2018-06-23, 15:32
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Vilken intern splittring finns inom M och S som inte uteslutande beror på väljarflykten till SD eller problem med migrationen ute i verkligheten? Hade S och M inte försökt kurskorrigera mot SD, om SD inte först korrigerat mot dem? Varför då?
För att illustrera - varför talas det mindre och mindre om SD som fascister, tror du? Är det för att Henrik Arnstad imponerats av "nolltolerans" eller "öppen svenskhet"? Nej - tvärtom använde han kulturnationalismen som intäkt för att SD var ett sant fascistiskt parti i Mussolinis mening.
Det som hände var att statsministern själv provade att angripa SD med Arnstads stämpel, vilket inte hejdade SD i opinionen. Nu blir det allt jobbigare att anklaga en betydande andel av väljarna som fascistsympatisörer - varför Arnstads löjliga teser överges. Inte för att de var "falska" utan verkningslösa eller kontraproduktiva. Hade stämpeln fungerat, hade den använts på ett SD som ville ha tjugofaldig kvotflyktingökning och ville göra böneutrop obligatoriska.

På samma sätt är det på grund av tillväxten i opinionen som det finns krafter inom S och M som vill förändra politiken i deras riktning. Och tillväxten har inte kommit för att väljaran ville ha ett SD som triangulerar mot S och M, utan ett tydligt alternativ skilt från S och M.
Ett långt sätt att skriva att du vill att SD skall ha exakt den politik du som enskild individ tycker är bra. Du är inte SD och dina önskemål om vad SD borde vara för parti har inget med opinionsundersökningar att göra. De mäter SD inte din personliga ideologi. (Du kan skriva lite på AfSs tråd, där har alla en personlig politik som de anser att AfS borde ha).
2018-06-23, 15:38
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Jag vet inte riktigt men nu har socialdemokraterna satt sin sista sossepotatis. Jag läste ett helt vansinnigt inlägg av Anders Ygeman. Det är nämligen så att Ulf Kristersson sitter still i båten (precis som borgerliga NA gjorde under greklandskrisen) men Ygeman går ”full Arnstberg” och anklagar SD och Kristersson för allt möjligt. Om SD vinner blir det tydligen angiverilagar, abortförbud, avskaffande av pappamånader, skattesänkningar och att så tycker Björn Söder att etniska judar inte kan vara svenskar.
https://www.expressen.se/debatt/ge-ett-besked-om-sd-nu-kristersson/
Detta är ett så himla bra exempel på att vi kommer slippa hela S-ledningen efter valnatten. Det har inte gått upp för S-ledningen att folk i gemen avskyr socialdemokraterna. Det spelar egentligen roll vilken social, etnisk eller genusial kategori vi talar om. Människor är riktigt trötta på skitsnacket från sossarna. Alla och nu menar jag alla vill få bort dem. Till och med vänsterliberalerna vill helst se att de försvinner.
Ja den debattartikeln kommer få ytterligare sossar att gå till SD. Det riktas mot M men de sossar som läser det och är SD-positiva ser återigen att S mobbar, ljuger och är emot svenskar. Några tiondelar av en procent till, till SD i OU.
2018-06-23, 15:39
Medlem
Citat:
Jag vet inte riktigt men nu har socialdemokraterna satt sin sista sossepotatis. Jag läste ett helt vansinnigt inlägg av Anders Ygeman. Det är nämligen så att Ulf Kristersson sitter still i båten (precis som borgerliga NA gjorde under greklandskrisen) men Ygeman går ”full Arnstberg” och anklagar SD och Kristersson för allt möjligt. Om SD vinner blir det tydligen angiverilagar, abortförbud, avskaffande av pappamånader, skattesänkningar och att så tycker Björn Söder att etniska judar inte kan vara svenskar.

Detta är ett så himla bra exempel på att vi kommer slippa hela S-ledningen efter valnatten. Det har inte gått upp för S-ledningen att folk i gemen avskyr socialdemokraterna. Det spelar egentligen roll vilken social, etnisk eller genusial kategori vi talar om. Människor är riktigt trötta på skitsnacket från sossarna. Alla och nu menar jag alla vill få bort dem. Till och med vänsterliberalerna vill helst se att de försvinner.
Vi matas ju hela dagarna med nyheter och åsikter om integration från MSM, oftast starkt filtrerade, men det har blivit allt svårare med att upprätthålla mörkningsviljan. En stor del av den rådande opinionsläget (dvs SD upp, S ner) kan nog hänföras till "europeisk" påverkan tror jag - nu ser vi nästan dagligen på TV hur ett nytt land får en ny populistisk regering, som efter installation tydligt visar var skåpet ska stå (senast Italien).

Vi har i minst ett decennium matats med att mångkultur är paradiset och att det omöjligt kan gå fel, oavsett hur många invandrare som tar sig till Sverige. Utöver det har vi hjärntvättats med att det måste vara så, vi kan inget påverka, vanligast är att man skyller på att Sverige är bundet av internationella och europeiska avtal och förpliktelser. Detta har suttit djupt i många väljares sinnen.

Nu har dock något skett, det finns nu massa exempel på att detta bara var/är svepskäl, slår man på TV:n ser man en Ungersk, en Italiensk eller en Österrikisk politiker som uttalar det självklara, dvs vill ett land, och har rätt politik ledning (dvs har rätt väljare), kan det mycket väl göra något för att skydda det egna landet. Och skammen faller då allt tyngre på de svenska politiker som ljugit och bedragit sina väljare, och allra mest på sossarna som suttit på regeringsmakten nu en period.

