2018-06-25, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Han har säkert fått frågan under polisförhör vad han tror kan ha hänt LW.
Det vore oerhört intressant att få veta hans teorier...Jag får och har fått lite Mats Alm vibbar. Helt otroligt att han kunde bli friad.
Citera
2018-06-25, 17:34
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men om man leker med tanken att SD inte är GM så blir det kanske inte fullt så märkligt att han är skeptisk till att mordet kommer att klaras upp; han har ju vid två tillfällen suttit frihetsberövad och är nu då 'felaktigt' huvudmisstänkt; han vet att polis/åkl är helt fel ute och att spåren efter verklig GM sannolikt kallnar alltmer.
Och att han inte tror att fallet skall lösas är ju inte detsamma som att han inte hoppas på det.

Sedan är det ju ingen bekräftad uppgift detta vad han har sagt; det bör nog i nuläget klassas som hörsägen. Som ju kan vara sann.
Nej då, känns lite Macchiarini över det här
Citera
2018-06-25, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag tror ju att LW och SD har setts efter det att anmälningarna inkom, tvärtemot vad flera andra anser.
Att som gärningsman verka hjälpsam i utredningen och spela sörjande är ett inte helt främmande fenomen. Men jag fattar fortfarande inte varför han inte berättar om sina egna teorier om han nu är oskyldig? Det är för mig en indikation på att inte ha rent mjöl i påsen.
Hur vet du förresten att han inte har nämnt något om sina teorier? Jag läste att han satt på info om MGM under tiden som han satt häktad...vill han fortfarande inte delge sina teorier?
Citera
2018-06-25, 17:43
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Jag tror ju att LW och SD har setts efter det att anmälningarna inkom, tvärtemot vad flera andra anser.
Att som gärningsman verka hjälpsam i utredningen och spela sörjande är ett inte helt främmande fenomen. Men jag fattar fortfarande inte varför han inte berättar om sina egna teorier om han nu är oskyldig? Det är för mig en indikation på att inte ha rent mjöl i påsen.

Håller med dig. Får bara en magkänsla av en narcissist. Oövervinnlig.
Som någon skrev, varför vill han gå på LW:s begravning.
Känns väldigt konstigt.
Osmakligt.
De var ju vänner förr så det kanske är anledningen, men han borde inte varit så glad på LW efter att hon anmält honom.
Antingen blev de vänner igen och han vill låtsas som han är oskyldig, eller så vill han gå på begravningen och njuta av att ingen lyckats besegra honom. Än.
Citera
2018-06-25, 17:44
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Han har säkert fått frågan under polisförhör vad han tror kan ha hänt LW.

Hans advokat sa i media att SD hade en teori om vad som hänt. Denna teori hade inte delgetts utredarna då fokus under förhören var att svara på deras frågor, enligt advokaten (ej ordagrant citerat). Det är det här jag menar att SD borde vara mån om att framföra då han anser sig oskyldig. Det skulle ju verkligen vara till hans fördel om misstanke riktades åt ett annat håll.
Citera
2018-06-25, 17:47
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Hans advokat sa i media att SD hade en teori om vad som hänt. Denna teori hade inte delgetts utredarna då fokus under förhören var att svara på deras frågor, enligt advokaten (ej ordagrant citerat). Det är det här jag menar att SD borde vara mån om att framföra då han anser sig oskyldig. Det skulle ju verkligen vara till hans fördel om misstanke riktades åt ett annat håll.

Ja han motsäger verkligen sig själv.
Han anser sig ha en teori om vad som har hänt samtidigt tror han inte mordet kommer klaras upp.
Såvida inte hans teori är att det var en olycka
Citera
2018-06-25, 17:47
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Hur vet du förresten att han inte har nämnt något om sina teorier? Jag läste att han satt på info om MGM under tiden som han satt häktad...vill han fortfarande inte delge sina teorier?

Det kan jag såklart inte veta. Advokaten uttalade sig dock under tiden SD satt häktad att teorierna inte delgetts utredarna.
Citera
2018-06-25, 17:54
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Håller med dig. Får bara en magkänsla av en narcissist. Oövervinnlig.
Som någon skrev, varför vill han gå på LW:s begravning.
Känns väldigt konstigt.
Osmakligt.
De var ju vänner förr så det kanske är anledningen, men han borde inte varit så glad på LW efter att hon anmält honom.
Antingen blev de vänner igen och han vill låtsas som han är oskyldig, eller så vill han gå på begravningen och njuta av att ingen lyckats besegra honom. Än.

Enda sättet att förklara hans beteende (om han är oskyldig) är att han inte besitter ett normalt känsloliv. Osmakligt, sa Bill. Det smakar illa, sa Bull.
Senast redigerad av LimeTime 2018-06-25 kl. 18:18.
Citera
2018-06-25, 17:56
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Ja han motsäger verkligen sig själv.
Han anser sig ha en teori om vad som har hänt samtidigt tror han inte mordet kommer klaras upp.
Såvida inte hans teori är att det var en olycka

Jag tycker att mycket (det mesta) av det som framkommit kring SD är motsägelsefullt. Det här kring hans teori och tron att fallet inte kommer lösas går inte alls ihop.
Citera
2018-06-25, 17:58
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
SD tycker det är extremt jobbigt att vara misstänkt och känner att de flesta tror han är skyldig. En del påhopp men det har drabbat honom personligen vad jag vet, inte hans familj.
SD tror själv att mordet aldrig kommer bli uppklarat och har även uttryckt en önskan att få gå på LW´s begravning. Dock har han förstått mycket tydligt att han inte alls är välkommen där.. milt sagt.

Han kanske har varit med om det tidigare?
Kommit undan med dubbelmord?
Citera
2018-06-25, 17:59
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men om man leker med tanken att SD inte är GM så blir det kanske inte fullt så märkligt att han är skeptisk till att mordet kommer att klaras upp; han har ju vid två tillfällen suttit frihetsberövad och är nu då 'felaktigt' huvudmisstänkt; han vet att polis/åkl är helt fel ute och att spåren efter verklig GM sannolikt kallnar alltmer.
Och att han inte tror att fallet skall lösas är ju inte detsamma som att han inte hoppas på det.

Sedan är det ju ingen bekräftad uppgift detta vad han har sagt; det bör nog i nuläget klassas som hörsägen. Som ju kan vara sann.
Tack, Rubar för att du styr upp med ett klokt inlägg. Mobben drar lätt iväg..
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-25 kl. 18:01.
Citera
2018-06-25, 18:00
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Inte Innan hösten?!
Eftersom det är så tyst om andra spår, tex vuxnaensamkommande från hennes arbete så betyder det att SD står kvar som enda misstänkta över sommaren.
Han har beklagat sig över det, och äter tydligen mediciner för att stå ut.

Jag tror det är samvetet som gnager och kanske hemska mardrömmar om vad han gjort som ger honom sådan ångest och oro.

Hoppas att han inte får en psykos
Jag skulle hålla mig LÅNGT borta från honom!
Senast redigerad av gloriouslife 2018-06-25 kl. 18:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in