölja den lilla damen på 165 lång. Ska han ha medalj av kungen? Hahhahaha.
Ja, det är lite kul att han hyllas som hjälte, men faktum kvarstår - Kawesa överföll honom. Troligtvis i rasistiskt raseri över patriarkala vita män som nekar någon att planka. Hon hade lätt tagit samma korrigering om den kommit från en afrikan. Det förstår du nog. Alltså var hennes överfall rasistiskt motiverat.

Men min huvudpoäng är att gubben är en skum kuf som spelar snut, Kawesa är en psykotisk toka och allt är fantastiskt roligt.
Citera
2018-06-27, 02:33
  #1613
Medlem
Synd bara att så många som denna person kommer undan med sina lögner på sociala medier.
Jaja, tillslut segrar det goda
Citera
2018-06-27, 02:35
  #1614
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Han ska väl vara ärlig i så fall och inte dra på ett tillägg på 1900 i 2 dagar? Jag är inte insatt i plankning det ska jag erkänna, men att andra ska leka boss och väktare är lite typiskt slödderbeteende.
Sen när är tunnelbanan någons egendom?

Varför ska inte Kawesa betala för sina resor med tunnelbanan som alla andra? Vad ger henne rätt att planka och utsätta andra resenärer för fysiskt våld? Vad händer om hon fastnar i en biljettkontroll? Försöker hon knuffa, slå och sparka sig fri?

Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Hittade den passande artikeln från ETC: Och jag känner vibbar angående jakten på papperslösa.

Kawesa är inte papperslös. Däremot är hon lika värdelös på att planka i tunnelbanan som hon är duktig på att olovligen nyttja andra doktoranders verk utan deras tillåtelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
men så har vi då den stora svenska medborgaren Hans som hyllas som hjälte för att han trängde in en potentiell plankare, och tog modet till sig att förfölja den lilla damen på 165 lång. Ska han ha medalj av kungen? Hahhahaha.

Han är en bra kandidat till "Svenska hjältar". Mer civilkurage är bara bra för samhällsutvecklingen. Det spelar ingen roll ens om Kawesa skulle vara pygme, hon ska betala för sina SL-resor iallafall.
Citera
2018-06-27, 02:37
  #1615
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Ja, det är lite kul att han hyllas som hjälte, men faktum kvarstår - Kawesa överföll honom. Troligtvis i rasistiskt raseri över patriarkala vita män som nekar någon att planka. Hon hade lätt tagit samma korrigering om den kommit från en afrikan. Det förstår du nog. Alltså var hennes överfall rasistiskt motiverat.

Men min huvudpoäng är att gubben är en skum kuf som spelar snut, Kawesa är en psykotisk toka och allt är fantastiskt roligt.

Japp och för det kommer hon dömas det råder inga tvivel om. Däremot så kan man alltid diskutera även målsägandes agerande för det står nog inte riktigt korrekt till där. Sen gillar inte jag personer som svamlar i förhör och ändrar sig. Och detta förföljande blir bara för mycket. Ja vita män eller gröna har ingen större betydelse om dom beter sig som våp eller kriminellt. Det är mer hysteriskt och lägga det på en hudfärg än själva agerandet. Jag tycker nog att allt inte är svart och vitt så som att det bara är dom med små medel som plankar utan även dom som fått för sig att man inte ska betala vilket jag tror att Kawesa tillhör. En del har olika principer även såna som avskys av andra. Men livet blir inte särskilt spännande eller kul om man ska tillbringa sin tid som väktarHans. Det kan till och med ge en lite mer att bjuda på en plankning. Huruvida väktarHans varit rasistisk eller inte finns det inga bevis för även om det inte skulle förvåna eftersom typen av människa förmodligen är ganska inskränkt.
Citera
2018-06-27, 03:52
  #1616
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Men min huvudpoäng är att gubben är en skum kuf som spelar snut, Kawesa är en psykotisk toka och allt är fantastiskt roligt.

Inte vet jag han/hen kan ju varit en förklädd sk SD-Järnrörs-nazist, som iscensatt hela reaktionen hos Kawesa med sin patriarkala hetero-blick (onda ögat) ?

Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Kawesa är en psykotisk toka och allt är fantastiskt roligt.

Jag tror ärligt talat att Kawesas reaktion varit likadan om det varit ett henvänstermonster ifrån Södermalm, eller en FI-medlem som råkade förhindra henne ifrån att planka
Det var troligen bara en tillfällighet att det var VäktarHans, - Stalkade han henne ifrån hemmet, för att ta brunsvarta poäng inför valet, eller ?

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Varför ska inte Kawesa betala för sina resor med tunnelbanan som alla andra? Vad ger henne rätt att planka och utsätta andra resenärer för fysiskt våld? Vad händer om hon fastnar i en biljettkontroll? Försöker hon knuffa, slå och sparka sig fri?

Javisst med 400 K i årsinkomst så finns det ju utrymme, i och för sig så kan ju KFM numera ta en del av detta hon drar in. Fast det finns ju ändå utrymme för SL-Kort, - Vad hon nu drar in pengar på, det vet ju inte jag ?
Men helt klart är det bara löjligt att hon inte har råd att ha ett SL-Kort

Annat vore ju om hon var en luspank sk baglady som luffade omkring

Nu åkte hon ju förut taxi och flyg mest hela tiden när hon var partiledare, men det gick ju inte så där jättebra sägs det...

