2018-06-26, 10:48
Medlem
l3nalenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackInNewYORK1985
Är det någon som har klippet med Kasselstrand när man var hemma hos honom och lagade mat. Varför är det borrtaget?

Medan Kasselstrand fortfarande var påtänkt för en post i SD:s ledarskap släppte han en video där han lagar italiensk mat och diskuterar sin politiska karriär. Videon som sådan består av att Kasselstrand och en Malte Holm (som jag knappt kan hitta någon information om alls) först går till Saluhallen på Östermalm för att handla. Här påstår Kasselstrand att Sverige är unikt på flera sätt, bl.a ska det finnas svamparter som bara finns i landet. Mina kunskaper i mykologi är breda nog för att få mig att ifrågasätta påståendet. Svampfaunan över hela norra halvklotet är tämligen uniform och exempelvis kantareller, som väl är vad svenskar gillar bäst, lagas på diverse andra platser. Bl.a skulle någon med matlagningskunskaper i den kinesiska provinsen Yunnan som gavs en påse kantareller glatt skiva dem och fräsa upp dem i olja med lite vitlök och peppar. Men låt oss återgå till ämnet.

Resten av videon är också säregen, bl.a är det lite lustigt när Gustav och Malte står och luktar på vin tillsammans, och precis innan maten ska serveras får man känslan att det är ett ungt par som ska äta middag med levande ljus. För att undvika det något förnärmande i detta ringer påpassligt några gäster på dörren (som aldrig syns i bild) och det hela får ett gott slut.

Den videon var helt klart ett lågvattenmärke. Stel och konstlad, som de läste efter manus. Tror att den lades upp på ungdomspartiets Youtube-kanal som någon slags promotion. "Se så trevligt och vuxet vi har det i SDU". Med det sagt måste jag dock säga att jag gillar både AfS och Kasselstrand.
Citera
2018-06-26, 10:52
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Kasselstrand vet inte skillnaden på mångfald och mångkultur. Han blandar ihop sakerna. Thaimat som han nu verkar tycka om är mångfald. Dock kritiserar han mångfald i landslaget. Han är en alt-right populist med rasistiska vänner.

Vart gjorde han det?
Citera
2018-06-26, 10:58
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Tror du att mångfald bara har med kön att göra?
Nej, men det också. Ibland får man väl specificera flosklerna?
Citera
2018-06-26, 11:05
Medlem
Citat:
Går rykten om att han är smygbög som gillar att få den i prutten.
Ett skitbra rykte, bokstavligt talat.

Om det är sant då är han immun mot brunkortet.
Citera
2018-06-26, 11:13
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Vart gjorde han det?

https://twitter.com/gustavkassel/status/1010621732410052608

Ganska lätt för en normalbegåvad att förstå vad han menar i denna tweet direkt efter Tysklandsmatchen.
Citera
2018-06-26, 12:46
Bannlyst
Har hållit på med fäktning.
Citera
2018-06-26, 13:01
Medlem
secretcinemas avatar
Han är bisexuell har jag för mig, om nu det är något skvaller...
Citera
2018-06-26, 13:13
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurkumim
Kasselstrand var väl en av anledningarna till att SD klippte alla band till det gamla SDU. Det hände enligt Wikipedia typ eftersom partiledningen i SD inte gillade honom och William Hahne. Vad var det de hade gjort?

Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Det undrar jag också. De gjorde en video med bla GI och några andra europeiska ungdomsförbund. Efter det verkade bråket ha börjat. Jag tror de kände att GK pga sin kompetens var ett hot mot de 4.

Det började bli rejält sura miner när kasselstrand och Hahne giock ut i en artikel och krävde att SD skulle stödja en Palestinsk stat, med motiveringen att som nationalister måste vi stödja andra som vill ha en nation typ. Detta föll inte alls i god jord hos partiledningen.

Detta bidrog till att partiledningen försökte hjälpa till att kuppa bort grabbarna från ledningen i SDU och installera nån nickedocka. Det gick inte och då uteslöt de hela ungdomsförbundet istället.

Jag tror en annan bidragande orsak var att de upplevde Kasselstrand, Hahne och kretsen kring dem som ett hot. De fyras gäng tog ju över partiet själva en gång i tiden när de var ungtuppar och var kanske rädda ett nytt gäng ungtuppar skulle komma och göra samma sak nu.
Citera
2018-06-26, 13:25
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Aha, så kan det ha varit. SD är ju obehagligt Israelvänliga. Jag förstår inte att Israel/Palestina frågan ska vara en svensk inrikespolitik fråga överhuvudtaget.

Jag borde länkat till deras debattartikel som publicerades i Aftonbladet. Här är den:

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/yv8eq2/sd-maste-erkanna-en-palestinsk-stat

Du kan ju tänka dig till exempel Söder när han fick läsa den! Rosenrasande är nog bara förnamnet.
Citera
2018-06-26, 13:50
Medlem
Karmans avatar
Citat:
https://twitter.com/gustavkassel/status/1010621732410052608

Ganska lätt för en normalbegåvad att förstå vad han menar i denna tweet direkt efter Tysklandsmatchen.
Nja, jag tror nog Kasselstrand snarare menar att det kan bli fel när mångfaldstänk går före kompetenstänk.
Citera
2018-06-26, 13:58
Medlem
Lottalakejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Vad finns det för smarrigt att ta på när det gäller denne uppenbarlige fullblodsrasist, Gustaf Kasselstrand?
Vi sänkte Granskning för Sveriges fjant Fabian Fjälling. Nu tar vi nästa namn på listan över människor som är uppenbara fullblodsrasister och som inte är bra för Sverige.
Ge oss allt ni har tack på Kasselstrand så ska vi se till att han försvinner från agendan vad det lider också.
Han har vad det verkar inga vänner på Facebook (föga förvånande) men är samboende med en Kira Maria Cecilia Ström, vad finns på henne? Vad jobbar hon med? Har de barn ihop? Har kan köpt lägenheten på Norr Mälarstrand i Stockholm kontant eller lånat till den?
Nu kartlägger vi ALLTING kring denna fåntratt så kan vi förhoppningvis tysta även denna lirare och få bort honom från det offentliga ljuset, precis som det blev för Fjälling.

Visste inte vilken Gustav Kasselstrand var så tack för tipset TS.

Han verkar vara slipad och ha en hel del riktigt nyttiga för Sverige åsikter, ska nog sätta mig in ytterligare.
Citera
2018-06-26, 15:33
Medlem
Ledarens avatar
Han har en tvillingbror va? Hur är den relationen? Har för mig att tvillingbrodern inte alls är åt det politiska hållet som Gustaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in