2018-06-23, 11:29
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
De hade kunnat flytta till de säkra delarna av Mexico, de som vi åker på semester till.
Jag har sympati för folk som flyr från sina hem när det brinner, inte för folk som flyttar in hos grannen för att det är smutsigt och saknas mat i sin egen lägenhet.
Berätta hur en fattig våldsdrabbad familj ska ha råd och bo i säkra delar av Mexiko?
Jag tror du inte kan greppa detta våld som drogerkartellernas krig med polis och militär(och vice versa) ger.

De har inget val, det är för våldsamt och de måste rädda sina liv och barn.
Och det mesta av detta våld hade gått eliminera genom en total legalisering(sen sker detta inte med en knäppning med fingret och över natten, dock i förlängningen).
Och lustigt nog är allt detta pga USA enorma sug efter droger.
Citera
2018-06-23, 11:32
Medlem
Det har funnits sådana här regler även tidigare under Clinton och Obama. Även då så separerade man barnen från föräldrar som begår kriminella handlingar.
Citera
2018-06-23, 11:37
Medlem
Citat:
De får mat och husrum i de förvar de sätts i och det betalas av de amerikanska skattebetalarna. I onödan. Ut med dem.

Ja men det är ju precis det jag säger. Varför fängslar Trump dessa barn och betalar för deras uppehälle för?
Citera
2018-06-23, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Av de filmer som visats så handlar det inte om baaarn, utan om precis samma baaarn som våra egna ensamkommande afghaner. Alltså unga män.

Vilka filmer?

Vilka är de som hävdar att de är föräldrar till baaarnen då? Finns det filmer på dem med?
Citera
2018-06-23, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Även lägligt just nu med tanke på allt beröm som Trump fått för sitt fredsavtal med NK.

Det finns en helt del vidriga globalistkräk som är sugna på att begå karaktärsmord på Trump. Efter hans möte med Kim så har globalisterna fått panik.

Men det är ju Trump som har anordnat stora läger med burar med barn i? Varför har han gjort det om han vill att alla ska veta att han ordnat världsfred med NK?
Citera
2018-06-23, 11:41
Medlem
Citat:
De hade kunnat flytta till de säkra delarna av Mexico, de som vi åker på semester till.
Jag har sympati för folk som flyr från sina hem när det brinner, inte för folk som flyttar in hos grannen för att det är smutsigt och saknas mat i sin egen lägenhet.

Det kan man ju tycka men det blir ju svårt för dem att göra det när Trump har tagit dem i förvar, och dessutom flugit runt tusentals barn i hela USA för att få möjlighet att betala för deras uppehälle i burar och tält.

Så det är ju Trump som tar dessa människor i förvar för att lägga ner en massa pengar på dem?

Är inte det lite dumt det? Skulle han inte bygga en mur? Den skulle ju vara klar sen över ett år sen så hur fasen kommer de här människorna in när muren som är bygd hindrar de?

Trump är så lyckad och har byggt muren så var kommer alla människor in ifrån?
Citera
2018-06-23, 11:47
Medlem
Barnen kommer att delas ut till barnlösa amerikaner
som inte har förmåga att skaffa egna biologiska barn.
En humanistisk åtgärd som båda parter har glädje av.
Citera
2018-06-23, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006

Är inte det väldigt globalistiskt?

Vad ska han med muren till om han nu vill ha in tusentals barn till barnlösa amerikaner?

Och muren är ju redan byggd vad jag förstår så hur kom barnen över muren? Hämtar Trump dem på andra sidan?
Citera
2018-06-23, 12:09
Medlem
Varför nya tältläger när dom har redan har Guantánamobasen

Citat:
USA:s försvar tittar på möjligheterna att inhysa tiotusentals migranter som kommit över gränsen från Mexiko. Bedömningen är att det skulle gå att ha sammanlagt långt över 100000 gripna i tillfälliga boenden på militärbaser i Alabama, Arizona och Kalifornien, rapporterar Time.
Källa: http://time.com/5319334/navy-detainment-centers-zerol-tolerance-immigration-family-separation-policy/
Citera
2018-06-23, 12:28
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Så kidnappa barnen och tvinga ut dom till familjer som inte kan få barn, hur skulle det vara bättre menar du?
Citera
2018-06-23, 13:10
Medlem
Hyfundans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Vilka bidrag får illegala immigranter från Guatemala i USA?

Citat:
The figures below are for both legal and illegal immigrants from the public-use files of the 2012 American Community Survey, collected by the Census Bureau:
.....
Welfare Use: 57 percent of households headed by immigrants from El Salvador use at least one major welfare program, as do 54 percent of Honduran households, and 49 percent of Guatemalan immigrant households. Among native households it is 24 percent.3
https://cis.org/Central-American-Immigrants-US

Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Ja men det är ju precis det jag säger. Varför fängslar Trump dessa barn och betalar för deras uppehälle för?

Precis. Han borde skicka dem en räkning så klart. Mat och husrum

Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Så kidnappa barnen och tvinga ut dom till familjer som inte kan få barn, hur skulle det vara bättre menar du?

Har du genuint så där svårt att skilja på raljant trams som inte är menat att seriöst diskuteras och vad som är just seriöst? Eller spelar du? Det är i alla fall en oerhört ineffektiv och avtändande "teknik" i de fall oförståelsen är spelad. Ren självtillfredsställelse. Men du kan ju ha aspergers, så då ber jag om ursäkt.
Citera
2018-06-23, 13:13
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyfundan
Precis. Han borde skicka dem en räkning så klart. Mat och husrum

Har du genuint så där svårt att skilja på raljant trams som inte är menat att seriöst diskuteras och vad som är just seriöst? Eller spelar du? Det är i alla fall en oerhört ineffektiv och avtändande "teknik" i de fall oförståelsen är spelad. Ren självtillfredsställelse. Men du kan ju ha aspergers, så då ber jag om ursäkt.
Det är inget svar på hur det skulle vara bättre.
Så vill du försöka igen och berätta hur detta är bättre för barnen att tvingas in i andra familjer?

Intressant sak om aspergers och när jag uppvisar betydligt mer empati än dig.
Men förstår det bara var en ad hominem, dock väldig intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in