2018-06-23, 12:46
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Tror inte heller att GM’s anhöriga och vänner kan vara helt ovetande, de måste ju ana eller åtminstone misstänka något, annat vore konstigt. Eller så sticker de huvudet ner i sanden, likt strutsar

Ve och fasa! En hel del ”djur” figurerar säkerligen kring GM: ett gäng ryggradslösa musslor, en grupp strutsar med grus i ögonen efter ständiga sanddykningar och en flock kuvade hundar beredda att på stört lyda minsta uppmaning frå GM. Själv är GM en svällande ”flodhäst i vardagsrummet”...
Citera
2018-06-23, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Tack för trevlig välkomsthälsning!
Vill bara förtydliga att när jag skrev ”EV GM” så betydde ”EV” eventuell. Vilket jag tror du både förstod och hänvisade till, men sen blev det lite ”knas” med bokstäverna 😁
Jo, det var jag med på. Skrev fel initial i mitt inlägg som jag fräckt skyller på distraktion (fick tvätta bajskläder mitt i ) Har rättat till det nu.
Citera
2018-06-23, 12:55
Medlem
Honan6s avatar
När jag först hörde talas om LW, så handlade det om en misstanke om kidnappning av en kvinna i Örebro. Detta sades på P4-nyheter och jag satt i en bil och hörde detta. Kollade sen efter notiser om händelsen på olika nyhetssidor, men fann inget förrän flera dagar senare då man gick ut med namn och bild.
Minns att jag tänkte: "-Hoppas hon är oskadd och vid liv." Jag trodde det kunde vara ett ratat ex som fått spel eller en svartsjuk kvinna. Jag hade ingen tanke på att tonårsbarnen skulle kunna misstänkas. Sen har några trådskrivare spekulerat och insinuerat om att en son skulle kunna vara GM, även dottern har kommit på tal - bl a för att barnen gjort inlägg på sina IG. Hm, det är tonåringar och de umgås inte på de sätt "gamlingar " från 40 och uppåt gör. De har sina egna koder och sonen har t ex gjort kortfattade inlägg med ord från olika låttexter. Dessa inlägg gör dem inte alls misstänkta, men en del tycks önska det vore så.

Vi (de flesta i tråden) vet inte hur LW dött, men vi vet att hon är död. Antagligen finns det flera läsare här som har insyn och vet en hel del som inte får komma fram p g a förundersökningssekretess. Förstår om det "kliar" i dessa personer att vilja göra inlägg. Det finns nog även utredare här som måste sila och undersöka en del informationer som de inte har tid att hitta på egen hand. Hur mycket skit som än kastas på detta forum, så har trådar många gånger varit till utredarens hjälp. Slutligen får vi inte glömma att vi kanske har en eller flera läsare som t o m (huvaligen) är GM?
Citera
2018-06-23, 12:56
Medlem
LimeTimes avatar
Jag har läst ikapp de senaste dagarna. Tyvärr är det svårt att komma vidare då ingen ny information inkommit.
Teorierna kring ufon, älgar och fallolycka tycks ha gått i graven (skönt så) och två spår tycks leva vidare i tråden. Dessa spår gäller SD samt en outhärdlig tragedi. Jag lutar fortfarande åt SD då det andra alternativet känns alltför jobbigt och då inget i utredningen just nu pekar åt detta håll. Självklart kan sanningen ligga någon helt annanstans än var vi misstänker.
Jag tror och är övertygad om att det finns mer än två anmälningar som gör att SD är fortsatt skäligen misstänkt för mordet på Lena.
Citera
2018-06-23, 12:57
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Gissa mer för detta är humor.. är hen helt spärrlös också ?

GM är sanslös, vettlös, spärrlös och distanslös gissar jag. Hens motto verkar vara ”på lösa boliner”...
Citera
2018-06-23, 13:01
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Tror inte heller att GM’s anhöriga och vänner kan vara helt ovetande, de måste ju ana eller åtminstone misstänka något, annat vore konstigt. Eller så sticker de huvudet ner i sanden, likt strutsar

