2018-06-25, 22:36
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salsadansaren
Går rykten om att han är smygbög som gillar att få den i prutten.

Har bara hört sådant från folk inom Ung Vänster under tiden då Kasselstrand var SDU-ordförande. Förövrigt, ironiskt nog väldigt homofobiskt av Ung Vänstern att ta upp sådant.

Tror snarare att de kallade honom så för att förolämpa honom, inte för att de verkligen trodde att han var bög.
Citera
2018-06-25, 23:32
Medlem
Tubleross avatar
Bara träffat och samtalat med karln två gånger i min livstid under olika sammanhang.

En gång nykter.

En gång dyngrak.

Detta var dock 2-3 år sen. Men jag har bara bra saker att säga om detta politiska geni. Jag har faktiskt utifrån botten av mitt hjärta aldrig träffat någon så vältalig, intelligent och genuint trevlig som honom.

Finns inget dåligt att säga om denna karl. Går det trots allt inte vägen för AFS i höst så är jag säker på ett riksdagsinträde 2022. Kasselstrand är inte den som ger upp i första taget.
Senast redigerad av Tubleros 2018-06-25 kl. 23:36.
Citera
2018-06-26, 00:01
Medlem
KlasseArbogas avatar
Förra veckan åkte jag in till stan på jobb och såg Kasselstrand äta på en thairestaurang. Skrattade gott för mig själv åt ironin
Citera
2018-06-26, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
När du skriver såhär känner jag plötsligt att jag vill ställa mig på hans sida. Faktiskt.

Vänsterliberaler är som regel dåliga på att tysta folk, men det här var ett uruselt försök.

Varför ska han tystas?

Förklara varför han är "fullblodsrasist".

Var står du själv politiskt sportisen?
Även om hans frågeställning kanske är seriös trollar han uppenbarligen med att låtsas vara ultravänster. Det är för att provocera som han använder personangrepp, "hårda" ord (fullblodsrasist), och pratar om att tysta folk.

Det är nämligen som honom som flashbackare tror att alla vänster om SD pratar. Så är det i själva verket ytterst sällan.

Ontopic: Kasselstrand var väl en av anledningarna till att SD klippte alla band till det gamla SDU. Det hände enligt Wikipedia typ eftersom partiledningen i SD inte gillade honom och William Hahne. Vad var det de hade gjort?
Citera
2018-06-26, 02:03
Medlem
PUBG2018s avatar
Otroligt karismatisk individ. En rättvis person som är rättfärdigat att leda Sverige i framtiden!

Gustav är som en vägledare från klarhet till klarhet! En person som får min röst efter att jag avstått att rösta i 8 år!
Citera
2018-06-26, 02:22
Medlem
Jag har träffat honom för något år sedan på en resa. Kände igen honom och pratade under den tid vi satt tillsammans. Mitt intryck var att han är trevlig, intelligent och social.
Citera
2018-06-26, 05:44
Medlem
Jag tycker Gustaf ger ett mycket seriöst, akademiskt och bildat intryck. Han verkar även vara intelligentare, rakare och mer snabbtänkt än Jimmie och många andra i SD. Han är mindre av typen som bara kan rabbla partiprogram och inlärda floskler och svarar bättre på frågor.

Har bara läst början av tråden, men hoppas det kommer fram lite skvaller. Han har säkert gjort många bra saker, kanske har han bra betyg och visat bra resultat på någon arbetsplats.

Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Hur lyckas man vara svensk och svart? Det är knappast fysiskt möjligt. Just saying.
Han menar nog "svensk", alltså medborgare på pappret. Det räcker tydligen med att ha åkt tunnelbana, eller att "känna sig svensk" för att kunna kalla sig "svensk". Även en tiger kan kallas svensk, mer än så säger jag inte.
https://www.youtube.com/watch?v=rjand84BBKM
Citera
2018-06-26, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Vad driver dig att starta denna tråd som av svaren att dömma består av grundlöst svammel?
TS är uppenbart en mycket framgångsrik valarbetare för AfS, oavsett om TS förstår det själv eller inte.

Jag tror TS kanske försått det nu, men bara kanske.

Fram med äkta skvaller nu. Är han bra på schack, strategispel, projektledning? Är han medlem i Mensa? Har han bra betyg?

Hans närmaste omgivning: är de framgångsrika och skickliga företagsledare med värdefulla erfaremheter som kan ge Kasselstrand stöd och goda råd, är de högutbildade?
Citera
2018-06-26, 10:00
Medlem
JustZlatans avatar
Kasselstrand vet inte skillnaden på mångfald och mångkultur. Han blandar ihop sakerna. Thaimat som han nu verkar tycka om är mångfald. Dock kritiserar han mångfald i landslaget. Han är en alt-right populist med rasistiska vänner.
Citera
2018-06-26, 10:21
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Kasselstrand vet inte skillnaden på mångfald och mångkultur. Han blandar ihop sakerna. Thaimat som han nu verkar tycka om är mångfald. Dock kritiserar han mångfald i landslaget. Han är en alt-right populist med rasistiska vänner.
Har Kasselstrand kritiserat mångfald i landslaget? Jag menar är han verkligen emot ett könsblandat VM-lag?
Citera
2018-06-26, 10:29
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Har Kasselstrand kritiserat mångfald i landslaget? Jag menar är han verkligen emot ett könsblandat VM-lag?

Tror du att mångfald bara har med kön att göra?
Citera
2018-06-26, 10:35
Medlem
BlackInNewYORK1985s avatar
Är det någon som har klippet med Kasselstrand när man var hemma hos honom och lagade mat. Varför är det borrtaget?

Medan Kasselstrand fortfarande var påtänkt för en post i SD:s ledarskap släppte han en video där han lagar italiensk mat och diskuterar sin politiska karriär. Videon som sådan består av att Kasselstrand och en Malte Holm (som jag knappt kan hitta någon information om alls) först går till Saluhallen på Östermalm för att handla. Här påstår Kasselstrand att Sverige är unikt på flera sätt, bl.a ska det finnas svamparter som bara finns i landet. Mina kunskaper i mykologi är breda nog för att få mig att ifrågasätta påståendet. Svampfaunan över hela norra halvklotet är tämligen uniform och exempelvis kantareller, som väl är vad svenskar gillar bäst, lagas på diverse andra platser. Bl.a skulle någon med matlagningskunskaper i den kinesiska provinsen Yunnan som gavs en påse kantareller glatt skiva dem och fräsa upp dem i olja med lite vitlök och peppar. Men låt oss återgå till ämnet.

Resten av videon är också säregen, bl.a är det lite lustigt när Gustav och Malte står och luktar på vin tillsammans, och precis innan maten ska serveras får man känslan att det är ett ungt par som ska äta middag med levande ljus. För att undvika det något förnärmande i detta ringer påpassligt några gäster på dörren (som aldrig syns i bild) och det hela får ett gott slut.
Senast redigerad av BlackInNewYORK1985 2018-06-26 kl. 10:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in