2018-06-26, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Rockkungen har sagt en del bra med har också visat sig inte ha koll många gånger.

Det har framkommit många uppgifter om förgiftning genom hela tråden.
Vi har dessutom en hel del indirekta bevis för det också. Förgiftning är tex MbP-sjukas favoritsätt att göra deras barn sjuka. Flickornas tillstånd tyder på förgiftning och flickorna mådde bättre när de var ifrån Hanna cocktails.
Det kan också handla om inslag av hypokondri, en öm och älskvärd mor, övertygad om att hon var dödligt sjuk och lika övertygad om att barnen inte skulle klara livet utan henne. Självklart ville dom innerst inne följa henne till andra sidan. Det behöver man ju inte ens fråga om.
Citera
2018-06-26, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Lite paranoid kanske? Hade det låtit likadant om det var någon som skrev att Oskar var mördaren.

Om jag inte hade haft rätt magkänsla i de andra fall, så hade jag också trodd att jag börjar bli paranoid här. Men där är jag inte ännu, tror jag.
Citera
2018-06-26, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Så snart någon ”går” så kommer någon annan tillbaka dagen efter med samma intensitet.
Tycker fallet är komplicerad nog som den är. Behövs liksom inte flera dimridåer.

Jag avvaktar vad NFC kommer fram till nu. Så mycket hänger på om tjejerna var sjuka eller ej, vad som kan tänkas ha varit fel med föräldrarna som inte kunde skydda sina barn från ondska och död. Många har verkligen bidragit konstruktivt i tråden så här långt, senast de fyra namnteckningarna av Letsdoit.

Vad som händer parallellt får man nog överlåta till framtida forskning, i ett fritt forum finns det många galenpannor. Det bara är så tyvärr.
Senast redigerad av rappytt 2018-06-26 kl. 22:52.
Citera
2018-06-26, 22:51
Medlem
Citat:
Om jag inte hade haft rätt magkänsla i de andra fall, så hade jag också trodd att jag börjar bli paranoid här. Men där är jag inte ännu, tror jag.
Sluta tala i gåtor. Vad betyder detta?
Citera
2018-06-26, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Jag avvaktar vad NFC kommer fram till nu. Många har verkligen bidragit konstruktivt i tråden så här långt, senast de fyra namnteckningarna av Letsdoit.
Bra avslöjande om förfalskningen. Skarpsynt.
Citera
2018-06-26, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Det var när Missan började beskriva sina erfarenheter av Hanna som misstankarna om MbP uppkom. Den blyga alltigenom goda och vänliga kvinnan bredvid sitt monster till man... När sedan infon om Hannas halvtid kom, barocka ryktena om Oskar från RK som troligen Hanna spridit, Hannas torftiga arbetssituation, Oskar arbetsglädje och uppskattning och framgång och till slut Elli, någon nära familjen som vittnar om att barnen blev friskare när de var ifrån Hanna, så blev allt bekräftat. Det finns ingen förklaring som slår denna utifrån intellektuell synpunkt. Pusselbitarna sitter som en smäck och allt blir klart.
Motvärnet till den stavas stereotypa fördomar, faktaresistens och känslomässigt motstånd till att kvinnor kan vara galningar. Vid sidan av detta tror jag att vi har några i tråden som själva haft lite otur med män och försöker att få ut en del av detta i denna historia. I grunden är det lite synd om dem men det känns inte rimligt att dansa med i en så här viktig och allvarlig historia där vi har mycket att lära. Om inte annat för att slippa se fler kvinnor som förgiftar sönder sin avkomma inifrån. Vi vill inte se fler mödrar som Hanna - mörderskan som trodde hon lurade en hel värld. Det känns skönt att hon inte fick sista ordet!
Precis, det finns två sidor av samma mynt. Den timida mjuka Hanna visade nog upp en sida som ingen kändes vid inne i huset.
Ja helt klart några i tråden som projicerar egna erfarenheter. Om man tror att kvinnor inte kan vara monster då är man bra naiv.
Citera
2018-06-26, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Bra avslöjande om förfalskningen. Skarpsynt.

