2018-06-23, 21:13
Medlem
Jag har länkat till det här inlägget av skribenten agoggoge
tidigare, det är alltså den första (enda?) uppgiften i tråden om att
UW skulle ha en ny kvinna. Men postaren Schazz är bekant med
LW:s och UW:s familj och har inte hört att den uppgiften skulle
stämma, enligt mig känns Schazz trovärdig.

Även att UW var borta i arbete i annat län skrevs (första gången?)
av postaren agoggoge.

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Men var ifrån har du fått informationen?
Att en kvinnlig vuxen ska ha varit i UWs hem den aktuella natten och givit alibi åt sonen?
Du menar att infon kommer från polisen?
Jag är ju tveksam till att sonen sov på faderns adress den aktuella natten. Jag menar att han var under moderns ansvar och vård den natten.

Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Intressant. Jag har nästan gjort mig osams med folk runt alla de inblandade i det här fallet men ingen har nämnt att UW har en ny fru/sambo. Eller så har jag haft en vaxpropp. Kan du eller annan i tråden bekräfta detta?
Senast igår träffade jag flera utav LWs nära vänner och jag slogs av hur vanligt livet fortsätter för dem alla.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2018-06-23 kl. 21:30.
Citera
2018-06-23, 21:19
Medlem
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Nyreggad men läst hela tråden samt andra trådar förr om åren, fall som haft kopplingar till Örebro. Jag är bekant med området och har haft anledning att vara där en del det senaste året. Har hört en del skvaller men har ingen koppling alls till någon av de inblandade.
Det går så snabbt i tråden men här är några tankar som dyker upp hos mig.

Jag tänker att en av anledningarna till att SD så snabbt blev förhörd och skäligen misstänkt (och åklagare vill se den samma sannerligen) skulle kunna vara att vid undersökningen av samtalslistor så framkom att de haft tät kontakt eller iaf nyligen haft kontakt. Tänker mig att till exempel 100tals sms eller flera samtal är rätt uppseendeväckande och det skulle kunna vara en sån sak tr bedömer olika gebtemot åklagare? Sd kan ju ha förklaringar till den eventuella kontakten..

Utredarna har fått uppfattningen att den misstänkta mördaren är narcissistiskt lagd därav tystnaden. Inga varningar till allmänheten =Ingen okänd galning.

Skriken.
OM de inte kommer från LW kan de vara från en medbrottsling som ofrivilligt fått se vad gm gör med offret och därför efteråt inte vågar berätta/bryta med gm utan tvingas leva på som vanligt?! Som ett bevis på att allt är slut med kärleksaffären men blev mer hot om vad som kan hända om det inte blir som gm vill. Tror dock att de kom från Lena.

Rubriceringen Människorov-vs försvunnen person. Tyder det på ev tecken på strid i lgh kanske?

SD, HD, NW är de jag tycker verkar mest troliga utifrån min egna känsla.
Hoppas vi snart får klarhet och att anhöriga kan få börja sorgearbetet och LW kan få vila i frid.
Citera
2018-06-23, 21:19
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Svarar i Rosamundes ställe då jag inte är något större fotbollsfan 🙂 Hon har ingen säkrare källa än något tidigt inlägg i tråden samt i media. Hoppas polisen har bättre koll.

Tack för svaret! Ingen direkt-information alltså. Väl hårt att påstå att sonen har styrkt alibi och uttala sig så säkert kring flera företeelser efter att ha dragit slutsatser ifrån andra inlägg. I mitt tycke.
Citera
2018-06-23, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det kan man ju verkligen hoppas.
För enkelhetens skull vore det ju bra om dom
får ihop tillräckligt mot SD, inte minst med tanke på
vad han har fått utstå här i tråden.

Är han bevisad oskyldig kan jag be om ursäkt för mina misstankar men ännu är han skäligen misstänkt och de bestämmde sig rätt snabbt att han var den de ville rikta in sig på så polisen har väl antaglige noga kollat alibi för resten som man kan misstänka ,,får man hoppas
Citera
2018-06-23, 21:30
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Tack för svaret! Ingen direkt-information alltså. Väl hårt att påstå att sonen har styrkt alibi och uttala sig så säkert kring flera företeelser efter att ha dragit slutsatser ifrån andra inlägg. I mitt tycke.

