Citat:
Jag tror inte att O P rantade runt utan bevakning denna kväll heller.Det här tycker jag verkar intressant, det är kanske fler än man räknat med, som kände till att paret Palme skulle titta på bio 28 feb 1986
"Leif GW Persson bedömer att Olof Palmes mördare är en svensk man med mycket god lokalkännedom om centrala Stockholm. Han tror också att en liten grupp personer har varit inblandade – och att de i förväg kände till både att Olof Palme inte hade några livvakter på mordkvällen samt att han skulle gå på bio:
– Det var ju inte så att Palme ofta rantade omkring på stan utan bevakning. Mordkvällen är ett undantag. Och det är en förskräcklig massa människor som faktiskt vet om att de ska ut på stan den här helgen. Det finns ett antal förhör i utredningen med arbetskamrater till Lisbeth och Olof som vet om att makarna ska umgås med varandra och gå på bio, säger Leif GW Persson.
Leif GW Persson tror också att mördaren väntade på Olof Palme utanför hans bostad i Gamla stan men inte fick tillfälle att skjuta. I stället följde han efter till biografen Grand och noterade vilken föreställning Palme skulle se. Efter filmen följde han efter makarna Palme – och sköt.
– Jag tror att det där med biobesöket får vid spridning. Det blir känt. Och gärningsmannen bestämmer sig för att gripa tillfället i flykten. Han har också kännedom om att bevakningen är avställd, för det meddelas vid tolvtiden på dagen. För mig är mördaren en person som har kunskap om Palme och hans bevakning.
– Att det skulle vara en ensam galning, exempelvis Christer Pettersson, som träffade Palme av en slump har jag aldrig trott på. Jag tror att detta är planerat, säger Leif GW Persson.
https://www.svd.se/gw-forhor-lisbeth-palme-igen
"Leif GW Persson bedömer att Olof Palmes mördare är en svensk man med mycket god lokalkännedom om centrala Stockholm. Han tror också att en liten grupp personer har varit inblandade – och att de i förväg kände till både att Olof Palme inte hade några livvakter på mordkvällen samt att han skulle gå på bio:
– Det var ju inte så att Palme ofta rantade omkring på stan utan bevakning. Mordkvällen är ett undantag. Och det är en förskräcklig massa människor som faktiskt vet om att de ska ut på stan den här helgen. Det finns ett antal förhör i utredningen med arbetskamrater till Lisbeth och Olof som vet om att makarna ska umgås med varandra och gå på bio, säger Leif GW Persson.
Leif GW Persson tror också att mördaren väntade på Olof Palme utanför hans bostad i Gamla stan men inte fick tillfälle att skjuta. I stället följde han efter till biografen Grand och noterade vilken föreställning Palme skulle se. Efter filmen följde han efter makarna Palme – och sköt.
– Jag tror att det där med biobesöket får vid spridning. Det blir känt. Och gärningsmannen bestämmer sig för att gripa tillfället i flykten. Han har också kännedom om att bevakningen är avställd, för det meddelas vid tolvtiden på dagen. För mig är mördaren en person som har kunskap om Palme och hans bevakning.
– Att det skulle vara en ensam galning, exempelvis Christer Pettersson, som träffade Palme av en slump har jag aldrig trott på. Jag tror att detta är planerat, säger Leif GW Persson.
https://www.svd.se/gw-forhor-lisbeth-palme-igen
Mycket talar för att H H visste vad som var på gång och att han kan ha befunnit sig i stan även han.
Det var sedan månader tillbaka känt av Säpo att det förelåg ett hot mot O P, och han var naturligtvis själv införstådd med det.
Polispiket 3230, och kommissariebil 1520 och WT-män hur ska vi tolka det?
Den illasinnade tolkningen är att de var direkt inblandade i mordet.
Den tolkning många gör.
Kanske var det i stället så att O P hade en bevakning, som vid mordtillfället befann sig på ett alldeles för stort avstånd för att hinna ingripa? Det sket sig i kommunikationen.
Vissa WT- iakttagelser kan hörröra från skyddet, men det kanske fanns annat folk på plats också?
Tror man kunnat gripa gärningsmannen direkt om man ville. Kan hända att man redan på mordkvällen visste exakt vad som hänt och vilka som låg bakom.
Att H H och E C fick dra i mörkläggningstrådarna var de ju vana vid sedan tidigare.
Att mordet aldrig blev officiellt löst handlar om att skydda Partiet (S) från skandalisering och att upprätthålla Palmes eftermäle som den stora politiker han faktiskt var.
Polisen gjorde bara sitt jobb, men på ett oerhört dåligt sätt.
Svag ledning och dålig ordergivning.
För att täcka upp denna miss har lojala och duktiga poliser blivit tvungna att offra sin egen heder och därmed själva blivit misstänkliggjorda.
Vore intressant att höra Djurfeldt, Gedda och Dalsgaard plus några för oss okända Säpo-mön berätta sanningen om sitt uppdrag.
Det kommer säkert att ske så småningom.
Det sitter tyvärr fortfarande allt för många mäktiga sossar som stoppar sanningen från att sippra fram.
Lierade med mäktiga affärsmän är dom också. Anstiftarna.
En ordentlig trollarmé har dom naturligtvis sammanställt, med uppgift att styra bort diskussionen så fort den börjar närma sig sanningen.
Känner någon sig träffad?
Trevlig midsommar.