2018-06-22, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Vilka föräldrar sitter i fängelse?
De är i interneringsläger eftersom de är misstänkta för brott.
Citera
2018-06-22, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är inga föräldrar som sitter i fängelse utan de sätts automatiskt i läger i detta fall och det är inte bara illegala immigranter utan asylsökande.

Hur skulle du ha reagerat om man hade fängslat kanadensare istället för latinos?
Jaha och vad är problemet, dessutom de som söker asyl separeras inte från sina barn. förvånansvärt få
är asylanter eftersom det är mexare och andra sydamerikaner som kommer och de har inga asylskäl.
Om de hade gjort det med kanadensare hade jag brytt mig lika lite, jag har en fråga till dig har USA rätt att skydda sina gränser?
Citera
2018-06-22, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Jaha och vad är problemet, dessutom de som söker asyl separeras inte från sina barn. förvånansvärt få
är asylanter eftersom det är mexare och andra sydamerikaner som kommer och de har inga asylskäl.
Om de hade gjort det med kanadensare hade jag brytt mig lika lite, jag har en fråga till dig har USA rätt att skydda sina gränser?

På vilket sätt skyddar USA sina gränser genom att ta in tusentals barn in i hela USA?

Det är ju snarare då att de tvångsimporterar barn in i landet. Vilka gränser skyddas då och vilka tjänar något alls på att barnen samlas upp i läger i en massa olika delstater långt i från den gräns som påstås ska skyddas?

Nej, detta är bara KAOS anordnat av galningen i Vita Huset. Som nu hundratals andra människor har satt igång att ordna upp. Lokalerna kommer att inspekteras och förhållanden kommer att förändras av människor som har de befogenheterna med Trump och Sessions och Nielsen kommer att sitta och klappa händerna åt varandra som tre idioter på cirkus.
Citera
2018-06-22, 13:49
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen

Fast det var exakt det som skedde, man särade även på familjer som sökte asyl.
Citera
2018-06-22, 13:56
Medlem
Citat:
"Jag bryr mig verkligen inte?"
Källa: https://www.bbc.com/news/world-us-canada-44570688
Vem bryr sig...?
Citera
2018-06-22, 14:06
Medlem
Verkar ha utvecklat sig till ett typiskt Trumpkaos. Ingen verkar veta vad som gäller och berörda delstater har inte heller förberett sig på detta. En realtivt väl fungerande gränsövervakning och fruktsam kontroll av illegala invandrare har slagitsav ogenomtänkta beslut som dessutom ständigt ändras.
Det stod på Melanias jacka när hon besökte lägren" jag bryr mig inte, gör du" var säkert ett misstag men visar ändå på hur ogenomtänkt och bristfällig dialog kan ställa till det oavsiktligt.
Citera
2018-06-22, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Verkar ha utvecklat sig till ett typiskt Trumpkaos. Ingen verkar veta vad som gäller och berörda delstater har inte heller förberett sig på detta. En realtivt väl fungerande gränsövervakning och fruktsam kontroll av illegala invandrare har slagitsav ogenomtänkta beslut som dessutom ständigt ändras.
Det stod på Melanias jacka när hon besökte lägren" jag bryr mig inte, gör du" var säkert ett misstag men visar ändå på hur ogenomtänkt och bristfällig dialog kan ställa till det oavsiktligt.

Bilden är säkert Terjad!
Citera
2018-06-22, 14:11
Medlem
Nytt; Trump sätter för tillfället stopp för separationen;
Citat:
US President Donald Trump on Wednesday signed an executive order to end separation of immigrant families on the US-Mexico border, after images of children in cages sparked global outrage. In recent weeks, more than 2,500 such children were separated from their parents.

(...)

"We're going to have strong, very strong borders, but we're going to keep the families together," said Trump who said he didn't like the "sight" or "feeling" of children separated from their parents.

(...)

Trump’s own party grandees, horrified at the prospect of what images of crying toddlers inside cages might do to their midterm election chances, forced Trump's hand Wednesday.
https://www.firstpost.com/world/donald-trump-halts-zero-tolerance-immigration-policy-all-you-need-to-know-about-the-executive-order- ending-family-separation-4556281.html
Citera
2018-06-22, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Kriminaliteten går inte härledas till invandrare specifikt, man säger tom de gör mindre brott än övriga demografer.
Och det är förståeligt då de vill stanna, men insett enda sättet man ser det på är svart och vitt och det blir alltid fel då.

Sen handlar det inte om kriminella, utan om barn.

Fel, det handlar om kriminella MED barn. Att de, lågutbildade mexikaner och latrinamerikaner skulle vara mindre kriminella är genomsnittsamerikanen är kvalificerat skitsnack. Dessutom finns statistik om just den saken. Det kan du ta och leta upp själv i stället för dravla kommunistpåståenden.
Citera
2018-06-22, 14:30
Medlem
Citat:
Det är inga föräldrar som sitter i fängelse utan de sätts automatiskt i läger i detta fall och det är inte bara illegala immigranter utan asylsökande.

Hur skulle du ha reagerat om man hade fängslat kanadensare istället för latinos?
Om en kanadensare illegalt tar sin in i USA åker han också i finkan. Och skulle han smuggla barn samtidigt tar myndigheterna hand om dem. För fängelser är olämpliga platser för barn.
Senast redigerad av HalHandyman 2018-06-22 kl. 15:04.
Citera
2018-06-22, 14:40
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Fel, det handlar om kriminella MED barn. Att de, lågutbildade mexikaner och latrinamerikaner skulle vara mindre kriminella är genomsnittsamerikanen är kvalificerat skitsnack. Dessutom finns statistik om just den saken. Det kan du ta och leta upp själv i stället för dravla kommunistpåståenden.
All fakta går att leta upp om hur brott är fördelat demografiskt, så även du kan bli kommunist.
Då fakta inte talar för dig i frågan.

Dock barn är inga brottslingar och ska inte heller behandlas som sådana, oavsett om man försöker skylla på föräldrar.
Men om det dyker upp brott på vägen så får man ta den diskussion då, allt annat är meningslöst på det området.
Citera
2018-06-22, 14:51
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:

De flesta asylsökande är illegala immigranter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in