2018-06-25, 20:45
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
I början av mandatperioden sa regeringen att ett årligt inflöde på uppåt 120000 var långsiktigt hållbart.
Om dem siffrorna står sig så har vi nästan en halv miljon nya kommande nysvenskar till 2022 års val ifrån dags datum plus då dom som redan anlänt mellan åren 2014 och 2018.
Citera
2018-06-25, 21:27
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulingenbul
Se nu börjar det lika något. Ska vi skippa detta med vänsterbögar, flator, IS eller vad fan det nu än kan tänkas vara. Meningslöst att gapa och skrika. Ska vi koncentrera oss på sakfrågan?

Jag sa 0 INFLÖDE , läs om så ser du det. Aktat de som vi behöver ta in som arbetskraftsinvandrare tex. Har inte sagt något om UTFLÖDE. Gör det nu. Du behöver inte tolka vad jag tycker eftersom jag inte , hitintills, inte nämnt något om det.

Om du svarar på mina frågor svarar jag på dina är det ok?

1. De utan PUT ska skickas tillbaka om de inte får flyktingstatus. Inga undatag ska ges där.

2. De med PUT ska ersättning om de vill flytta tillbaka till sina hemländer och därmed avsäga sitt medborgarskap. Hur stor denna ersättning ska vara kan man diskutera.

Nu blir det mer intressant:

3. De som har PUT och INTE vill flytta tillbaka till sina hemländer, oavsett ekonomisk ersättning, ska de kunna TVINGAS tillbaka och i samband med detta fråntas svenska medborgarskap? Jag anser inte det. Vad anser du? Detta är egentligen det enda intressanta frågan i sammanhanget.

1. Agree
2. Nu blir det snurrigt. Bara för man har PUT är man inte svensk medborgare. Man kan ju åka in och ut ur landet hur mycket man vill så länge man inte är borta mer än ett år så rent praktiskt funkar inte det. Å ALDRIG att jag skulle ge dom pengar
3. Nä det verkar fel fokus. Ut med dom som inte har PUT först. Det blir minst 50.000 per år
Citera
2018-06-25, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
3. Nä det verkar fel fokus. Ut med dom som inte har PUT först. Det blir minst 50.000 per år

Ok men jag spetsar till det då ska de som invandrat och fått fått svensk medborgarskap med tvång kunna utvisas? Det är ju det enda intressanta i denna fråga. Jag är helt för att utvisa de med tillfälliga uppehållstillstånd (om de inte har flyktingstatus) , även de som inte är svenska medborgare. Men de som ÄR svenska medborgare. Även andra generationens invandrare. Vad vill du göra med dem?
Citera
2018-06-25, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Om dem siffrorna står sig så har vi nästan en halv miljon nya kommande nysvenskar till 2022 års val ifrån dags datum plus då dom som redan anlänt mellan åren 2014 och 2018.

Ja. Och?
Citera
2018-06-25, 22:00
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Ja. Och?

I detta fall är det väl helt enkelt så att om inte återvandringen påbörjas så får vi problem med befolkningssammansättningen i Sverige.
Etniskt homogena länder i norra europa har varit överlägsna kulturellt och vetenskapligt. Det är dags att återskapa optimala förhållanden för Sverige och resten av Norden.
Citera
2018-06-25, 22:16
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ok men jag spetsar till det då ska de som invandrat och fått fått svensk medborgarskap med tvång kunna utvisas? Det är ju det enda intressanta i denna fråga. Jag är helt för att utvisa de med tillfälliga uppehållstillstånd (om de inte har flyktingstatus) , även de som inte är svenska medborgare. Men de som ÄR svenska medborgare. Även andra generationens invandrare. Vad vill du göra med dem?

De som har flyktingstatus har i 90 % av fallen kommit från Danmark. De ska omedelbart utvisas tillbaka till Danmark .

Vad det gäller så kallade svenska medborgare från Somalia och Afganistan inklusive andra generationen så är de inte svenskar. Det är ett statligt misstag som har skett och som bör rättas till. Dessa ska ut ur landet eftersom de inte vill bidra till samhället. Även dessa kom över Öresundsbron och ska således ledas tillbaka över bron till världens lyckligaste folk.

Vad det gäller hårt arbetande asiater, finnar, greker, amerikaner och turkar så är de välkomna här och fortsätta jobba hårt och bidra till vårt samhälle.
Citera
2018-06-25, 22:21
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Första steget är väl att faktiskt besluta om att vi skall ha kontroll över inflödet.

Asylsystemet ger inte någon möjlighet att styra detta överhuvudtaget.

Dyker det upp 10 miljoner människor med faktiska asylskäl som inte kan Dublin-avvisas (t ex för att de anlänt via Grekland) så skall dessa ha uppehållstillstånd och försörjning.

Så länge Svenska folket är för detta system (vad jag vet är det bara Med och - sent om sider - SD som vill reformera det) så är alla volymdiskussioner irrelevanta.
Citera
2018-06-25, 22:30
Medlem
Citat:
De som har flyktingstatus har i 90 % av fallen kommit från Danmark. De ska omedelbart utvisas tillbaka till Danmark . .

