2018-06-23, 13:16
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Vilken/vilka substanser? Jag har helt missat den kopplingen på aktuell IG.

N*rco de tr*ffic (för den icke-spansk bevandrade kan google translate vara hjälpfullt). (*=a).
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-06-23 kl. 13:23.
Citera
2018-06-23, 13:19
Medlem
Liberty75s avatar
Finns det natt/kvällsöppna affärer på gångavstånd?
Funderar på vad som skulle få LW att gå ut så sent på kvällen om vi lägger teorin om att en GM lockat ut henne åt sidan för några ögonblick. Kan vara bra att vända på alla stenar.

En plötslig joggingtur?
Låna något från grannen?
Granne ringer, vill låna något och hon går över med det?
Hade de katt? Locka in katten?
Något att göra med geocaching?
Citera
2018-06-23, 13:22
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Inte heller ig-inlägg kopplat till div. substans, inlägg som gjorts efter BO hittades.
Det kan vara en stil han har, att det passar med vad som sägs i låten behöver inte betyda så mycket.
Capri Sun .. hmm Nepal nej jag vet inte.

Del av låten:
Jag var en young thug, såg ut som en gammal man Beg for mercy det var öga, öga, tand för tand
Kanske känslospel från NW ?
Citera
2018-06-23, 13:23
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Det är kvar, öppet.

Tackitack för informationen
Fortfarande kvar, då vet vi det.
Citera
2018-06-23, 13:25
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
När jag först hörde talas om LW, så handlade det om en misstanke om kidnappning av en kvinna i Örebro. Detta sades på P4-nyheter och jag satt i en bil och hörde detta. Kollade sen efter notiser om händelsen på olika nyhetssidor, men fann inget förrän flera dagar senare då man gick ut med namn och bild.
Minns att jag tänkte: "-Hoppas hon är oskadd och vid liv." Jag trodde det kunde vara ett ratat ex som fått spel eller en svartsjuk kvinna. Jag hade ingen tanke på att tonårsbarnen skulle kunna misstänkas. Sen har några trådskrivare spekulerat och insinuerat om att en son skulle kunna vara GM, även dottern har kommit på tal - bl a för att barnen gjort inlägg på sina IG. Hm, det är tonåringar och de umgås inte på de sätt "gamlingar " från 40 och uppåt gör. De har sina egna koder och sonen har t ex gjort kortfattade inlägg med ord från olika låttexter. Dessa inlägg gör dem inte alls misstänkta, men en del tycks önska det vore så.

Vi (de flesta i tråden) vet inte hur LW dött, men vi vet att hon är död. Antagligen finns det flera läsare här som har insyn och vet en hel del som inte får komma fram p g a förundersökningssekretess. Förstår om det "kliar" i dessa personer att vilja göra inlägg. Det finns nog även utredare här som måste sila och undersöka en del informationer som de inte har tid att hitta på egen hand. Hur mycket skit som än kastas på detta forum, så har trådar många gånger varit till utredarens hjälp. Slutligen får vi inte glömma att vi kanske har en eller flera läsare som t o m (huvaligen) är GM?
Honan6, du är en av de vettigare och sakligare i denna tråd, imho.
Du har gjort mycket bra sammanställningar, och verkar ha bra koll överhuvudtaget.
Eftersom det är väldigt känsligt att peka ut någon som MGM - och ibland är det känsligare än annars - vill jag passa på och understryka att min (nuvarande) huvudhypotes är att SD ändå är den troligaste GM.
Detta trots att jag gjorde ett långt inlägg om hur det skulle kunna ha gått till, och då skulle det närmast handla om vållande till annans död såvitt jag kan bedöma. Anledningen till mina misstankar var då alls inte några citerade rader från någon låt.
Jag finner det nämligen svårt att helt bortse från vad Schazz skrivit.
Jag fortsätter att snoka runt på andra ställen, och hoppas kunna styrka eller släppa misstankarna om andra eventuella motivbilder.
Citera
2018-06-23, 13:28
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
N*rco de tr*ffic (för den icke-spansk bevandrade kan google translate vara hjälpfullt). (*=a).

Såg det nu! Tack för klarsyntheten. Någon som vet om äldsta sonen nyttjade droger?
Citera
2018-06-23, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Såg det nu! Tack för klarsyntheten. Någon som vet om äldsta sonen nyttjade droger?
Kan Du som verkar vara en förståndig hen tipsa mig om Du förstår kopplingen till Linköping och de vi "pratat" om i tråden de senaste veckorna...?
Citera
2018-06-23, 13:41
Medlem
Citat:
Inte heller ig-inlägg kopplat till div. substans, inlägg som gjorts efter BO hittades.

Jag måste erkänna att jag också reagerat på att en ”substans-trafik” nämns i ett av inläggen. Jag har inte IG själv som sagt men jag kan ändå se bilder och text som lagts ut. Förmodligen är jag känslig men jag känner obehag när jag ser och läser detta. Det kan väl inte förhålla sig så att man måste imponeras av och högakta allt som IG-användare lägger ut, oavsett ålder och innehåll? Människor är olika, både som ”givare” och ”mottagare”, tänker jag.
Citera
2018-06-23, 13:47
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Jag tycker man ska vara ytterst försiktig med att spekulera kring äldsta sonen som GM.
Bara för att det eventuellt varit stökigt mellan LW och sonen så är inte det något som pekar mot att han är GM. Många föräldrar och tonåringar har det turbulent i perioder och det kan tillfälligt bli övermäktigt och man ringer efter hjälp.

Skulle familjemedlem vara inblandad hade polisen vetat det vid det här laget tror jag.

Barnen är mitt i sorgen och jag tycker vi låter dem sörja utan att bli indragna i prat om GM.
De är stora och läser säkert dessa forum
❤️

Äldste sonen har ett alibi utfärdat av en närstående och då är det inte lätt för polisen att komma med motsägelser i synnerhet när det handlar om en minderårig.

Visst är det vanligt med konflikter och bråk föräldrar och tonåringar emellan men inte när det övergår till fysiskt våld där både föräldrar och tonåring slår på varandra. Att tonåring slår på föräldern är kanske inte ovanligt men att båda slåss och polis tillkallas till hemmet vid minst ett tillfälle har då jag aldrig hört talas om förr.
Citera
2018-06-23, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Äldste sonen har ett alibi utfärdat av en närstående och då är det inte lätt för polisen att komma med motsägelser i synnerhet när det handlar om en minderårig.

Visst är det vanligt med konflikter och bråk föräldrar och tonåringar emellan men inte när det övergår till fysiskt våld där både föräldrar och tonåring slår på varandra. Att tonåring slår på föräldern är kanske inte ovanligt men att båda slåss och polis tillkallas till hemmet vid minst ett tillfälle har då jag aldrig hört talas om förr.

Är den närstående ”alibi-donatorn” minderårig? Det kanske inte var så du menade?
Citera
2018-06-23, 13:57
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Är den närstående ”alibi-donatorn” minderårig? Det kanske inte var så du menade?

Nej, det var pappans fru/sambo som sade att han sov hos dem. Men sedan finns det andra i tråden som säger att han skulle egentligen sovit hos mamman den natten o.s.v.
Senast redigerad av Rosamund 2018-06-23 kl. 14:03. Anledning: Tillägg
Citera
2018-06-23, 14:03
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:

Glöm inte det sörjande Facebookinlägget samma dag som hon hittades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in