Citat:
Ursprungligen postat av
cherryfive
Det är en givetvis en möjlighet och jag tycker det är en intressant hypotes. Alltid intressant när nån tänker utanför boxen.
Jag hakar rent generellt upp mig lite på scenarior som förutsätter en ganska stort eller stort mått av resurser och planering, att man så att säga gjorde det så svårt för sig när OP t ex rutinmässigt var utan bevakning i den s k triangeln.
Men det finns säkert nån som har ett bra svar på det, så ser fram emot det.
Om det varit ett större nätverk som genomfört mordet i samförstånd borde folk ha läckt uppgifter.
En ensam gärningsman kan hålla käften. Ett helt nätverk hade babblat till hustrur och vänner av bara helvete. Oavsett hur mycket fullblodsproffs ni vill få dom till att vara. Var och en är en individ med glappkäft i slutändan.
Därför har jag främst fallenhet till att tro på teorier som förutsätter en ensam dåre.
Aktiespararen, skandiamannen och 33-åringen är sådana dårar. Men det finns fler exempel. Till och med Östling skulle kunna vara en sådan ensam dåre.
Alla teorier om sammansvärjningar med flera inblandade säljer säkert lösnummer. Teorierna är spännande att fantisera om och fabulera om och kan säkert sälja böcker och lösnummer. Men där finns ingen lösning på palmemordet att finna. Då hade lösningen varit i dagsljuset innan sommaren 1986.