2018-06-24, 22:04
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Jag har följt denna tråd ”ganska” noggrant, liksom många andra dödsfall på Fb, och jag är så sjukt frågande till varför DENNA händelse får sån uppmärksamhet. Närmare 12000 inlägg här.

Vad är egentligen grejen?

En man har mördat sin käresta.
Det är hemskt, alla gånger. Men uppmärksamheten det fått här känns fullständigt oproportionerligt i förhållande till dels dådet, dels uppmärksamheten det fått i media. Dessutom och inte minst finns en uppenbar och säker gärningsman.

Vad är annorlunda med detta än med alla andra som mördas kors och tvärs?
Vad mumlar du om?? Säg att du skojjar..
Fallet är olöst, finns ingen definitiv GM, käresta??? Nyktra till innan du skriver
Citera
2018-06-24, 22:16
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Gärna. Behöver bara svar på denna fråga.

Vilken fråga är det egentligen du söker svar på? Verkar vara flera om jag tolkat dina inlägg rätt.
Citera
2018-06-24, 22:24
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vilken fråga är det egentligen du söker svar på? Verkar vara flera om jag tolkat dina inlägg rätt.

När LW fick körkort.
Senast redigerad av Rosamund 2018-06-24 kl. 22:32.
Citera
2018-06-24, 22:42
Medlem
Netherworlds avatar
Den hetaste teorin nu är alltså att LW visste vem mördaren i dubbelmordet i Linköping är och att hon blev mördad pga det? Har jag uppfattat det rätt då?
Citera
2018-06-24, 22:47
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Den hetaste teorin nu är alltså att LW visste vem mördaren i dubbelmordet i Linköping är och att hon blev mördad pga det? Har jag uppfattat det rätt då?

Knappast den hetaste teorin
Det är bara ett fåtal som tror på den, jag läste om det först igår.
Skulle inte säga att jag tror på den. Behövs information för att verifieras som sagt. Annars är den rätt långsökt och osannolik.
Citera
2018-06-24, 22:55
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Knappast den hetaste teorin
Det är bara ett fåtal som tror på den, jag läste om det först igår.
Skulle inte säga att jag tror på den. Behövs information för att verifieras som sagt. Annars är den rätt långsökt och osannolik.

Ja, det låter helt befängt. Jag kan slänga ut en teori om att jag tror att LW visste vem som mördade Olof Palme, och att hon blev mördad pga det. Undrar om någon nappar på den

Och hur länge LW har haft körkort är intressant rörande mordet på henne på vilket sätt då..?
Citera
2018-06-24, 23:01
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ja, det låter helt befängt. Jag kan slänga ut en teori om att jag tror att LW visste vem som mördade Olof Palme, och att hon blev mördad pga det. Undrar om någon nappar på den

Och hur länge LW har haft körkort är intressant rörande mordet på henne på vilket sätt då..?

När vi får det svaret kan vi veta om teorin är korrekt eller inte.
Citera
2018-06-24, 23:25
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Okej tack!

Är det UW eller SD eller ngn annan som det spekuleras i är förövaren i Linköping?

Igår eftermiddag finns intressanta inlägg där med spekulationer om att det är SD.

Dubbelmördaren i Linköping hade en mössa inköpt i Cambridge enligt den tråden. SD arbetsgivare finns i Cambridge också.
Senast redigerad av Rosamund 2018-06-24 kl. 23:29.
Citera
2018-06-24, 23:33
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
När vi får det svaret kan vi veta om teorin är korrekt eller inte.

Så körkortsfrågan berör inte detta mord alltså? Men ändå är det i denna tråd du diskuterar den? Tycker du att det är en bra idé, att lusa ner denna tråden med saker och ting som inte har med detta mordet att göra?
Citera
2018-06-24, 23:35
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Så körkortsfrågan berör inte detta mord alltså? Men ändå är det i denna tråd du diskuterar den? Tycker du att det är en bra idé, att lusa ner denna tråden med saker och ting som inte har med detta mordet att göra?

Det har med detta fall att göra också samt att den information jag söker finns att finna här och inte i den andra tråden.

Det är genom "nerlusning" Man kommet framåt och närmare gåtan lösning. Inte genom en halvdöd tråd.
Senast redigerad av Rosamund 2018-06-24 kl. 23:40.
Citera
2018-06-24, 23:41
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Det har med detta fall att göra också samt att den information jag söker finns att finna här och inte i den andra tråden.

Det är ju bara nonsens det du påstår. Vi säger så här: kopplingen mellan detta fall och linköpingsfallet existerar inte. Utifrån sådana premisser: På vilket sätt är det relevant att veta när LW tog körkort, på vilket sätt kan det leda oss till vem som mördade henne? Är det relevant för detta fall att veta när hon fick sin första mens också?
Citera
2018-06-24, 23:42
Medlem
Citat:

Kontakta Transportstyrelsen (körkort).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in