Citat:
Det låter som att du har en slags teori bakom undran om "söker efter andra kvinnor och använder spliff? ",
eller?
Har läst litegrann om MsBP och det verkar inte finnas andra gemensamma nämnare än just driften att
skada de egna barnen i syfte att framstå som omtänksam, rådig och upphöjd. De vill ha uppmärksamhet
på bekostnad av de stackars barnen.
eller?
Har läst litegrann om MsBP och det verkar inte finnas andra gemensamma nämnare än just driften att
skada de egna barnen i syfte att framstå som omtänksam, rådig och upphöjd. De vill ha uppmärksamhet
på bekostnad av de stackars barnen.
Undrar varför en av studenterna kallade O för "Ängeln i Lund"? Dalade Os karriär för att flickorna blev "sjuka", eller var det tvärtom? Blev flickorna "sjuka" när O inte kunde bli professor? Helt klart levde O för att få ett erkännande. Att det var viktigt för honom visade eftermälet från EK.
Jag är tveksam till om familjen behövt dö om han blivit professor och om han fått medverka i momsboken med sin mentor. Jag är även tveksam till om M fått sluta spela piano om hon inte haft talang. Hon utmanade O genom att vara duktig misstänker jag. Båda flickorna var "nyfikna" på lärandet, men deras eventuella studietalanger fick inte visas upp i skolan. De skulle stympas och slutligen dö.
Snacket bland de sörjande kollegorna var att O utsatts för orättvisor. Det är viktigt att komma ihåg det. Om det var Os egen upplevelse eller objektivt har inte framkommit. Morden är enligt min uppfattning helt och hållet sprunget ur skam på grund av misslyckad karriär. Målet var att bli professor som farfar och andra ättlingar. Inte en vissen lektor, som dessutom kunde bli omsprungen av sina barn i livet. De var duktiga, de spelade piano. De hade alla chanser att lyckas, där O gått bet. Han blev inte världspianist. Inte heller blev han kvar som partner till EY. Han var slut. Det går att se det, om man använder hans måttstock, som han antagligen haft med sig genom livet som ett ris. Om det var egenplockat är svårt att se, hans far verkar inte ha valt universitetsbanan. Kanske någon var besviken före honom också och hoppades på O?
En sak vet jag. Jurister är märkvärdiga av sig och det är ständigt tumstockar kollegor emellan. Var det här det brast för O? Dödlig konkurrens?
Senast redigerad av rappytt 2018-06-26 kl. 19:31.
Senast redigerad av rappytt 2018-06-26 kl. 19:31.