Håller med. Det borde klia i ögonen på de som väljer att stoppa huvudet i sanden. Jag hoppas att spadarna kommer fram snart!
Citera
2018-06-23, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Kan vara en GM som trippar omkring utan drogtrippar - en människa som är samvetslös klarar den uppgiften utan problem.
Själv tror jag att man förenklar otroligt mycket för sig (för att slippa tänka tanken att även den bäste kan göra riktigt dåliga saker) om man tror att bara en samvetslös kan fortsätta vad det utåt verkar som vanligt. Många är de som har upptäckt väldigt obehagliga sanningar om sig själv. Tror inte att det är så svårt att förtränga som man kan tro och på ytan forsätta som vanligt - det går nog av sig själv. Dubbelhet - en person utåt och en helt annan inuti. Kanske kan ta väldigt lång tid innan det onda inuti tränger fram och det blir nödvändigt att ta fram det i ljuset och berätta för andra. Somliga berättar aldrig. Inte säkert att personen ifråga är helt samvetslös för det - kanske bara är oförmögen att säga det onämnbara högt ens för sig själv. Vi vet inte heller - det kan handla om en fruktansvärd olycksalig olyckshändelse också.
Senast redigerad av cleolin 2018-06-23 kl. 13:12.
Citera
2018-06-23, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
När jag först hörde talas om LW, så handlade det om en misstanke om kidnappning av en kvinna i Örebro. Detta sades på P4-nyheter och jag satt i en bil och hörde detta. Kollade sen efter notiser om händelsen på olika nyhetssidor, men fann inget förrän flera dagar senare då man gick ut med namn och bild.
Minns att jag tänkte: "-Hoppas hon är oskadd och vid liv." Jag trodde det kunde vara ett ratat ex som fått spel eller en svartsjuk kvinna. Jag hade ingen tanke på att tonårsbarnen skulle kunna misstänkas. Sen har några trådskrivare spekulerat och insinuerat om att en son skulle kunna vara GM, även dottern har kommit på tal - bl a för att barnen gjort inlägg på sina IG. Hm, det är tonåringar och de umgås inte på de sätt "gamlingar " från 40 och uppåt gör. De har sina egna koder och sonen har t ex gjort kortfattade inlägg med ord från olika låttexter. Dessa inlägg gör dem inte alls misstänkta, men en del tycks önska det vore så.

Vi (de flesta i tråden) vet inte hur LW dött, men vi vet att hon är död. Antagligen finns det flera läsare här som har insyn och vet en hel del som inte får komma fram p g a förundersökningssekretess. Förstår om det "kliar" i dessa personer att vilja göra inlägg. Det finns nog även utredare här som måste sila och undersöka en del informationer som de inte har tid att hitta på egen hand. Hur mycket skit som än kastas på detta forum, så har trådar många gånger varit till utredarens hjälp. Slutligen får vi inte glömma att vi kanske har en eller flera läsare som t o m (huvaligen) är GM?

Jag har lagt fram en teori om sonen.
Jag hoppas att han är oskyldig, det har jag klargjort ett antal gånger och
jag hoppas det har gått fram.
Citera
2018-06-23, 13:08
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
GM är sanslös, vettlös, spärrlös och distanslös gissar jag. Hens motto verkar vara ”på lösa boliner”...
Hehe jaja.. och dessa djur jobbar dom i flock ?
Citera
2018-06-23, 13:09
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ooops!
..//.
Ang EV GM: Någon, som verkar känna till personerna runt LW skrev att EV GM (obs EV) utvecklats från ”räka” till ja, nu kommer jag inte ihåg ordet, men jag fick känslan av ”biffig”, typ.
Adrenalinpåslag ska inte heller förringas.

Inte heller ig-inlägg kopplat till div. substans, inlägg som gjorts efter BO hittades.
Citera
2018-06-23, 13:11
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag har varken Instagram eller Facebook. Bara en undran, har EW ”stängt ner” sin IG tro? Man kunde innan se LW, NW och EW:s inlägg på IG utan att vara medlem. Fann inte EW:s när jag kikade idag. Hon kan ju av förståeliga själ slutligen ha valt att dra sig undan ”detta ”rampljus”.

Det är kvar, öppet.
Citera
2018-06-23, 13:13
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Inte heller ig-inlägg kopplat till div. substans, inlägg som gjorts efter BO hittades.

Vilken/vilka substanser? Jag har helt missat den kopplingen på aktuell IG.

Edit: Tror jag fann det. Syftar du på ”Narco de trafic”?
Senast redigerad av LimeTime 2018-06-23 kl. 13:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in