2018-06-21, 15:38
Medlem
efedrinkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Ingen av de häktade är 21 år fyllda, och båda bor på samma ställe i Sthlm. Hur kan man tro att albanen har med dessa och detta att göra är en gåta. Lyssna inte på rykten.

Ovanligt att det brukar vara en mellanhand mellan
fotsoldaterna och beställaren eller fixaren, eller ???

Så bara för att dom är snorungar så är den här
snubben oskyldig....Kom igen, bättre kan du
Citera
2018-06-21, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av efedrinkungen
Ovanligt att det brukar vara en mellanhand mellan
fotsoldaterna och beställaren eller fixaren, eller ???

Så bara för att dom är snorungar så är den här
snubben oskyldig....Kom igen, bättre kan du
Vet du hur det ligger till eller? Inte jag heller. Därför blir så fel att bara peka på nån?
Citera
2018-06-22, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Vet du hur det ligger till eller? Inte jag heller. Därför blir så fel att bara peka på nån?

Om du inte heller vet nåt, varför så angelägen att peka misstankar bort från Balkan-Elvis? Vill du inte att mordet, på en som bara ville ha betalt för utfört arbete, löses?
Citera
2018-06-23, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blajkonto
Någon som vet vad "balkan-elvis" har för kopplingar till Oscar Properties..?
Albanen är med på något sätt i en "fest" på Lilla Essingen som startar kl 14 som Oscar P håller i
https://www.facebook.com/events/172029913637277/

Oscar Proporties som har avtal med skräpföretaget Diga Service Entreprenad på sitt bygg Hagastaden Norra Tornen. Där har Diga nu utökat sina flaggvakter längs Norra stations gatan genom det icke rumsrena företaget Servistik Byggsupport som håller i bygglogistikarean på ett avtal med Stockholms stad där jag inte har sett någon upphandling trots att de får 150000 kr i månaden per bygge. Digas flaggvakter orsakade nästan två bilolyckor för min väns företag i maj eftersom flaggvakterna flaggar inte som man skall göra. De är inte klädda som flaggvakter skall göra och ger ett radikalt oseriöst intryck. Diga säger på sin hemsida att man har utbildade flaggvakter men man saknar alla utbildningar man skall ha enligt Stockholms stad. Killarna som jobbar för Diga kan knappt svenska och flera av dom verkar vara mer eller mindre kriminella i uppförande. Jag tror att den här härvan kommer att växa om man drar i lite trådar. Jag skulle inte förvåna mig om de båda häktade har jobbat för Diga. Skulle då vara naturligt med koppling mellan "balkan-elvis" och Oscar Properties. Det finns tydligen tre företag till med kopplingar till ovan nämnda. Jag är förvånad att företag som Einar Mattsson, Veidekke och Ikano vill göra affärer med sådana lurendrejare. Stockholms stads tjänstemän är genomkorrumperade.
Citera
2018-06-23, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finansbyrackan
Oscar Proporties som har avtal med skräpföretaget Diga Service Entreprenad på sitt bygg Hagastaden Norra Tornen. Där har Diga nu utökat sina flaggvakter längs Norra stations gatan genom det icke rumsrena företaget Servistik Byggsupport som håller i bygglogistikarean på ett avtal med Stockholms stad där jag inte har sett någon upphandling trots att de får 150000 kr i månaden per bygge. Digas flaggvakter orsakade nästan två bilolyckor för min väns företag i maj eftersom flaggvakterna flaggar inte som man skall göra. De är inte klädda som flaggvakter skall göra och ger ett radikalt oseriöst intryck. Diga säger på sin hemsida att man har utbildade flaggvakter men man saknar alla utbildningar man skall ha enligt Stockholms stad. Killarna som jobbar för Diga kan knappt svenska och flera av dom verkar vara mer eller mindre kriminella i uppförande. Jag tror att den här härvan kommer att växa om man drar i lite trådar. Jag skulle inte förvåna mig om de båda häktade har jobbat för Diga. Skulle då vara naturligt med koppling mellan "balkan-elvis" och Oscar Properties. Det finns tydligen tre företag till med kopplingar till ovan nämnda. Jag är förvånad att företag som Einar Mattsson, Veidekke och Ikano vill göra affärer med sådana lurendrejare. Stockholms stads tjänstemän är genomkorrumperade.

