2018-06-25, 20:35
Medlem
Draifoss avatar
Vittnesmålen har strömmat in här i tråden idag, och många verkar ännu vara starka i sin tro. Tänk dock på att George har manat till besinning:

På olika nätbaserade sociala forum pågår det spekulationer kring motiv och annat som rör det misstänkta mordet.

– Det är även en del av våra medlemmar i Equmeniakyrkan som skriver och kommenterar och det tycker jag känns så onödigt att göra nu, säger George Olvik, Equmeniakyrkans krisgrupp.

http://www.dagen.se/nyheter/manga-ar-fortvivlade-efter-lena-wesstroms-dod-1.1160944
Ingen som vet förresten vad åklagaren Åsa Hiding grundar sina misstankar mot SD på?
Senast redigerad av Draifos 2018-06-25 kl. 20:40.
Citera
2018-06-25, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Var kommer denna text ifrån? Inte Wikipedia hoppas jag.

Wikipedia är en källa.

Sen har du 100-tals andra sajter som sysslar med brott och straff som säger exakt samma sak.
Det är bara att läsa på om du känner att du behöver det.
Citera
2018-06-25, 20:42
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Jag gissar att inblandad också läser FB och med respekt för källa så vill jag inte skriva här.
Kan dock säga att jag vet detta till 100%
Jag förstår och respekterar din situation.

Innan jag valde att kliva in i tråden var jag orolig för att bli avslöjad. Jag fick då ett klokt råd av en moderator. Hen uppmanade mig att fundera kring hur många vi var som visste om den information som jag ville dela i tråden. Jag insåg att jag inte var den enda och att jag inte kunde pekas ut utan tvivel av min källa.
Nu kom jag ifrån ämnet men ville ändå dela med mig av ett råd som jag fortsatt förhåller mig till 😊.
Citera
2018-06-25, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Vittnesmålen har strömmat in här i tråden idag, och många verkar ännu vara starka i sin tro. Tänk dock på att George har manat till besinning:

På olika nätbaserade sociala forum pågår det spekulationer kring motiv och annat som rör det misstänkta mordet.

– Det är även en del av våra medlemmar i Equmeniakyrkan som skriver och kommenterar och det tycker jag känns så onödigt att göra nu, säger George Olvik, Equmeniakyrkans krisgrupp.

http://www.dagen.se/nyheter/manga-ar-fortvivlade-efter-lena-wesstroms-dod-1.1160944
Ingen som vet förresten vad åklagaren Åsa Hiding grundar sina misstankar mot SD på?

Jo. De i Tingsrätten vet. En del utredare vet.

Men ingen av dem skriver i den här tråden.
Citera
2018-06-25, 20:44
Medlem
När det nu ändå diskuteras juridik. En smula OT men går det att få till en häktning på sannolika skäl på enbart indicier?
Citera
2018-06-25, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Så det uppseendeväckande du har hört om LW kommer från SD?
Har du lust att dela detta uppseendeväckande med oss på samma sätt som du delar det andra SD har sagt? Kanske kan vi andra som känner till kretsen dementera eller bekräfta. Allt som hjälper till att få en mer fullständig bild kan ju bara vara bra.

Nej det kommer inte från SD, och liksom flixa81 vet jag att många läser här i fb. Dessutom är det mest rykten, kanske i avsikt att svärta ned LW.
Citera
2018-06-25, 20:46
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag förstår och respekterar din situation.

Innan jag valde att kliva in i tråden var jag orolig för att bli avslöjad. Jag fick då ett klokt råd av en moderator. Hen uppmanade mig att fundera kring hur många vi var som visste om den information som jag ville dela i tråden. Jag insåg att jag inte var den enda och att jag inte kunde pekas ut utan tvivel av min källa.
Nu kom jag ifrån ämnet men ville ändå dela med mig av ett råd som jag fortsatt förhåller mig till 😊.

Så tänker jag också och detta vill jag inte dela här, tyvärr ! Hade gärna gjort det för jag tycker det har relevans med det kan bli känsligt. Försökte skicka Pm till dig men det gick ju tyvärr inte.
Ang din fråga till mig.
Förhoppningvis kanske jag kan dela med mig längre fram om läget ändras
Citera
2018-06-25, 20:48
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Ironiskt att just du frågar. Men självklart kan jag redovisa källa.
Inte alla som kan det.

Från Wikipedia.
Källa: Simon Andersson. "Skälig misstanke" (doktorsavhandling), diva-portal.org, 29 augusti 2016. Åtkomst den 8 juni 2018.

Inte så ironiskt. Denna text framställs ju som faktatext så självklart vill jag ha källa.
Senast redigerad av Rosamund 2018-06-25 kl. 20:50.
Citera
2018-06-25, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
En del utredare vet.

.

Och ett par fd utredare vet.
Citera
2018-06-25, 20:57
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MistressAdelharde
När det nu ändå diskuteras juridik. En smula OT men går det att få till en häktning på sannolika skäl på enbart indicier?

Om det finns väldigt många indicier som pekar mot den misstänkte borde det väl kunna nå upp till sannolika tänker jag?

Det finns ju dömda mördare på bara "Sircumstancial evidence" (vet inte vad det heter på svenska)
Senast redigerad av Rosamund 2018-06-25 kl. 21:05.
Citera
2018-06-25, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MistressAdelharde

Går gör det säkert. Det handlar ju i slutändan på hur det läggs fram av åklagare och hur tingsrätt tolkar det.
Det torde dock vara väldigt svårt.

Därför är jag väldigt trygg med att det finns konkreta saker mot MGM. Besvärande omständigheter såsom vittnesuppgifter och till och med viss teknisk bevisning. Som dock inte nödvändigtvis direkt kan härledas till brottet då de ju varit bekanta och haft kontakt förrut.

Det lär ju komma en tidpunkt där man kommer att gå ut med ny info i förhoppning att få till nya vittnesmål och nya uppslag om det är så att man kört fast.
Citera
2018-06-25, 20:58
Medlem
Mina tankar...
Polisen borde koppla in skrik och försvinnanden av LW!
Polisen borde hitta henne efter 112 larm, då polisen skulle haft färska spår, att jobba med, plus SD skulle aldrig åk till USA och haft möjlighet att göra av sig med bevis!

Därför SD tror inte att fallet går att lösa, bevis är borta

Men jag hoppas att NFC ändå hittar bevis, jag tror till 99% att SD är mördare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in