En linje som jag genom åren haft. Det finns inget att fly ifrån i Danmark eller Tyskland.. Sen att EU fullständigt brakat samman gällande flyktingpolitiken är en annan femma, men de som tar sig från Danmark eller Tyskland till Sverige är INTE flyktingar.

Citat:
Vad det gäller så kallade svenska medborgare från Somalia och Afganistan inklusive andra generationen så är de inte svenskar. Det är ett statligt misstag som har skett och som bör rättas till. Dessa ska ut ur landet eftersom de inte vill bidra till samhället. Även dessa kom över Öresundsbron och ska således ledas tillbaka över bron till världens lyckligaste folk. .

Oki. Mja. Där skiljer vi oss åt. Håller med dig i sak om att de inte är och kommer aldrig bli svenskar men, tyvärr har de fått svenskt medborgarskap så har de. Vad vi skulle kunna införa är lagändringar om återkallande av medborgarskap. På rättssäkra grunder , men denna grund kan inte basera sig på att de är MENA (de får vi nog ta hand om, nu när vi tagit fan i båten, inte ta in fler ..). Detta sagt om Sverige ska vara en del av världssamfundet. Drömma om att kasta ut alla somalier tex kan både du och jag göra.
Citera
2018-06-25, 23:12
Medlem
Dårar...lyssna.

INGEN tvingar något land att ta emot asylsökande, etc...

Västländer gör det frivilligt utan tanke på sin egen säkerhet eller välmående.

Ni är dårar....helt enkelt. Idioter, galningar.....ni får se på medans era länder omvandlas och förlorar era förfäders identitet och folkslag.
Citera
2018-06-25, 23:16
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
En linje som jag genom åren haft. Det finns inget att fly ifrån i Danmark eller Tyskland.. Sen att EU fullständigt brakat samman gällande flyktingpolitiken är en annan femma, men de som tar sig från Danmark eller Tyskland till Sverige är INTE flyktingar.

Oki. Mja. Där skiljer vi oss åt. Håller med dig i sak om att de inte är och kommer aldrig bli svenskar men, tyvärr har de fått svenskt medborgarskap så har de. Vad vi skulle kunna införa är lagändringar om återkallande av medborgarskap. På rättssäkra grunder , men denna grund kan inte basera sig på att de är MENA (de får vi nog ta hand om, nu när vi tagit fan i båten, inte ta in fler ..). Detta sagt om Sverige ska vara en del av världssamfundet. Drömma om att kasta ut alla somalier tex kan både du och jag göra.

Drömma är bra ibland.

Jag drömmer om ett land fritt från tiggare från Rumänien. Jag drömmer om ett Sverige fritt från Somalier. Jag drömmer om ett samhälle där alla vill bidra.

Ibland har jag dock mardrömmar...
Citera
2018-06-25, 23:25
Medlem
Citat:
Drömma är bra ibland.

Jag drömmer om ett land fritt från tiggare från Rumänien. Jag drömmer om ett Sverige fritt från Somalier. Jag drömmer om ett samhälle där alla vill bidra.

Ibland har jag dock mardrömmar...

Tänk vad lika vi ändå då var Drömmen om ett land fritt från tiggare från Rumänien kan nog mycket väl snart bli verklighet. Vi får hoppas.

Svensken , somaliern, resande från Rumänien satt på en bänk. Poff en ande dyker upp och säger: Ni får varsin önskning.

Somaliern- Jag önskar att det var fred och frihet i Somalia så alla återvände
Anden- Uppfyllt
Somaliern och alla andra somalier var försvunna från Sverige.
Resande från Rumänien . Samma önskan där. Samma resultat.
Svensken till anden: Så de fick sina önskningar uppfyllda?
Anden-Ja
Svensken. Ser man på , då önskar jag mig ett glas champagne.
Citera
2018-06-25, 23:36
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Tänk vad lika vi ändå då var Drömmen om ett land fritt från tiggare från Rumänien kan nog mycket väl snart bli verklighet. Vi får hoppas.

Svensken , somaliern, resande från Rumänien satt på en bänk. Poff en ande dyker upp och säger: Ni får varsin önskning.

Somaliern- Jag önskar att det var fred och frihet i Somalia så alla återvände
Anden- Uppfyllt
Somaliern och alla andra somalier var försvunna från Sverige.
Resande från Rumänien . Samma önskan där. Samma resultat.
Svensken till anden: Så de fick sina önskningar uppfyllda?
Anden-Ja
Svensken. Ser man på , då önskar jag mig ett glas champagne.

Poff så dök en Norrlands guld upp, ett metspö i handen, doften av grusväg, mariekex och flourtanten med sin bestämda röst.

Ibland kan man drömma. Sen vaknar man av nyheten att en till skjutning skett i Malmö eller Stockholm. Vanligtvis en somalier som skjutit en annan sandneger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in