Intressant info. Vilka är de tre andra bolagen? Kan du länka till kopplingarna?
Citera
2018-06-23, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aggressive61
Om du inte heller vet nåt, varför så angelägen att peka misstankar bort från Balkan-Elvis? Vill du inte att mordet, på en som bara ville ha betalt för utfört arbete, löses?
Hellre fria än fälla om man inte vet nåt?
Citera
2018-06-29, 15:53
Medlem
followthebunnys avatar
Man har ju två alternativ, ena är den blå tabletten och det andra är den röda.

Vi börjar med att det bara ligger en stämningen inskickad
https://www.svd.se/bors/news_detail.php?newsid=5645e3af-e023-48d5-ac37-a33ee99ea278
Stämnings mål T 5646-18

Ingen motstämning har utfärdats och inget har heller kommenterats annat än på sin hemsida
http://www.primeliving.se/nyheter/

Frågor som tas upp i stämningen
Avbokandet av möte mellan advokater - 26/2 Avbokades mötet mellan PL och Mvtb som skulle ägarum dagen efter under hot.

Ur avtalet
27/2 - Skall avtal skrivits på som gör att PL är helt befriande från allt ansvar i tvisten och mvtb skall även ha full sekretess och inte yppa något till tredje part
Förfalskad signatur - Något som man från PL sida säger sig att ska ha bevittnats av ett visst företag med vissa människor i det
Förfalskade signaturen saknar helt likhet med den signatur som även står på avtalet med PL

Polisanmälningar - 5/3 görs polisanmälningar
6/3 första skjutning mot Frejgatan
8/3 Andra skjutningen mot lägenhet
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/A2Q9JA/skottlossning-pa-gardet-i-stockholm-polisen-utreder-mordforsok
13/3 - Granat placeras utanför hus med koppling till mvtb
14/3 - tredje skottlossningen mot samma lägenhet
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ngOxed/larm-om-ny-skottlossning-pa-gardet

PL har ju även en upparbetat skuld till mvtb och även till mig, så klart att man som ue då inte fått betalt.
Från PL sida får man gärna redogöra för vad det man anser sig ha betalt för och hur mycket som betalts, för jag vet att Mvtb lämnat över hela sitt kontoutdrag till PL inte det hela gick till advokater och inte ens då kunde man berätta vad problemet var.

Så för den som tror att det stora börsnoterade fastighetsbolaget åsikt så får man här om man vill en insikt i hur det hela gått till.

Sedan har PL en historik av liknande tillvägagångssätt. Ett tidigare ärende med ett företag som hette modular slutade med att man drev dem i konkurs medan den konkursförvaltare som tog ärendet vann mot PL och så har man även en pågående tvist i gbg med en annan byggare, frontman.

Antingen så har PL alltid otur eller så är det systematiskt och del av deras affärsmodell?

När man bestämt vilken tablett som passar än efter detta så kan man ju dra paralleller till vad man då är kapabel till att göra
Citera
2018-06-29, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av followthebunny

https://www.svd.se/bors/news_detail.php?newsid=5645e3af-e023-48d5-ac37-a33ee99ea278
Stämnings mål T 5646-18

Ingen motstämning har utfärdats och inget har heller kommenterats annat än på sin hemsida

Avbokandet av möte mellan advokater - 26/2 Avbokades mötet mellan PL och Mvtb som skulle ägarum dagen efter under hot.

Ur avtalet
27/2 - Skall avtal skrivits på som gör att PL är helt befriande från allt ansvar i tvisten och mvtb skall även ha full sekretess och inte yppa något till tredje part
Förfalskad signatur - Något som man från PL sida säger sig att ska ha bevittnats av ett visst företag med vissa människor i det
Förfalskade signaturen saknar helt likhet med den signatur som även står på avtalet med PL

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/A2Q9JA/skottlossning-pa-gardet-i-stockholm-polisen-utreder-mordforsok

PL har ju även en upparbetat skuld till mvtb och även till mig, så klart att man som ue då inte fått betalt.
Från PL sida får man gärna redogöra för vad det man anser sig ha betalt för och hur mycket som betalts, för jag vet att Mvtb lämnat över hela sitt kontoutdrag till PL inte det hela gick till advokater och inte ens då kunde man berätta vad problemet var.

