2018-06-26, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulPaljett
https://mobile.twitter.com/lovisaakesson

Där det i flödet förekommer gillade av tex detta

https://feministisktinitiativ.se/politik/utbildning/#hogre-utbildning-och-forskning

Case closed.
Citera
2018-06-26, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bacto
Det är för att skydda sina förmodligen svindyra brillor som H*** - puttar undan Viktoria. Samma brillor som Viktoria slet från hans ansikte 10 sekunder innan.

Skadeståndsanspråket år på just 7200 kronor (vilket förmodligen är vad brillorna kostar).

.

BO har begärt 1900 för glasögonen (uppger att de var några år gamla, köpta på Specsavers), sen 5000 för kränkeriet och 500 för sveda/värk.
Känns som ganska blygsamma ersättningskrav. Tror ej att BO gav sig in i detta för att bli rik. Vilket ökar hans trovärdighet.
Dessutom begär han ingen ersättning alls för sjukbesöken etc, uppger att han har fri sjukvård.

Hade Kawesa gjort motsvarande i hans position.🙄
Citera
2018-06-26, 21:02
Medlem
Scrapers avatar
Jag är övertygad om att hon kommer att försöka kontakta de båda män som kom till hennes "räddning" och betala dem för att vittna om att glasögonmannen sa de hemskheter hon påstår. Endast en av dem är väl i FUP? Med namn och allt, så det ska hon nog kunna ordna. Hon är desperat, trängd och labil. Vad som helst kan hända.
Citera
2018-06-26, 21:19
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Där det i flödet förekommer gillade av tex detta

https://feministisktinitiativ.se/politik/utbildning/#hogre-utbildning-och-forskning

Case closed.

Människan är ju en vegansk, antiman-aktivist.
Citera
2018-06-26, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
BO har begärt 1900 för glasögonen (uppger att de var några år gamla, köpta på Specsavers), sen 5000 för kränkeriet och 500 för sveda/värk.
Känns som ganska blygsamma ersättningskrav. Tror ej att BO gav sig in i detta för att bli rik. Vilket ökar hans trovärdighet.
Dessutom begär han ingen ersättning alls för sjukbesöken etc, uppger att han har fri sjukvård.

OK, bra klargörande.

Till Viktoria: Fakta är fakta, och man kan tyvärr inte vinna över fakta.

Jag vet att ni kulturmarxister(Fi) vill ta över hela det samhället och döda alla ni ser - Tendensen i Europa är om man säger så på nedåtgående då det gäller åsikter om att man skall dela sin värld med neger och arab.

Viktoria - var det skoj att mobba Jimmie Åkesson för att han gick in i en vägg? Det visar sig ju att det är DU som käkar olika serotonin piller som man förknippar med "negerattack".
Citera
2018-06-26, 21:37
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Mycket obehagligt dessutom.

Du sätter exakt fingret på hur jag tror hon är.
Även om man bortser från vilka värderingar hon står för och hennes politiska engagemang, så är hon en vidrig och livsfarlig person. Tror hon har lämnat många stackare bakom sig, förstörda av hennes lögner och manipulation. Den här gången gick det inte, tack och lov.

Att inte MSM tar upp det här fallet är anmärkningsvärt. Kanske har de lärt sig en läxa av Timell-fallet och väntar på en fällande dom.

Förmodligen så tänker hon typ: "Alla vita män är ju onda rasister, så det är bara bra om en till åker fast", sen spelar det ingen roll hur fult hon spelar, hon är ju hjälten i vilket fall. (i sitt huvud)

Problemet är ju att hon i och med detta blir en hycklare, den enda rasisten är ju hon själv. Sen att hon har kunnat få allt hon pekat på likt en bortskämd snorunge bara för att hon har rätt hudfärg är bara beklagligt. Och det är ju ungefär samma sak riksdagen än en gång gjorde genom att låta de 9000 ljugande, vuxna, afghanerna stanna. "Det gör inget att du ljuger, du är ju utlänning, du KAN INTE vara en dålig människa, för dåliga människor är ljusa i hyn"
Citera
2018-06-26, 21:39
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar

Han verkar ha varit "rätt man vid rätt tillfälle", tycker han sköter allt väldigt bra. Personligen skulle jag haft lätt för att brusa upp i en sån situation och kanske rent av gjort mig olycklig på henne.. nog får vara nog tänker jag, men iom hans lugna agerande så gör han en stor samhällsinsats, förmodligen utan att få speciellt mycket kudos för det, vilket hedrar honom ännu mer.
Citera
2018-06-26, 22:01
Medlem
Det jag har förstått att hon erkänner att hon försöker planka och det är inget problem tycker hon, jag menar varför skulle hon få göra det utan att han skulle bli sur
Citera
2018-06-26, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Det jag har förstått att hon erkänner att hon försöker planka och det är inget problem tycker hon, jag menar varför skulle hon få göra det utan att han skulle bli sur

Du menar det mystiska ordet "uppsåt"? Lagen är ganska glasklar - det är Viktoria som attackerar H*** med våld - och det är Viktoria som får ta konsekvenserna.

Att omge sig med inkompetenta advokater och tillskyndare gör att de exponerar sin inkompetens och sin politiska agenda. Där man försöker använda rättsväsendet till sin egen kommunistiska fördel.
Senast redigerad av Bacto 2018-06-26 kl. 22:14.
Citera
2018-06-26, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scraper
Jag är övertygad om att hon kommer att försöka kontakta de båda män som kom till hennes "räddning" och betala dem för att vittna om att glasögonmannen sa de hemskheter hon påstår. Endast en av dem är väl i FUP? Med namn och allt, så det ska hon nog kunna ordna. Hon är desperat, trängd och labil. Vad som helst kan hända.

Man får hoppas de männen dokumenterar det, de kan nog få bra betalt för storyn från rätt tidning.
Citera
2018-06-26, 22:21
Medlem
Citat:
Du menar det mystiska ordet "uppsåt"? Lagen är ganska glasklar - det är Viktoria som attackerar H*** med våld - och det är Viktoria som får ta konsekvenserna.

Att omge sig med inkompetenta advokater och tillskyndare gör att de exponerar sin inkompetens och sin politiska agenda. Där man försöker använda rättsväsendet till sin egen kommunistiska fördel.
På vilket sätt är hennes advokat inkompetent? Han gör det bästa möjliga av ett omöjligt mål.

Tror knappast han själv tror på henne, men som biträde så får man till stor del anpassa sig efter hur klienten vill utforma talan. Jag tror om något att han försökt sålla bort de värsta tokerierna i och med att överklagandet talar om olaga frihetsberövande och inte "misshandel med hatbrottsmotiv" som VK konsekvent yrat om. Han greppar efter halmstrån för att halmstrån är det enda som står till buds.
Citera
2018-06-26, 22:26
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsker
Lite synd bara att hon ej kommer behöva stå för boten själv då hennes anhängarskara brukar ge henne pengar för att täcka hennes rättskostnader.

Man får hoppas att skolkuratorstjänsten kommer att ifrågasättas ifall en fällande dom vinner laga kraft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in