Jag kan garantera att sonen hade varit misstänkt om inte han haft alibi, om det Shazzz skrivit om att han bråkat och slagits ibland med sin mamma stämmer vill säga.
Citera
2018-06-23, 21:35
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag kan garantera att sonen hade varit misstänkt om inte han haft alibi, om det Shazzz skrivit om att han bråkat och slagits ibland med sin mamma stämmer vill säga.

Det kan väl lika gärna ha varit LW
som bråkade och slogs med sin son?
Han kanske bara försvarade sig.

Jag har inte sett någon som har skrivit
att LW var en bra mamma.

Däremot har jag sett inlägg som tyder
på motsatsen.
Citera
2018-06-23, 21:37
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag har simultanförmåga
Du kan svara efter fotbollen

Du försvarar både SD och UW
så vem tror du är GM?

Har aldrig försvarat SD.
Det är möjligt dock att det uppfattats så när jag påpekat att han är oskyldig tills bevisad skyldig samt att han inte är den enda möjliga gärningsmannen.

Vet inte. Jag har för lite information i detta fall för att bilda mig en uppfattning om vem som är GM.
Citera
2018-06-23, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Är han bevisad oskyldig kan jag be om ursäkt för mina misstankar men ännu är han skäligen misstänkt och de bestämmde sig rätt snabbt att han var den de ville rikta in sig på så polisen har väl antaglige noga kollat alibi för resten som man kan misstänka ,,får man hoppas

Det va ju just det, din knorr på slutet där.
Det skaver en del, åklagarens två misslyckade häktningsförsök
på sannolika skäl, vi jobbar brett säger dom, men det säger
dom ju alltid så fan tror det, men det,, får man hoppas.
Citera
2018-06-23, 21:44
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Fast du påstår dig ju veta vem som gett han alibi, eller hur?
Citera
2018-06-23, 21:47
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det kan väl lika gärna ha varit LW
som bråkade och slogs med sin son?
Han kanske bara försvarade sig.

Jag har inte sett någon som har skrivit
att LW var en bra mamma.

Däremot har jag sett inlägg som tyder
på motsatsen.

Ja visst det kan lika väl vara så. Jag menade bara att han troligtvis har alibi, I vilket fall som helst.
Svarade till någon som ifrågasatte varför jag kunde vara säker på att sonen hade alibi. Har någon sådana våldsamma bråk med en annan människa och hen sedan mördas blir man per automatik misstänkt.

Sedan var det flera inlägg i början på tråden där postare som kände familjen som skrev att äldste sonen kom dit på morgonen med pappan och att flickvännen varit med honom under natten. Det stod även i media.

Samt lägg därtill förnuftmässigt att självklart måste polisen kunnat avskriva sonen om de är så säkra på att SD gjort det. Det tyder på att där finns ett alibi som det skrivits om i början av tråden o.s.v.
Detsamma gäller troligtvis för UW att han är avskriven. OM polisen skött sitt jobb vill säga.
Citera
2018-06-23, 21:48
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:

Finns det någon möjlighet att UW och NW är varandras alibin? Förmodligen inte.
Citera
2018-06-23, 21:49
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ja visst det kan lika väl vara så. Jag menade bara att han troligtvis har alibi, I vilket fall som helst.
Svarade till någon som ifrågasatte varför jag kunde vara säker på att sonen hade alibi. Har någon sådana våldsamma bråk med en annan människa och hen sedan mördas blir man per automatik misstänkt.

Sedan var det flera inlägg i början på tråden där postare som kände familjen som skrev att äldste sonen kom dit på morgonen med pappan och att flickvännen varit med honom under natten. Det stod även i media.

Samt lägg därtill förnuftmässigt att självklart måste polisen kunnat avskriva sonen om de är så säkra på att SD gjort det. Det tyder på att där finns ett alibi som det skrivits om i början av tråden o.s.v.
Detsamma gäller troligtvis för UW att han är avskriven. OM polisen skött sitt jobb vill säga.

Länk till media?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in