2018-06-26, 19:26
Medlem
sommarljums avatar
Ponera att SD är oskyldig.
Han torde då vara tämligen uppretad på LW som "försatt honom i den här situationen" genom att (enligt honom) falskeligen anmäla honom för misshandel och ofredande? Hade han inte haft detta på sig hade kanske misstankarna inte så solklart riktats mot honom i första hand?

Skulle han då verkligen vilja gå på hennes begravning?
Citera
2018-06-26, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Ponera att SD är oskyldig.
Han torde då vara tämligen uppretad på LW som "försatt honom i den här situationen" genom att (enligt honom) falskeligen anmäla honom för misshandel och ofredande? Hade han inte haft detta på sig hade kanske misstankarna inte så solklart riktats mot honom i första hand?

Skulle han då verkligen vilja gå på hennes begravning?

Jag tänker att det bara finns två alternativ:
Han är galen, mördare och skulle njuta av att följa sitt offer ända till sista vilan.
eller
Han är helt oskyldig, har en svår livssituation på grund av anklagelserna men vill göra det rätta och säga farväl

När det kommer till anmälningarna så har jag lagt dessa åt sidan. Uppenbarligen umgicks LW och SD efter dessa, enl loggar vi sett.
Citera
2018-06-26, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Han är galen, mördare och skulle njuta av att följa sitt offer ända till sista vilan.
eller
Han är helt oskyldig, har en svår livssituation på grund av anklagelserna men vill göra det rätta och säga farväl

När det kommer till anmälningarna så har jag lagt dessa åt sidan. Uppenbarligen umgicks LW och SD efter dessa, enl loggar vi sett.

Jag delar dina tankegångar, även de angående anmälningarna.
Citera
2018-06-26, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Får jag fråga varför det är intressant om någon har varit i UW:s trädgård? Tjatigt att läsa om detta.
Håller verkligen med dej "Taxen", märks att det är nyhetstorka. Rätt ointressant får jag säga, likaså alla dessa inlägg om vem av SD och HD som haft sina ringar på sej. Spelar det nån roll?
Citera
2018-06-26, 19:56
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Skummat tråden igår och idag, någon skrev att provsvaren från NFC dröjer till hösten nu pga semestrar.
Är detta bekräftat eller bara en spekulation?

Bara skitprat tror jag. De har INGENTING. Syftet är bara att hålla allmänheten lugn.
I Helena-fallet Mariestad hade man skickat in till NFC för drygt ett år sen sa man. (Polis).
Vi väntade, och väntade och väntade. I sommar nu kom svar från NFC: Det finns inget "inskickat", eller ens nåt att testa. Jag ger inte ett piss för polisens lögner.
Citera
2018-06-26, 19:56
Medlem
Reimers avatar
Det här ser inte ljust ut direkt, fallet verkar ha helt gått i stå, tror inte att det kommer något genombrott via de svar som förväntas från NFC.

Om så vore så skulle åklagaren fått fast MGM på sannolika skäl men som vi vet så failade hon två gånger när hon försökte, tror nog att MGM blir sannspådd när han uttryckte att fallet inte skulle få någon lösning.

Nu måste det till något verkligt hållfast för att få dit MGM för mordet, vad har jag ingen aning om men indicier kommer inte att räcka.
Citera
2018-06-26, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det här ser inte ljust ut direkt, fallet verkar ha helt gått i stå, tror inte att det kommer något genombrott via de svar som förväntas från NFC.

Om så vore så skulle åklagaren fått fast MGM på sannolika skäl men som vi vet så failade hon två gånger när hon försökte, tror nog att MGM blir sannspådd när han uttryckte att fallet inte skulle få någon lösning.

Nu måste det till något verkligt hållfast för att få dit MGM för mordet, vad har jag ingen aning om men indicier kommer inte att räcka.

Har följt en del fall och kan inte minnas att det varit så här torftigt med info och läckor någonsin. Så jag är benägen att hålla med dig, det finns förmodligen inte något av substans att presentera.
Var det inte 400 förhör det skrevs om? Något av dessa borde ha läckt ut.
Citera
2018-06-26, 20:33
Medlem
Norrens avatar
Citat:
Har följt en del fall och kan inte minnas att det varit så här torftigt med info och läckor någonsin. Så jag är benägen att hålla med dig, det finns förmodligen inte något av substans att presentera.

Eller har någon lyckats med det perfekta mordet?
Då går en mördare lös någonstans.
Hoppas verkligen de får fast den som gjort det !!
Citera
2018-06-26, 20:34
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
eller

Finns ett till: Han har mördat henne men vill verka oskyldig.
Citera
2018-06-26, 20:38
Medlem
Citat:

Kan någon mer insatt kanske bekräfta eller dementera att det finns någon progress hos polisen ö h t eller är det så snålt som det verkar?
Citera
2018-06-26, 20:45
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Har följt många fall här på Flashback men det här fallet verkar inte gå så bra, ovanligt med två misslyckade försök av åklagare, det har försatt henne i ett prekärt läge, det duger liksom inte att komma en tredje gång med lika tunt på fötterna.

Något extra måste till nu för att få fast MGM på sannolika och vad det nu ska vara vet jag inte.

DNA från BO går ju bort i och med att de har träffats innan så fan vet vad som ska till.
Citera
2018-06-26, 20:48
Medlem
Citat:

Hälften sv dessa "förhör" är de hundratals dörknackningarna. Så tolkade jag det i media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in