2018-06-19, 21:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Det finns nog endel invandrargrupper som är jäkligt vakna. Skulle inte förvåna mig om SD får högt bland polacker till exempel.
Helt säkert. Alla kroater jag känner har röstat SD långt innan jag själv gjorde det.
2018-06-19, 21:59
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Jaha, då är det bara timmar kvar till Yougovs junimätning kommer. Vad kan SD tänkas komma upp i? De visade exakt 23% i majmätningen, vågar man hoppas på 1,5-2 PE höjning och ett S som fortsätter att sjunka allt djupare ned i dyn...?
Det blir 26%, jag kan känna det i fingerspetsarna!
2018-06-19, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Jaha, då är det bara timmar kvar till Yougovs junimätning kommer. Vad kan SD tänkas komma upp i? De visade exakt 23% i majmätningen, vågar man hoppas på 1,5-2 PE höjning och ett S som fortsätter att sjunka allt djupare ned i dyn...?

Hur många timmar?
2018-06-19, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fagin
Hur många timmar?
18 eller så.
2018-06-19, 22:15
Medlem
Nej vi kan inte vänta oss lika höga siffror från Yougov som vi fick av Sentio, 26,1%. Sistnämnda institut tar ut svängarna mer när valvinden blåser, det blir större utslag.

Sossarna hade 23% och jag tror att man mätte lite lågt. Borde varit 23,5% och jag tippar då att dom sjunker med 1% till 22,5%. Ja det känns korrekt.

På SD känner jag en uppgång, 23,0% vid förra mätningen, det borde nu bli 23,9% eller kanske psykologiskt viktiga 24,1%.

Vi får inte vara missnöjda med det. En uppgång är alltid en uppgång och jag känner stora möjligheter eftersom oron i samhället blir värre och värre, det gynnar SD.
2018-06-19, 22:23
Medlem
musttomtes avatar
Kollade precis på PewDiePieS senaste klipp och SD kör en 2 minuter lång video innan som reklam. Lär kosta en slant och påverka opinionsundersökningen. SD har förstått detta med riktad reklam och Youtube hoppar på bara man betalar för sig.

Här är klippet som dom kör som reklam: Jimmie Åkesson - Vi väljer välfärd före massinvandring

https://www.youtube.com/watch?v=hu4U1KnIsAc
Senast redigerad av musttomte 2018-06-19 kl. 22:27. Anledning: Fel youtube adress.
2018-06-19, 22:28
Medlem
CylonToasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Vad är dom missnöjda med lokalt? Det rimliga svaret hade varit invandringen med tanke på allt skit som varit i deras getton och nån galleria där hederligt folk knappt kan vistas längre - det problemet har man inte i Stockholms kommun (alltså ej storstockholm) - men ändå är SD-stödet i Gbg ungefär samma, runt 11% partisympati. Vad är grejen med Göteborg och att de inte verkar vilja haka på tåg som går i landet i övriga landet? Varför en egen planet just där och inte i Gävle eller Norrköping?

Bortsett att Nordstan blivit en ghetto ungdomsgård så finns en hel del smått och gott att vara missnöjd med.

Haveriet med västlänken som ingen människa man pratar med verkar vilja ha.
Omfattande korruption inom förvaltningarna och allmänt slöseri med skattepengar via kommunala bolag.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/rekordmanga-tips-om-oegentligheter-i-goteborg-1
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/investerade-nastan-tva-miljarder-i-biogasanlaggning-nu-laggs-projektet-ner
http://www.gp.se/sport/em-notan-forts%C3%A4tter-att-skena-aldrig-mer-ett-s%C3%A5nt-avtal-1.4629105
Något korkat prestige projekt med en linbana över älven till 400 års jubileet som kommer kostar massa pengar, och antagligen fungera väldigt dåligt eller inte alls.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/en-miljard-kostar-linbana-i-goteborg

Sen är det nog också någon slags gammal vänster-knegar självbild om industrier och varven och sån skit som lever kvar som gör att man hellre röstar S eller V.

Att SD lokalt fortfarande kör med reklam och affischer om att "vi ska stoppa västlänken" känns alldeles för världsfrånvänt. Projektet är för långt gånget nu, även om det kanske finns någon obskyr teoretisk chans att stoppa det så tror jag att det är för sent helt enkelt.

På det stora hela är det väl ett under att staden fungerar.

För övrigt, hatten av för att du orkar stångas med diverse skribenter i tråden. Bitvis oerhört underhållande och bitvis oerhört frustrerande att läsa
2018-06-19, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Risken som tidningarna tar är att en stor del av läsarna är eniga med de uthängda.
Idag så skulle jag vilja påstå att den här typen av uthängningar är naivt.

Det handlar inte om ett litet fåtal som har "rasistiska" åsikter.
Det handlar om ett litet fåtal som säger vad väldigt många tänker.

Ja väldigt många tänker vad ett fåtal säger men definitionen av rasism är i allmänhet vänsterns påhittade. Den köper jag inte alls.
2018-06-20, 00:01
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Kollade precis på PewDiePieS senaste klipp och SD kör en 2 minuter lång video innan som reklam. Lär kosta en slant och påverka opinionsundersökningen. SD har förstått detta med riktad reklam och Youtube hoppar på bara man betalar för sig.

Här är klippet som dom kör som reklam: Jimmie Åkesson - Vi väljer välfärd före massinvandring

https://www.youtube.com/watch?v=hu4U1KnIsAc

Undrar hur effektivt detta är egentligen. Normalt funtade kör adblockers för att slippa reklam på youtube, och hans vanliga publik är väl nog tekniskt lagda för göra det.
2018-06-20, 00:06
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Det verkar som just EU-frågan blir det som M och S ska peka på hur galet SD är. "SD förstår inte hur dåligt det är för Sveriges ekonomi att lämna EU" typ. Blir det dom båda ska älta om enda fram till valet nu? Media verkar ju hoppa på det tåget också. Man tror sig ha ett riktigt ess i rockärmen där!
2018-06-20, 00:19
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Det verkar som just EU-frågan blir det som M och S ska peka på hur galet SD är. "SD förstår inte hur dåligt det är för Sveriges ekonomi att lämna EU" typ. Blir det dom båda ska älta om enda fram till valet nu? Media verkar ju hoppa på det tåget också. Man tror sig ha ett riktigt ess i rockärmen där!
Tror även det är en stor missräkning. Det SD säger är att det är 25 år sedan vi röstade om EU.
EU visade sig inte alls bara vara billigare sprit och passfritt.
SD tycker att vi på nytt ska få säga till om vad vi tycker i en folkomröstning. Jag tror många vill det.
Att media och sjuklöverhaverister då ska hota svensson är...ingen bra idé.

Tror Yougov kommer visa uppåt. 1,7% ungefär.
2018-06-20, 00:30
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:

För M- och L-väljare kan jag tänka mig att resonemanget har en viss effekt. För S och C vore det en utomordentligt korkad taktik, med tanke på hur många av deras kärnväljare som har varit EU-kritiska från första början.
I riksdagsvalet -94 hade de uttalat EU-kritiska partierna (V & MP) sammanlagt 11,1%. I EU-omröstningen några månader senare fick nej-sidan 46,8%. Det säger en del.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in