2018-06-24, 20:26
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Jag tycker man ska vara ytterst försiktig med att spekulera kring äldsta sonen som GM.
Bara för att det eventuellt varit stökigt mellan LW och sonen så är inte det något som pekar mot att han är GM. Många föräldrar och tonåringar har det turbulent i perioder och det kan tillfälligt bli övermäktigt och man ringer efter hjälp.

Skulle familjemedlem vara inblandad hade polisen vetat det vid det här laget tror jag.

Barnen är mitt i sorgen och jag tycker vi låter dem sörja utan att bli indragna i prat om GM.
De är stora och läser säkert dessa forum
❤️

Håller med dig.
Vi får inte glömma att det är i en ålder där man inte är varken vuxen eller barn.
Min man förlorade sin pappa hastigt, när mannen var 19 och pappan 41. Trots hastig sjukdom och snabbt förlopp, där pappan låg i koma, valde min man att vara med vänner ända tills det var några timmar kvar och hans mamma tvingade dit honom.
När min mamma, barnens mormor som dom stått väldigt nära, blev obotligt sjuk, Mamma låg på Hospice och det var julhelg. För dottern var det väldigt viktigt att få vara med vänner, gå på fest och låta livet rulla på. Jag tror att det ibland kan vara ett försvar.
Min dotter har idag sagt, 25 år gammal, att hon inte förstår hur hon tänkte... Min man säger samma sak...
Såklart går det inte att jämföra helt fullt ut, då det var dödsfall pga sjukdom och i detta fallet pga mord. Men om mina anhöriga kunde reagera såhär "konstigt" så är jag övertygad om att LW barn, vid ett mord, kan reagera minst sagt "konstigt" och att det är fullt "normalt" för åldern dom är i.
Jag tror att i denna åldern så tänker man helt annorlunda, man är varken vuxen eller barn.
Massor av kärlek till barnen <3
Citera
2018-06-24, 20:29
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej det menar jag inte. Men Remark hävdar ju jämnt och ständigt att man inte ska ta saker och ting för sanning utan källa o.s.v. i synnerhet på ett anonymt forum.

Det är därför lustigt att hen denna gång plötsligt tar det för sanning att de är oskyldiga!
De som är försedda med någotsånär normal moral blandar inte in barn vars mamma blivit mördad i diskussionen.

Vilket av dom misstänker du mest? 12-åringen? Börjar tro att du är en smula eljest.
Citera
2018-06-24, 20:30
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det vet jag. Om du läser inlägget som jag kommenterat så skriver postaren att det finns likheter med mördaren i detta fall, en man och med ett ärr i höger handflata. Det är exakt det jag undrar, varifrån kommer uppgiften att misstänkt GM i denna tråd har ett ärr?!

Men det gäller inte misstänkt GM i denna tråd utan Linköpingstråden.
När postaren skriver ”finns likheter med mördaren i detta fall” så menar den Lkpg. ”Detta fall” är alltså Linköpingstråden.
Citera
2018-06-24, 20:32
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Någon sa att det är Sveriges 6e största stad och därför är det konstigt att man inte verkade ha polispatruller att skicka under skriknatten.

Är det så litet?
Polisen behöver mer resurser, vet faktiskt inte alls varför det inte skickades någon att kolla varför det skreks eller varför dom hittade kroppen efter 5 dagar.
Citera
2018-06-24, 20:35
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
De som är försedda med någotsånär normal moral blandar inte in barn vars mamma blivit mördad i diskussionen.

Vilket av dom misstänker du mest? 12-åringen? Börjar tro att du är en smula eljest.

Tänker inte på någon av dem faktiskt och om jag gjorde det hade det enbart varit den äldste. Remark pratade om alla barn i plural.

Men som jag envetet skrev igår är jag personligen säker på att äldste sonen är kollad och avskriven också.

Det handlar om själva principen att samma "regler" inte verkar gälla för Remark själv som han vill att andra ska följa.

