2018-06-23, 16:26
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
Så hur fan ska de bo i USA då hade du tänkt? Eller växer pengar på träd där så allt löser sig bara det inte finns några gränser? Satan vad trött jag blir på all kommunistretorik.
Det finns gott om lågbetalda jobb och bostad i samband med detta i USA, och jobb som Amerikaner vägrar göra.
Och ofta landsbygd och gott om utrymme för barn att vistas.
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Vilket betyder att en svart marknad kommer att finnas, oavsett. Vilket är min poäng. Dock kommer samhället få mycket större skador än idag då fler narkomaner kommer att finnas.
Pratar du svart och vitt nu?
Om inte så blir det väl samma svarta handel som det är på alkohol.
Eller som på vitlök tex, som mig veterligen inte ens har regleringar.

Vill du gå djupare i narkotikapolitik, så får vi flytta på oss till lämpligt ställe.
Så kan jag undervisa dig om en hel del saker och fakta vad som händer när man lättar på lagarna.
Men eftersom det krävs att sjukvården är inkopplad för lösa de som får problem av sin konsumtion.
Så är det enda att få in skatt och frigöra polis och kanske tom avskeda många av dom, så finns det pengar så det räcker och blir över till sjukvård för den mindre grupp som får problem av sin konsumtion.
USA har ett mer komplext problem än vi som har frisjukvård, det ser man på opioidkrisen.
Dock samtliga delstater som infört en lätting av cannabis, har sett en uppstanning på problemen kring opioidkrisen och en tillbakagång ett tag.
Citat:
Hemma i sitt hemland, där de hade en bostad innan de illegalt smet in i USA?
Ja, det är ju det ultimata, men nu flyr de för sina liv.
Citera
2018-06-23, 16:32
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det finns gott om lågbetalda jobb och bostad i samband med detta i USA, och jobb som Amerikaner vägrar göra.

Vill du gå djupare i narkotikapolitik, så får vi flytta på oss till lämpligt ställe.
Så kan jag undervisa dig om en hel del saker och fakta
vad som händer när man lättar på lagarna.
Men eftersom det krävs att sjukvården är inkopplad för lösa de som får problem av sin konsumtion.
Så är det enda att få in skatt och frigöra polis och kanske tom avskeda många av dom, så finns det pengar så det räcker och blir över till sjukvård för den mindre grupp som får problem av sin konsumtion.
USA har ett mer komplext problem än vi som har frisjukvård, det ser man på opioidkrisen.
Dock samtliga delstater som infört en lätting av cannabis, har sett en uppstanning på problemen kring opioidkrisen och en tillbakagång ett tag.

Du har rätt, det är fel delforum för denna debatt. Att du skulle kunna lära mig något om narkotikapolitik låter inte troligt.
Citera
2018-06-23, 16:33
Medlem
Expohunters avatar
Citat:

Så kan jag undervisa dig om en hel del saker och fakta vad som händer när man lättar på lagarna.

Eftersom de är ekonomiska migranter utan asylskäl, så bör man deportera dem asap. Det är det mest humana.
Citera
2018-06-23, 16:35
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Och det skulle saknas i Mexico menar du?
Nä, vill dessa människor till USA får de göra det på det lagliga sättet. Jag har noll sympati för nån som tar sig illegalt in i ett annat land i syfte att ta del av det landets välstånd. De är till 99% inte flyktingar.
Citera
2018-06-23, 16:37
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Är det krig i Mexiko?
Citera
2018-06-23, 16:46
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Men varför väller de in över gränsen nu när Trump är president för? Skulle inte han göra något åt det där?

Nu har han tydligen ändrat en lag också så att de ska få vara tillsammans under asylansökningen.

Den illegala invandringen över gränsen mot Mexiko ligger på låga nivåer senaste åren. Förra årets siffror var de lägsta sedan 1974. Invandringskrisen är påhittad och drivs just nu som den enda valfrågan för GOP. Det är ett perfekt ämne för Republikanerna att ena sig om och det finns oerhört många nyttiga idioter på internet som jobbar heltid och gratis, exempelvis "SVÄRJEVÄNERNA" Spersson och Expohunter.

