2018-06-25, 13:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Oskar letade lösningar, bot och lindring, H letade diagnoser och symtom.
Sannolikt hade de delat upp områdena mellan sig. Oskar åkte till Tyskland för behandling, var med på skolmöten som syftade till lösning och var framåtsyftande. Hanna hade klippkortet på VC som Ellie berättat om, var hemma och kunde förse döttrarna med "vad de behövde". Det var inte Moa som blev bättre av Agnes tysklandsresa, hon var hemma hos mamma som gav henne "vad hon behövde". När Agnes kom tillbaks blev hon sämre igen. Så dålig att hon inte kunde återgå till skolan.

Du får nog friska upp ditt minne eller läsa tråden igen.
Elli09 har skrivit att O hade klipp kort inte H men det visste du nog redan.
Senast redigerad av Banannn 2018-06-25 kl. 13:23.
Citera
2018-06-25, 13:17
Medlem
Citat:
Nu sa väl rektorn i nästa mening att hon trots allt inte tyckte det, men jag har svårt att tro att någon som har haft kontakt med Hanna eller Oskar inte känner sig lurade. Jag hade gjort det om jag var vän, anhörig, kollega, sjukvårds- eller skolpersonal.

Det låter som att du träffat dem båda.

Kan du utveckla den tjockade raden lite? Vad har de för egenskaper som gör att man kan känna sig lurad?
Citera
2018-06-25, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Det låter som att du träffat dem båda.

Kan du utveckla den tjockade raden lite? Vad har de för egenskaper som gör att man kan känna sig lurad?
Bortsett från att dom avslutade sina och barnens liv? Dom lurade alla.
Citera
2018-06-25, 13:58
Bannlyst
Citat:
Nu sa väl rektorn i nästa mening att hon trots allt inte tyckte det, men jag har svårt att tro att någon som har haft kontakt med Hanna eller Oskar inte känner sig lurade. Jag hade gjort det om jag var vän, anhörig, kollega, sjukvårds- eller skolpersonal.

Ditt minne kan nog inte bara svikta medvetet?
Tror ngt annat ligger bakom.
Hade varit högintressant om du ville berätta hur
paret levde i Göteborg.
Nyfiken på hur du vet vad parat hade för arbetstider.

Föresten Elli09 har skrivit att Hanna arbetade 100% alltså heltid fram till jul. Du hittar de som du vet bland hens inlägg.
Citera
2018-06-25, 18:06
Medlem
Finns det någon enda läkare i detta land som skulle skriva det intyg som krävdes för att även M skulle få all sin undervisning i hemmet?

Skriver någon läkare ett utlåtande där en flicka som ena terminen kunnat gå i skolan som vanligt (vad vi vet) inför nästföljande termin bedöms vara helt oförmögen att vistas i skolan? Ett intyg som gäller för en hel termin?

Jag föreställer mig att man möjligen skriver ett intyg som möjliggör att flickan skulle kunna vara hemma under en mycket begränsad tid, och att man - när den tiden passerat - skulle utvärdera och bedöma situationen på nytt? Hur många läkarintyg kan A ha hunnit avverka under höstterminen 2017? Var det samma läkare som skrev alla?

Var det O´s läkarvän i Tyskland som skrev intygen?
Citera
2018-06-25, 18:15
Medlem
Missing people aktualiserar nu idag fallet med en 42-årig man, Andr*as, som försvann spårlöst från sitt arbete på L*nds Univ*rsitet i augusti år 2015. De publicerar en personlig hälsning från de anhöriga med vädjan om tips... Kan försvinnandet ha något samband med O:s göranden och låtanden... Något mörkt och skamligt?
Citera
2018-06-25, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt

Från OHs hemsida:
"My professional career working with indirect taxes and Value Added Tax (VAT) in particular started at Ernst & Young AB (now EY) in Stockholm in November 1998. I was hired by Jan Kleerup, despite my complete lack of knowledge of VAT, but because of my extensive studying of EU (then ECC) law in my undergraduate studies. EU law has always been at the core of my interests."

Ser att många uppdrag slutade 2016 för OH:

A brief period, 2014 to 2016, I was partner at EY. I still maintain a close working relationship with EY, now almost exclusively doing indirect tax training with consultants in the EMEIA region.

I was a member of the VAT Expert Group of the EU Commission for two periods, between 2012-2016.

Repris av gammalt inlägg. 2016 tycks karriären för OH gått rakt ned. Varför? Ville han sluta? Orkade han inte? När slutade han uppdragen? Januari 2016?
Senast redigerad av rappytt 2018-06-25 kl. 18:50.
Citera
2018-06-25, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koffeinvitamin
Missing people aktualiserar nu idag fallet med en 42-årig man, Andr*as, som försvann spårlöst från sitt arbete på L*nds Univ*rsitet i augusti år 2015. De publicerar en personlig hälsning från de anhöriga med vädjan om tips... Kan försvinnandet ha något samband med O:s göranden och låtanden... Något mörkt och skamligt?

Samma typ som O, ser det ut som. Ja, vad vet man? De kanske hade en olycklig kärleksaffär ihop? Var tionde man påstås vara gay, alla kommer inte ut.
Citera
2018-06-25, 18:49
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Repris av gammalt inlägg. 2016 tycks karriären för OH gått rakt ned. Varför? Ville han sluta? Orkade han inte?

Jag tror O tyckte om sitt jobb. Det blev ju den sista tiden även ett ”andningshål” för honom.
Citera
2018-06-25, 19:07
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Samma typ som O, ser det ut som. Ja, vad vet man? De kanske hade en olycklig kärleksaffär ihop? Var tionde man påstås vara gay, alla kommer inte ut.
Lite knäppt, de är ju jättelika... Eller som du säger, samma typ.
Citera
2018-06-25, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Rektorn på skolan gick ut relativt tidigt, bara ett fåtal dygn efterår och sa att de inte skulle ha litat så mycket på föräldrarna. Eller nåt i den stilen.

Såhär i efterhand, och så nära inpå händelsen så har rektorn fog för att säga att de i princip blivit lurade.
Då har hon väl med all sannolikhet fått ta del av polisens undersökning och säket bevis som ju säger att flickorna inte alls var så sjuka, för hur hade hon annars kunnat uttrycka sig som att hon visste att inget stämde med familjen så tidigt.

Vad tror ni?

Jag tror att du behöver bläddra tillbaka en bra bit, och läsa vad rektorn verkligen sa!
Citera
2018-06-25, 19:22
Medlem
http://ragnarsoderbergsstiftelse.se/artikel/beviljade-anslag-i-rattsvetenskap-2016

O fick en andel av 13,5 miljoner 2016 för att forska. Vad hände med miljonerna? Klarade O av uppdraget?

http://portal.research.lu.se/portal/en/projects/miljoeskatter--rattslig-kvalificering-i-en-internationell-kontext(19987bbb-1b46-4909-8d47-2439408017 13).html

Vi har kanske pratat om detta tidigare, men när skulle projektet vara klart? Samma dag som han hittades död med sin familj? 9 januari? Jag tror snarare att det är 1 september, men det är ändå en lustig symbol som så mycket annat i detta.
Senast redigerad av rappytt 2018-06-25 kl. 19:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in