Citat:
Ursprungligen postat av
RasistTelevinken
Själv röstar jag på Fi , mer fitta åt folket, (inom parantes är jag lågutbildad) Varför inte införa medborgarlön, jag tycker alla ska vara miljonärer , ingen som inte vill arbeta ska inte behöva göra det utan vara hemma käka chips och kolla på nedladdad film som idioter tillverkat
Människor behöver ett yrke för sin identitet. Medborgarlön har testats ibland annat Finland, USA osv. Detta är förvisso rena experiment och effekten var att människor ägnade sig åt tämligen oproduktiva sysslor. Många fann livet mycket tråkigt och avsaknad av intellektuell, social och karriärmässig progression. Kom ihåg att en medborgarlön skulle vara mycket låg. Det skulle handla om 10,000-15,000 kronor i månaden eller motsvarande ett socialbidrag. Du kan inte leva på en medborgarlön. I Alaska ger man de som bor i delstaten ett par hundra till ett par tusen dollar om året. Alla får tillgång till detta. Du kan inte leva ut av det men du kan använda det till dina barns college utbildning. Positivt? Ja, absolut. En dels stater i mellanöstern delade under många decennier ut veckopeng till sina medborgare.
Idag får de pengar till utbildning istället. Till exempel, om du vill bli läkare så får du betalt för att utbilda dig till det. Det så kallade ”barnbidraget” och ”studiebidraget” är också fria pengar. Vad använde du dit studiebidrag till när du pluggade? Jag läste i Lund och drack upp hälften av det på nationerna. Egentligen har vi inte brist på jobb överhuvudtaget. Vi har dock totalt fel politik. Nu har de rödgröna och liberalerna förstört Sverige men om de inte hade gjort det hade saker och ting hänt i det här landet.
1. Jag hade sänkt arbetstiden till 6 timmar
2. Jag hade sett till så att mammor mot en gedigen ersättning kan vara hemma med barnen tills de börjar i skolan
3. Jag hade infört sambeskattning
4. Jag hade byggt en tunnelbana i Stockholm, Malmö och Göteborg
5. Jag hade byggt riktiga vägar och motorvägar
6. Jag hade byggt riktiga universitet och forskningsinstitutioner
7. Jag hade byggt ut pensionssystemet ordentligt
8. Jag hade kraftigt förbättrat välfärdsstaten (och tagit bort de värdelösa delarna av den)
9. Jag hade sett till så att folk hade bra jobb så de inte var i behov av bostadsbidrag och sådan skit
10. Jag hade satsat på en riktig miljöpolitik istället för klimatpolitik
11. Jag hade köpt tillbaka Volvo
12. Jag hade expanderat polisen och försvaret (inte för att det skulle behövas)
Osv.
Jobben och möjligheterna hade flödat i det här landet. Men det är klart. Vår elit har ju kört landet i botten så att vi kan köpa en pizza och en Cola för 120 spänn av en kurdisk pizzabagare som arbetar för 65 kronor i timmen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fri
Åkesson är den i särklass främste partiledaren i svensk historia. Mer än fördubblar sitt parti i varje val. Det var Jimmie Åkesson som krossade sossarna, det klarade aldrig alla perukstockar till borgare av, fast de haft över 100 år på sig.
Vad menar du att de i skiten krälande äcklen till borgare och vänsterpack i minister- och partiledarskaran någonsin har åstadkommit i sina liv som jämförelse? Varför kraschkollapsar ALLA riksdagispartier samtidigt nu, utom Jimmie Åkessons (och VPK för att sossar flyr dit också)? Så vem är lyckad, och vem är misslyckad?
Alla SD-ledare har varit framgångsrika på sitt sätt. Varför är Jimmie Åkesson så jävla bra? Jag uppfattar honom som rätt puckad. Han är smartare än de flesta av sina motståndare eller snarare. Hans motståndare bedriver så värdelös politik att den är oförsvarbar. Det är antagligen därför han kör över dem - eftersom han politik i de flesta (men inte alla) avseenden är bättre.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bill-N
Är det någon som kan definiera begreppet orcher? Är det något positivt månne?
Ja, det kan jag...
Du ser dem från 1:21
https://www.youtube.com/watch?v=gXC-jJhFaUI
Det skall inte misstas för ett miljöpartistiskt partimöte även om miljöpartister ser ungefär på samma sätt.