Dels så vart det någon chaufför som ska ha trakasserat henne, och hon säger själv att hon då smet ifrån taxin utan att betala

Sen var det ju någon MC som körde på taxin hon färdades i och hon fick åka till sjukhuset istället för att vara med i SVT Opinion Live
(Hon var förmodligen redan rejält försenad, och skulle ha missat flyget till Göteborg, och därmed passade den lilla nödlögnen om MC-olyckan in för att dölja förseningen)
Citera
2018-06-27, 03:53
  #1617
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Men livet blir inte särskilt spännande eller kul om man ska tillbringa sin tid som väktarHans. Det kan till och med ge en lite mer att bjuda på en plankning. Huruvida väktarHans varit rasistisk eller inte finns det inga bevis för även om det inte skulle förvåna eftersom typen av människa förmodligen är ganska inskränkt.

Vi vet väl ingenting om VäktarHans sociala situation, eller hur ? Vi vet väl inte heller hur ofta VäktarHans ser plankare. VäktarHans kanske själv röstar rött MP eller FI ? VäktarHans kanske själv har en negress som fru ? Eller att VäktarHans själv är HBTQXYZ och bytt kön ?
En del väljer väktarjobbet för att det är fritt, du har normalt ingen chef över dig hela tiden. Du planerar dina raster själv, går din runda och stämplar ut. Väktare gav rätt hyfsat med kosing förr, inom vissa områden.

Jag kom ihåg en som hade ett bra väktarjobb, fritt och bra. Han tränade upp knarkhundar och polishundar och använde den lediga tiden på dagen för det. Sådana hundar behöver ständig motion och stimulans. Nej han hade ingen dålig social sits inte...

Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det kan till och med ge en lite mer att bjuda på en plankning.

Men det var spärrvaktens uppgift förr att stoppa plankningar. Men på grund av de myckna hoten och våldet, och rånen (ja de hade pengar på "den gamla goda tiden" i kassan), så fick de sitta bakom en bur av pansarglas. Spärrvakterna har en kamera så att de kan se rulltrappan så att ingen drattar omkull där och slår ihjäl sig. En kamera visar perrongen, och ytterligare kameror visar tunnelns öppning så att ingen klättrar ner i den.

Men om din filosofi stämmer så kan du väl låta folk planka bäst de vill ? De kan ju till och med få köra T-Bane-tågen själva varför inte tex också bussar, pendeltågen och fjärrtågen och flygplanen också ? Så behöver det ju inte kosta något då heller ?
Eftersom folk då ändå kör själva ?
Och sätter kanske sina egna tidtabeller, typ...
__________________
Senast redigerad av MuhammedsArsle 2018-06-27 kl. 04:52.
Citera
2018-06-27, 04:22
  #1618
Medlem
Den där svartingen, som uppenbarligen har alldeles för hög lön, men som inte kan betala för sig i kollektivtrafiken, är en stor anledning till varför SD kommer vara Sveriges största parti i september.

Jag tackar Victoria för sin hjälteinsats. Givetvis kommer hon bli fälld för det här.
Citera
2018-06-27, 04:46
  #1619
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedsArsle
Jag tror ärligt talat att Kawesas reaktion varit likadan om det varit ett henvänstermonster ifrån Södermalm, eller en FI-medlem som råkade förhindra henne ifrån att planka
Det var troligen bara en tillfällighet att det var VäktarHans, - Stalkade han henne ifrån hemmet, för att ta brunsvarta poäng inför valet, eller ?
Det tror inte jag. Jag tror Kawesa är en manshatande rasist med specifik fobi för vita män.

Hon har sannolikt sett för mycket ensidig hatpropaganda som exempelvis Inglorious Basterds och "Män som hatar kvinnor" mm.

Jag tror hennes hat och rasism förklarar attacken i tunnelbanan och skuldbeläggandet av offret.
Citera
2018-06-27, 05:33
  #1620
Medlem
Sirka-Enni.Pesonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Varför ska inte Kawesa betala för sina resor med tunnelbanan som alla andra? Vad ger henne rätt att planka och utsätta andra resenärer för fysiskt våld? Vad händer om hon fastnar i en biljettkontroll? Försöker hon knuffa, slå och sparka sig fri?
Man hade velat se vad Kawesa gjort i en biljettkontroll, vad hon kört för ful variant.
Obegripligt att hon valde denna kriminella väg - först planka och sedan misshandel av en människa. Och Kawesa var alltså relativt nyligen partiledare i Sverige. Bara i Sverige...
Citat:
Kawesa är inte papperslös. Däremot är hon lika värdelös på att planka i tunnelbanan som hon är duktig på att olovligen nyttja andra doktoranders verk utan deras tillåtelse.
Precis. Man kan därför undra hur hon beter sig och hur det ser ut på övriga områden för henne. Troligen är det väl lika ohederligt, galet och uppseendeväckande...
Citat:
Han är en bra kandidat till "Svenska hjältar". Mer civilkurage är bara bra för samhällsutvecklingen. Det spelar ingen roll ens om Kawesa skulle vara pygme, hon ska betala för sina SL-resor iallafall.
Mannen bör prisas. Kawesa ska inte kunna leva på sitt (redan rökta) namn i tunnelbanan. SL har nog med särbehandling i t-banan (t.ex. romer, som per automatik har passersedel, och kaozfolket i orten, i vissa no go-zoner...).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in