Så för den som tror att det stora börsnoterade fastighetsbolaget åsikt så får man här om man vill en insikt i hur det hela gått till.

Sedan har PL en historik av liknande tillvägagångssätt. Ett tidigare ärende med ett företag som hette modular slutade med att man drev dem i konkurs medan den konkursförvaltare som tog ärendet vann mot PL och så har man även en pågående tvist i gbg med en annan byggare, frontman.

Antingen så har PL alltid otur eller så är det systematiskt och del av deras affärsmodell?

När man bestämt vilken tablett som passar än efter detta så kan man ju dra paralleller till vad man då är kapabel till att göra

Jag förstår inte allt du skriver om tabletter etc men det du beskriver styrker med exakthet det LB förklarade under våra byggmöten. Med den skillnad att jag trodde det var två skjutningar mot lägenheten på Gärdet. Betyder detta att du vet vem som anstiftade den onödiga avrättningen av LB?
Citera
2018-06-29, 22:06
Medlem
followthebunnys avatar
Står ju att det skjuts mot lägenheten den 8/3 och den 14/3, så två skjutningar där plus en skjutning mot kontorsplatsen på Frejgatan

Som med allt annat här i livet så brukar uteslutningsmetoden fungera. Jag har inte insikt i LBs liv, men när en person som inte haft något strul på det senaste året förutom denna stämning och allt som hänt så kan det vara kopplat.

Och det var väl Balkan Elvis företag tog över entreprenaden och driver den nu istället för mvtb.
Citera
2018-06-29, 22:40
Medlem
Följer tråden sen start men har ej varit medlem och därmed inte kunnat delge min analys av det hela.

Känner LB rätt löst från hans tid i Mölndal och vet att han var en mästare på att skapa affärsidér, även om de flesta aldrig gick igenom till hans förtret. Ur min synvinkel var han en kreativ individ som aldrig såg några hinder.

Kan det vara så, att när businessen med PL gick i stöpet och i väntan på rättegång, så fortsatte han på andra projekt för att dra in en lön?

Det var kanske där det gick fel?

Menar inte att styra om tråden utan bara bejaka det från ett annat håll. Man kan ha många bollar i luften om man är en driftig person, vilket jag ansåg LB vara.
Citera
2018-06-30, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnyBandera
Följer tråden sen start men har ej varit medlem och därmed inte kunnat delge min analys av det hela.

Känner LB rätt löst från hans tid i Mölndal och vet att han var en mästare på att skapa affärsidér, även om de flesta aldrig gick igenom till hans förtret. Ur min synvinkel var han en kreativ individ som aldrig såg några hinder.

Kan det vara så, att när businessen med PL gick i stöpet och i väntan på rättegång, så fortsatte han på andra projekt för att dra in en lön?

Det var kanske där det gick fel?

Menar inte att styra om tråden utan bara bejaka det från ett annat håll. Man kan ha många bollar i luften om man är en driftig person, vilket jag ansåg LB vara.

Visst kan det vara så. Men är sannolikheten stor att han lyckas hamna i två sammanhang på raken där det hotas, skjuts och kastas handgranater? Är inte det mest uppenbara det man har framför ögonen. Jag menar att han tillhör ju inte buset. Och kollegan som är på flykt var det inte heller. De var två snubbar som ville ha 24 mille av byggbolaget Prime living Entreprenad för att kunna pröjsa sina underentreprenörer. Sedan blir känd ligaledare (balkan-elvis) bli involverad i bygget och det börjar hotas, pangas och kastas handgranater. Sedan dyker en 20årig babbel från orten upp och pepprar LB full. Det uppenbara är ofta det enkla. Varför försvåra med sidospår och spekulationer. Jag vet vilket projekt LB hade på G. Inga skumrask affärer med det. Dessutom hade hans nya projekt inte börjat än så inga pengar hade bytt ägare.
Citera
2018-06-30, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av followthebunny

Stämnings mål T 5646-18

Ur avtalet

Några kommentarer har Prime Livings VD gått ut med i pressen. Alla går ut på att svärta ned LB och påstå att de inte vet vad han pysslat med på sidan av. De har också påstått att de har ett motkrav. Det verkar som hittepå då ingen motstämning finns. Obegåvat av dem att försöka trasha en död. De hade dragit mindre uppmärksamhet till sig om de sagt att han var en toppenkille.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in