Citat:
Ursprungligen postat av
Sh.Holmes
SD tycker det är extremt jobbigt att vara misstänkt och känner att de flesta tror han är skyldig. En del påhopp men det har drabbat honom personligen vad jag vet, inte hans familj.
SD tror själv att mordet aldrig kommer bli uppklarat och har även uttryckt en önskan att få gå på LW´s begravning. Dock har han förstått mycket tydligt att han inte alls är välkommen där.. milt sagt.
Tusen tack för info!
Jag hävdar visserligen att det krävs konkret bevisövervikt för skälig misstanke. (Har även generellt stor respekt för polisens arbete och tror inte heller att rättsväsendet har havererat till en korrupt sörja.)
Men jag försöker se det nyanserat. Ännu är ingen dömd. SD
kan vara helt oskyldig, och den tanken gnager också lite i mig. Förstå traumat det vore.
Absolut; har han plötsligt frångått ett i övrigt vanligt svenssonliv med ett impulsmord, då lär samvetet göra sjukt ont och yttra sig på flera sätt (tror inte på narcissism).
Men OM han inte har med detta att göra, kan jag även förstå ångesten det skulle medföra. Inte minst pga konsekvenserna det kan ha på familj, relationer, jobb, livsstil etc i övrigt. Uttalandet om att brottet inte kommer lösas kan då spegla en rädsla/domedagsbild i tron om att livet är förstört. I depressionstillstånd är det väldigt vanligt att framtiden upplevs svart, och att det hemska kommer vara för alltid.
Jag hoppas innerligt att bristerna i utredningen (internt drama) inte har sabbat i fallet och att detta - både av ovannämnda skäl och för offrets anhöriga - får en snabb lösning med klara besked.
Några hävdar motsatsen men det ÄR ovanligt tyst om detta fall. Borde finnas iaf några saker som går att släppa utan att äventyra utredningen, om inget annat så för att dämpa spekulationer.