Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Då får man bära konsekvenserna av att naturen är ordnad så att graviditet kan uppkomma vid sexuellt umgänge och då får man barn.
Nej, det behöver man eller detta ev, kommande barn alls. Ingen ska behöva ta negativa konsekvenser av sex. allright? det gå utmärkt ta ett dagen efter piller eller i värsta fall göra abort om man inser att nu är inte alls läget för att skaffa barn, på så sätt kan man istället skaffa barn när läget är bra så ens barn få de utlimata man kan ge det.
Citat:
Jag gav i vanlig ordning ett tydligt svar - men Du har en annan uppfattning och ser därför inte det jag svarar.
nej du har inte svarat på vad det skulle vara för moral att tvinga svenska kvinnor oroa sig som fan, betala massa pengar och resa till Danmark för abort, eller vad det är för moral att bidra till överbefolknignen eller vad det är för moral att föda barn till världen som ingen vill ha eller kan ta hand om på rätt sätt, eller bida till x antal kivnnos och småbarns död inte ett pip uven...du vejar för dessa frågor och tjatar vidare om din moral att väna om
befuktade ägg till allt annat/ andras bekostnad.
Citat:
Jag tycker gott att vi för det till SM om vilket folkslag som skall befolka Sverige. Som en smula gammaldags anser jag att svenska folket bör vinna denna tävling.
Det spela ingen som helt roll vilket folkslag som åka bebo Sveige när planeten gå under.
Liksom inte så att Sverige svävar i trygghet 5 km ovan klotet i nån egen himmel.
men+ du kanske inte har förstått det? att vi hänger ihop med alla andra?
Citat:
Det är enligt Dina siffror påfallande många kvinnor som inte begår abort årligen...
jepp men de begår abort nästa år uven...tänkt på den?
en av tre svenska kvinnor har gjort abort.
Citat:
Puh!
Påstår Du att barn var mindre trygga på 60-talet när vi hade sammanhållna familjer och skilsmässor var klara undantag?
ja det skulle jag nog våga påstå. 60-talet hade kvinnor klart svårare ta sig ifrån ex, misshandlande män eller gravt olyckliga äktenskap och utan att veta skulle jag även misstänka att antalet av misshandlande män var fler på 60 talet än vad de är idag.
Vidare så har vi idag betydligt bättre kunskap och trevligare samhälle överlag gällande aga, våldtäkter, incest, barnmisshandel, barns rättigheter etc än vad vi hade på 60 talet.