2018-06-23, 15:45
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Spelar ingen roll om det är billigare om man inte har pengar alls, eller hur.
Berätta gärna vilka områden du pratar om och där de kan flytta in och ha råd med detta.
Så indirekt erkänner du att de för att klara sig i USA behöver någon sorts statligt stöd? Varför skulle amerikanska skattebetalare vara ok med detta? Det är i 99% av fallen inte flyktingar, och i de fall det rör sig om flyktingar kan de ta sig till något av dessa ställen i stället:
https://travel.usnews.com/rankings/best-mexico-vacations/
Citera
2018-06-23, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
Så indirekt erkänner du att de för att klara sig i USA behöver någon sorts statligt stöd? Varför skulle amerikanska skattebetalare vara ok med detta? Det är i 99% av fallen inte flyktingar, och i de fall det rör sig om flyktingar kan de ta sig till något av dessa ställen i stället:

Men varför väller de in över gränsen nu när Trump är president för? Skulle inte han göra något åt det där?

Nu har han tydligen ändrat en lag också så att de ska få vara tillsammans under asylansökningen.
Citera
2018-06-23, 15:58
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Kan jag få länken där man ser att Trump har ändrat en lag nu då?

Och för helvete, förklara gärna varför han inte ändrade lagen innan han internerade en massa barn och tappade bort deras föräldrar? Varför gjorde han detta först och ändrade nu för?
https://www.bbc.co.uk/news/amp/world-us-canada-44552852

Jag tycker det är vettigare att fråga varför varken GW Bush eller Barack Hussein Obama ansåg att den behövde ändras, trots tiotusentals inspärrade barn till illegala immigranter. Men istället kastar du skit på Trump för att han inte ändrade den under första dagen på jobbet, eftersom media har hjärntvättat dig till att tycka att allt Trump gör är dåligt.
Citera
2018-06-23, 16:05
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
Nej det är du som säger., men initialt lite.

Och vart ska dessa barn och föräldrar bo och i dessa områden som de har pengar för?
Jag tänkte att du skulle berätta vart de skulle bo också, eller menar du det står lägenheter där som de har råd och bo i?
För bygga nytt för dom är en mer utopiskt.
Citera
2018-06-23, 16:07
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Men varför väller de in över gränsen nu när Trump är president för? Skulle inte han göra något åt det där?

Nu har han tydligen ändrat en lag också så att de ska få vara tillsammans under asylansökningen.
USA har haft problem med illegala immigranter under decennier. Det enda som ändrats är att media skriver fler snyfthistorier för den korkade massan nu när Trump är president.
Citera
2018-06-23, 16:08
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Det är över hundratals advokater som jobbar gratis för att återförena dem då Vita Huset har tappat bort kontakt mellan barn och föräldrar.

Nej jag tror inte att Trump kommer att betala advokaterna för detta ur egen ficka.

När advokaterna som jobbar gratis hittar föräldrarna, kommer de då själva bekosta deporteringen av de stackars gråtande baaaarnen? Eller tänkte de bara vara så humanistiska av sig att de vill få barnen deporterade så fort som möjligt?
Citera
2018-06-23, 16:09
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:

Och vart ska dessa barn och föräldrar bo och i dessa områden som de har pengar för?
Jag tänkte att du skulle berätta vart de skulle bo också, eller menar du det står lägenheter där som de har råd och bo i?
Så hur fan ska de bo i USA då hade du tänkt? Eller växer pengar på träd där så allt löser sig bara det inte finns några gränser? Satan vad trött jag blir på all kommunistretorik.
Citera
2018-06-23, 16:10
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Att man legaliserar är inte samma som att det delas ut som godis på 7-11, en legalisering är med regleringar som åldersgräns och andra viktiga saker som är till för konsumentens bästa.
Man kan även öronmärka pengar i skatten till vård för de som önskar, utan detta kostar samhället nått.
Och all polis som frigörs är en annan potentiell besparing och pengar som går användas till annat, infrastrukturen på vissa områden är katastrofal i USA.
Så där har man många hål att täppa igen.

Förstår man kan hävda att föräldrar är illegala, men barn nej det går bara inte.
Om man har asyl i USA, så har man, dom kan du aldrig göra nått åt.
De som är helt illegala och inte ens hävdar asyl, dom kan du skicka hem samma sekund om man så önskar.
Så där behöver man egentligen inte ens husera någon om man inte vill, inte ens i ett häkte eller fängelse.

Spelar ingen roll om det är billigare om man inte har pengar alls, eller hur.
Berätta gärna vilka områden du pratar om och där de kan flytta in och ha råd med detta.

Skoj att folk ställer upp och hjälper till när han klanta till det så.
Och inte svårt och se det finns en anledning till man inte implementerat lagen innan.

En sak som jag trodde skulle bli en gigantisk fjäder i hatten för Trump och nått extremt bra, var jsut opioidkrisen.
Men det blev en fumble på den, och ett gigantiskt misslyckandes, men en fumble går ju plocka upp, så tåget har inte gått på den än.
Men nått säger mig det inte kommer ske, undra varför.
Kan det vara så att man inser man måste fylla på den kassan igen med alla dess miljarder dollars?

Vilket betyder att en svart marknad kommer att finnas, oavsett. Vilket är min poäng. Dock kommer samhället få mycket större skador än idag då fler narkomaner kommer att finnas.
Citera
2018-06-23, 16:11
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Men varför bryter Trump mot lagen nu då?

Vilken lag menar du att han bryter mot?
Citera
2018-06-23, 16:14
Medlem
Expohunters avatar
Citat:

Av samma anledning som varför de gjorde det innan han var president?
Citera
2018-06-23, 16:15
Medlem
Expohunters avatar
Citat:

Hemma i sitt hemland, där de hade en bostad innan de illegalt smet in i USA?
Citera
2018-06-23, 16:18
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Men varför väller de in över gränsen nu när Trump är president för?

Föräldrarna vet att de kommer att skiljas från sina barn, och ändå väljer föräldrarna att gå över gränsen...

Knappast USAs fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in