Demokraterna som är det större parti har bara det delikata problemet att få sina anhängare att verkligen gå ut och rösta. Ibland känns det som att demokraternas bästa valarbetare är Donald Trump själv.
Citera
2018-06-23, 16:49
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Är det krig i Mexiko?
Ja, +25000 döda varje år.
Citat:
Du har rätt, det är fel delforum för denna debatt. Att du skulle kunna lära mig något om narkotikapolitik låter inte troligt.
Det får vi aldrig veta om du inte makar dig dit.
Citat:
Eftersom de är ekonomiska migranter utan asylskäl, så bör man deportera dem asap. Det är det mest humana.
Du bara antar alla är ekonomiska flyktingar, det antagande tgör itne jag.
Men visst är det så att dessa går skicka hem, men söker man asyl så msåte man reda ut detta.
Och det går inte asap.
Senast redigerad av klyban 2018-06-23 kl. 16:56.
Citera
2018-06-23, 16:56
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Den illegala invandringen över gränsen mot Mexiko ligger på låga nivåer senaste åren. Förra årets siffror var de lägsta sedan 1974. Invandringskrisen är påhittad och drivs just nu som den enda valfrågan för GOP. Det är ett perfekt ämne för Republikanerna att ena sig om och det finns oerhört många nyttiga idioter på internet som jobbar heltid och gratis, exempelvis "SVÄRJEVÄNERNA" Spersson och Expohunter.

Demokraterna som är det större parti har bara det delikata problemet att få sina anhängare att verkligen gå ut och rösta. Ibland känns det som att demokraternas bästa valarbetare är Donald Trump själv.

Det är ju bara för er soroslakejer att se till att Dem höjer bidragen till alla illegala och mörkhyade så löser sig problemet. Det om något aktiverar den fattiga Hillary-väljaren. Tillsammans med lite fake news från CNN så borde ni ha nästa val riggat och klart.

Lite fler fejkade nyheter om traumatiserade baaarn blir lite lök på laxen. Kanske går det t.om. att skapa en egen ljughistoria typ Alan Kurdi om man tar ett barn och fejkar en drunkning på ena sidan av Rio Grande för att svänga opinionen.

Heja Fake News!
Citera
2018-06-23, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Föräldrarna vet att de kommer att skiljas från sina barn, och ändå väljer föräldrarna att gå över gränsen...

Knappast USAs fel.

Så presidenten Trump har inget ansvar för USA?
Citera
2018-06-23, 17:04
Medlem
Citat:

Men varför gör inte Trump det då? Han är ju ansvarig, ytterst ansvarig så varför bygger han inte en mur för?
Citera
2018-06-23, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
https://www.bbc.co.uk/news/amp/world-us-canada-44552852

Jag tycker det är vettigare att fråga varför varken GW Bush eller Barack Hussein Obama ansåg att den behövde ändras, trots tiotusentals inspärrade barn till illegala immigranter. Men istället kastar du skit på Trump för att han inte ändrade den under första dagen på jobbet, eftersom media har hjärntvättat dig till att tycka att allt Trump gör är dåligt.

Ja fast det var ju Trump som sa att han skulle göra det första dagen.

Menar du att Trump inte har byggt muren?
Citera
2018-06-23, 17:06
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ja, +25000 döda varje år.

Det får vi aldrig veta om du inte makar dig dit.

Du bara antar alla är ekonomiska flyktingar, det antagande tgör itne jag.
Men visst är det så att dessa går skicka hem, men söker man asyl så msåte man reda ut detta.
Och det går inte asap.

Det finns säkert ett fåtal med verkliga asylskäl, men det kan inte vara särskilt många. En asylutredning kan inte ta särskilt lång tid, det som verkar ta lång tid är dock allt gnäll från socialliberaler som hela tiden ska obstruera och dra ut på vad som skulle kunna vara en snabbare process. Ju snabbare process, desto mer humant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in