Det vill säga: Sveriges haveri var inte ödesbestämt, det är en logisk konsekvens, beroende på antingen politisk inkompetens, eller ren ondska (eller båda). Och detta (i synergi med allt annat negativt vi får uppleva), ger SD den skjuts i opinionen vi ser just nu. Därför kan ingen förvänta sig att SD:s uppgång i opinionen kommer vara något kortvarigt, den uppgången är snarare en del i en europeisk, och internationell trend, som kommer att förändra det politiska landskapet helt och hållet, för lång tid framåt.
2018-06-23, 15:44
Medlem
Hyfundans avatar
Citat:

Sossarna valde verkligen fel huvudfiende i valet när de valde SD. Nästan allt det de anklagar SD för är ju anklagelser mot moderaterna och moderat politik, minus 30-talet, angiverilagar och--trumvirvel--rasism då. Proxy-angrepp. Sossarna angriper alltså i stora drag moderat politik genom att angripa ett annat parti som arbetare har väldigt nära till i en massa andra avgörande frågor. Detta klingar säkert väl hos dessa arbetarväljare. Ygeman föste nog just bort ytterligare några tusen av dem.

Vilket stolleparti S har degenererat till.
2018-06-23, 15:46
Medlem
8711s avatar
Det är bara det där jävla Sifo som hindrar att Sverigedemokraterna skulle ha fått över 20% i alla mätningar samma månad. Lite synd, men ändå stora framgångar överlag i mätningarna där resten är klart över 20%.

Jag säger som Glenn: Gött änna!

https://scontent.farn1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/35853363_10156604031771108_5760137638900137984_n.j pg?_nc_cat=0&oh=777c804a53146853297c92de9c7acf4c&o e=5BB71C8B
2018-06-23, 15:59
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrickieDickie
Samma tankegångar kan du se här, om den sk PF teorin:

Citat:
Studier av kommunismens fall i Östeuropa visar att det sker en snabb åsiktsförändring strax innan sammanbrottet. Människorna stöttar plötsligt inte längre de gängse åsikterna. PF-teorin visar dock att vi egentligen har att göra med långsamma förändringar. Många människor blev övertygade antikommunister utan att avslöja detta offentligt. Så uppstod plötsligt en situation där alla dessa människor vågade säga vad de tyckte, vilket ledde till att åsiktsförtrycket inte längre kunde upprätthållas.

https://detgodasamhallet.com/2018/06/10/gastskribent-nils-olov-johnson-varfor-sd-okar-i-de-senaste-opinionsundersokningarna/

En dialektisk marxist skulle nickat igenkännande: Kvantitetens övergång i kvalitet.
2018-06-23, 16:39
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Det är bara det där jävla Sifo som hindrar att Sverigedemokraterna skulle ha fått över 20% i alla mätningar samma månad. Lite synd, men ändå stora framgångar överlag i mätningarna där resten är klart över 20%.

Orsaken är givetvis att Sifo är rutinerade skojare!

Men lika rutinerade pellejönsar i tråden kan säkert förklara varför...
2018-06-23, 16:53
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Undrar hur effektivt detta är egentligen. Normalt funtade kör adblockers för att slippa reklam på youtube, och hans vanliga publik är väl nog tekniskt lagda för göra det.

Det är mycket effektivt för SD kör då på alla populära kanaler man kan tänka sig hos YT.
2018-06-23, 17:06
Medlem
Citat:

Det där inlägget från Ygeman visar bara desperata S är, som tror sig kunna bestämma över andra partiers politik.
Haha, nästan lite humoristiskt hur dryg och patetisk han framställer sig själv 😂😂😂
2018-06-23, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur
Orsaken är givetvis att Sifo är rutinerade skojare!
Självklart är det så.
2018-06-23, 17:10
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Jag vet inte riktigt men nu har socialdemokraterna satt sin sista sossepotatis. Jag läste ett helt vansinnigt inlägg av Anders Ygeman.

Abortlagstiftning alltså? Ygeman måste vara den ende som inte sett detta klippet:

https://www.youtube.com/watch?v=DyPE6HMxG74

Det gick inte så bra för Jonas Sjöstedt heller. You never go full Arnstad.
Senast redigerad av Nostradumbass 2018-06-23 kl. 17:22.
2018-06-23, 17:11
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Inte bara kvinnor, utan svenska kvinnor. Konformism upphöjt till två.
Ett polariserat debattklimat i en konsensuskultur är till slut guld för ett systemutmanande parti som SD. Grupptryck och konsensuskultur som först skapar en uppförsbacke, blir en lika stor nedförsbacke av gratis momentum. Det är en insikt de själva inte haft, utan försökt triangulera sig till normalitet.

Det här anser jag är den stora landslide som kommer att inträffa snart, som kommer göra SD till segrare i år framöver. Har på känn att den han börjat lite smått redan. Kvinnorna kommer att byta sida i det tysta. Det är inte dom från vänstern som har stått och skrikit vid torgmöten som SD har haft, utan det är snarare den typiska medelklassmamman som tidigare har papegojat efter vad man sagt om SD i gammelmedia. Stadsbilden har förändrats starkt i dom flesta städer. Överallt ser/hör man högpratande folk från MENA och man ser dom även på gatorna i villaområden. Vuxna män ska trängas i skolan med deras ungar.

SD är nu störst bland män och kvinnorna har nog börjat förstå varför, om än inte helt. Har själv noterat att det inte är lika vanligt med att det pratas skit om SD.

Och ännu är det fortfarande helt dolt för dom flesta vilka skador massinvandring har gjort i landet, både ekonomiskt och annat, som växande gängkriminalitet, sammanhållningen, offer för våld osv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in