Nej, din trådförstörare. Vi vet inte om det var en förfalskning. Det kan lika gärna vara så att Oskar var väldigt sjuk och att det syntes i hans underskrift, det är vad jag tror i alla fall. Du är här för att medvetet sabotera tråden och njuter av det. Vidrig är du.
Citera
2018-06-26, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det kan också handla om inslag av hypokondri, en öm och älskvärd mor, övertygad om att hon var dödligt sjuk och lika övertygad om att barnen inte skulle klara livet utan henne. Självklart ville dom innerst inne följa henne till andra sidan. Det behöver man ju inte ens fråga om.
Jag ska visa prov på min ödmjukhet och tillstå att du mycket väl kan ha rätt. Det känns viktigt att inte stelna och sluta söka efter fler möjliga alternativ till Hannas bevekelsegrunder att hon dödade barnen.
Senast redigerad av japanesa 2018-06-26 kl. 22:59.
Citera
2018-06-26, 22:59
Medlem
Citat:
Jag avvaktar vad NFC kommer fram till nu. Så mycket hänger på om tjejerna var sjuka eller ej, vad som kan tänkas ha varit fel med föräldrarna som inte kunde skydda sina barn från ondska och död. Många har verkligen bidragit konstruktivt i tråden så här långt, senast de fyra namnteckningarna av Letsdoit.

Vad som händer parallellt får man nog överlåta till framtida forskning, i ett fritt forum finns det många galenpannor. Det bara är så tyvärr.

Visst är det så.
Citera
2018-06-26, 23:03
Medlem
Citat:
Ok, tack.
EY är fortfarande (eller igen?) partner med ekonomihögskolan i Lund.
Märklig nog är de med på webbsidan där partnerföretagen berättar

https://www.ehl.lu.se/naringsliv/partnerprogram/partnerforetagen-berattar/ernst-young

men inte på listan över partners.

https://www.ehl.lu.se/naringsliv/partnerprogram/partnerforetag

Har de kanske bara glömt ta med dem i listan? EY har ett nära samarbete med ekonomihögskolan. Ben Terra, O:s handledare, är en fd hög internationell EY-chef och tillika gästprofessor där. Det var han som knöt ihop kontakten mellan EY och O/Tax Institute 2009.
Citera
2018-06-26, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Precis, det finns två sidor av samma mynt. Den timida mjuka Hanna visade nog upp en sida som ingen kändes vid inne i huset.
Ja helt klart några i tråden som projicerar egna erfarenheter. Om man tror att kvinnor inte kan vara monster då är man bra naiv.
Varenda spår är borta från sociala medier, det är ett sätt att fly undan från dom fördömanden hon visste skulle bli följden av hennes illgärningar. Hon ville inte att det skulle finnas en enda bild kvar av barnamörderskan i Bjärred. Den timida personen som Missan27 beskriver var bara en mask. Ett tomt skal.
Citera
2018-06-26, 23:13
Bannlyst
Citat:
Nej, din trådförstörare. Vi vet inte om det var en förfalskning. Det kan lika gärna vara så att Oskar var väldigt sjuk och att det syntes i hans underskrift, det är vad jag tror i alla fall. Du är här för att medvetet sabotera tråden och njuter av det. Vidrig är du.
Nu vet inte jag vad ni har för historia tillsammans men du tycker inte du nedlåter dig lite väl nu? Hen saboterar väl inte genom att tycka annorlunda än du? Vad är det för märklig inställning? Och invektiven brukar komma när osäkerheten griper tag i en. Varför är du så rädd för att våga låta fler åsikter och tankar komma fram? Vilka insikter i det här fallet försvarar du dig emot? Släpp sargen och våga utforska alla de mörka nyanserna, inte bara de som råkar falla sig naturligt för just dig. Jag lovar dig att en sådan inställning kommer att föra dig närmare sanningen än det stagnerade åsiktsförtryck som du är inne på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in