Frågor, som jag först inte förstod var de kom ifrån, blev relevanta, tex den om när LW tog sitt körkort.
Då fick plötsligt GM (SD?) ett verkligt tungt motiv. Eller två, om man säger.
Det är förvånande att de som ger uttryck för en stark tro på att SD är gärningsmannen inte alls tycks intressera sig för de här frågorna. Här kan man ju för första gången i trådens historia hitta omständigheter som faktiskt skulle kunna tala för att SD har något med brottet att göra.
Senast redigerad av Draifos 2018-06-23 kl. 19:16.
Enligt polisen verkar han vara utesluten. Ex-män, ex-älskare o.s.v. bli först misstänkta och man avskriver dem innan man tittar utåt s.a.s.
Därför kan vi nog anta att UW är avskriven, SD är inte det.
Senast redigerad av Rosamund 2018-06-23 kl. 19:15.
Anledning: Stavfel
Enligt polisen verkar han vara utesluten. Ex-män, ex-älskare o.s.v. bli först misstänkta och man avskriver dem innan man tittar utåt s.a.s.
Därför kan vi nog anta att UW är avskriven, SD är inte det.
Om han jobbar i en "hemlig organistaion"
så kan han säkert skapa ett falskt alibi
om han skulle behöva.
Hur säker är du på den uppgiften att äldste sonen var i Lenas hem mordnatten?
Jag har uppgifter på att yngste sonen vaknade på morgonen och upptäckte att Lena inte var hemma.
Han kanske hade orsak till att byta bostad under natten.
Som jag skrev för ett par inlägg sedan så menar många att han skulle varit hos mamman den natten ja och därför är informationen att den äldste sonen kom dit på morgonen med pappan för att han sovit hos honom motsägelsefull. Sonen kanske ändrade sig kvällen innan och gick till pappan.
Vad vet jag om hur han hamnade hos pappan istället för mamman men det framkom ju redan i början på denna tråd att äldste sonen kom dit på morgonen o.s.v.
Säger dina källor att sonen var hos mamman hela natten? Då kanske de inte vet om att sonen ändrade sina planer i sista stund.
Rent teoretiskt skulle äldste XX kunna ha varit hos mamman till ca. kl. 23:30, och efter ca. 23:50 begett sig till pappans hem för att sova resten av natten. Vet vi vilket fynd som polisen i början av utredningen sades ha funnit i skogsdungen/parken däremellan? Just saying, i teorin kan det mesta vara möjligt.
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-06-23 kl. 19:22.
Om han jobbar i en "hemlig organistaion"
så kan han säkert skapa ett falskt alibi
om han skulle behöva.
Ja det är möjligt. Men en människa med den här karriären har väldigt mycket mer att förlora på att slå sig på en brottslig bana än gemene man.
Jag tror inte UW skulle riskera allt i sitt liv bara för att få bort en eventuellt irriterande ex och få full vårdnad om barnen. Eller vad skulle motivet vara?