Jag är säker på att barnen framför allt annat vill att mammas mördare blir fångad. Det är nog mindre viktigt för dem om det frågas personliga saker om deras liv under denna process. Märk väl att under en mordutredning vänds ALLTID offrets anhörigas personliga liv upp och ner på jakt efter information.
Senast redigerad av Rosamund 2018-06-24 kl. 20:41. Anledning: Stavfel
Citera
2018-06-24, 20:35
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Äldste sonen har ett alibi utfärdat av en närstående och då är det inte lätt för polisen att komma med motsägelser i synnerhet när det handlar om en minderårig.

Visst är det vanligt med konflikter och bråk föräldrar och tonåringar emellan men inte när det övergår till fysiskt våld där både föräldrar och tonåring slår på varandra. Att tonåring slår på föräldern är kanske inte ovanligt men att båda slåss och polis tillkallas till hemmet vid minst ett tillfälle har då jag aldrig hört talas om förr.

Nej, man får ju hoppas att det är ovanligt.
Dock har det hänt på vår gata att barnen tillkallat polis vid flera tillfällen efter att sonen och mamman rykt ihop ordentligt. Så händer, det gör det tyvärr.
Citera
2018-06-24, 20:36
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Men det gäller inte misstänkt GM i denna tråd utan Linköpingstråden.
När postaren skriver ”finns likheter med mördaren i detta fall” så menar den Lkpg. ”Detta fall” är alltså Linköpingstråden.

Aha! Syftningen är tvärtemot hur jag läste inlägget alltså. Tusen tack för att du förklarade, det var nog orden ”denna tråd” som kollrade bort mig.
Citera
2018-06-24, 20:38
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Aha! Syftningen är tvärtemot hur jag läste inlägget alltså. Tusen tack för att du förklarade, det var nog orden ”denna tråd” som kollrade bort mig.

Så lite så
Fick också läsa två gånger innan jag var med på noterna
Citera
2018-06-24, 20:45
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Så lite så
Fick också läsa två gånger innan jag var med på noterna

Haha sorry jag rår inte för det. Har brister i språket. Bra att du fattar ändå
Citera
2018-06-24, 20:49
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Haha sorry jag rår inte för det. Har brister i språket. Bra att du fattar ändå
Du får gärna skriva på engelska, skulle kanske underlätta både för dig och oss?
Citera
2018-06-24, 20:49
Medlem
Jag har följt denna tråd ”ganska” noggrant, liksom många andra dödsfall på Fb, och jag är så sjukt frågande till varför DENNA händelse får sån uppmärksamhet. Närmare 12000 inlägg här.

Vad är egentligen grejen?

En man har mördat sin käresta.
Det är hemskt, alla gånger. Men uppmärksamheten det fått här känns fullständigt oproportionerligt i förhållande till dels dådet, dels uppmärksamheten det fått i media. Dessutom och inte minst finns en uppenbar och säker gärningsman.

Vad är annorlunda med detta än med alla andra som mördas kors och tvärs?
Citera
2018-06-24, 20:55
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
Håller med dig.
Vi får inte glömma att det är i en ålder där man inte är varken vuxen eller barn.
Min man förlorade sin pappa hastigt, när mannen var 19 och pappan 41. Trots hastig sjukdom och snabbt förlopp, där pappan låg i koma, valde min man att vara med vänner ända tills det var några timmar kvar och hans mamma tvingade dit honom.
När min mamma, barnens mormor som dom stått väldigt nära, blev obotligt sjuk, Mamma låg på Hospice och det var julhelg. För dottern var det väldigt viktigt att få vara med vänner, gå på fest och låta livet rulla på. Jag tror att det ibland kan vara ett försvar.
Min dotter har idag sagt, 25 år gammal, att hon inte förstår hur hon tänkte... Min man säger samma sak...
Såklart går det inte att jämföra helt fullt ut, då det var dödsfall pga sjukdom och i detta fallet pga mord. Men om mina anhöriga kunde reagera såhär "konstigt" så är jag övertygad om att LW barn, vid ett mord, kan reagera minst sagt "konstigt" och att det är fullt "normalt" för åldern dom är i.
Jag tror att i denna åldern så tänker man helt annorlunda, man är varken vuxen eller barn.
Massor av kärlek till barnen <3
Tack för att du delade med dig! Det är flera här som har ifrågasatt tonåringarnas inlägg på IG. Ditt inlägg gav en dimension till av hur unga i sorg och förtvivlan kan reagera. Viktigt att ha med sig anser jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in