2018-06-22, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
https://www.youtube.com/watch?v=JinLcdjDySQ

Vad blir de politiska efterverkningarna för Donald och för GOP? Det kan bli svårt för USA att tvätta bort. En skamfläck där barn torteras för att Trump ska tvinga fram sin vilja.

Dessa barn skadas för livet. De är barn som redan har det svårt men att bli övergivna av sina föräldrar är svårt traumatiserande för dem.

Hur kommer folk att reagera? Blir det protester?

Vilka personer är med Trump på detta? Miller, Nielsen, Sessions? Fler?

Och? Det är inte Trump som tvingar dessa ekonomiska "flyktingar" in i landet. Än mindre deras barn.
Personer som väljer illegala lösningar för att komma in i landet är fullt och ensamt ansvariga för de konsekvenser det genererar. Bara trötta iđioter kan snyfta över det. Gränsen är stängd och har varit så i minst 40år. De kriminella VET vad de får och inte får göra.
Citera
2018-06-22, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Man hoppas ju att det här inte är sant. Vad fan är det som pågår i det där landet?

https://www.youtube.com/watch?v=MKP2Jw7le_w

Vad fan pågår?

Vad är problemet? Även i Sverige tas barn om hand om föräldrarna brister i sin föräldrarplikt. Man tar inte med barn på kriminellt rövartåg helt enkelt. Det är ingalunda krigsflyktingar som flyr för sina liv, det är ekonomiska illegala migranter. I många fall mulor för den mexikanska knarkbranschen.
Citera
2018-06-22, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Vad är problemet? Även i Sverige tas barn om hand om föräldrarna brister i sin föräldrarplikt. Man tar inte med barn på kriminellt rövartåg helt enkelt. Det är ingalunda krigsflyktingar som flyr för sina liv, det är ekonomiska illegala migranter. I många fall mulor för den mexikanska knarkbranschen.

Aha så Trump har startat boenden för barn från Mexiko och Centralamerika för att de ska få det bättre, skola bättre mat, vård och omsorg. Det var ju väldigt snällt av honom.
Citera
2018-06-22, 10:47
Avstängd
Alla dessa lefties som aldrig slutar gnälla på Trump..
Det klassiska argumentet; "Trump är ingen politiker".. Nä som tur är, det är därför han ser politiken från en annan sida.
TV4, CNN, New york times, Wachington post m.fl gör allt i sin makt för att smutskasta Trump. Jag väntar fortfarande på när den dagen kommer, då de vidimerar något av allt poitivt denna president gjort på så kort tid..
men jag lär nog få vänta...
Citera
2018-06-22, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag har väl inte försvarat det. Det är fult att hitta på som du gör. Jag skriver ju att jag hoppas att Trump orkar med att slutföra sin politik SÅ DET TAR SLUT MED DESSA HEMSKHETER. Om vänstern respekterar den president som folket valt och alla i olika maktpositioner slutar sätta käppar i hjulen för honom så kan han införa den gränskontroll han vill och då kommer det inte in några barn.

Använd sunt förnuft så kan nog även du inse att det är vänsterns fel att barnen används så fult i politiken. Och hitta inte på att folk har sagt saker dom inte sagt. Det är förtal din sopa.
Du vet uppenbarligen inte vad förtal är. Och jo, i ditt förra inlägg så försvarade du Trumps agerande. Läs själv så ser du vad du skrivit.

I övrigt hänvisar jag till ett annat inlägg jag skrev. Det är alltså inte demokraternas fel att Trump inte kan ena sitt parti. Demokraterna är i opposition och oppositionen skall göra vad man kan för att driva sin egna politik och inte presidentens. Precis så som en demokrati alltid har fungerat och bör fungera.
Citera
2018-06-22, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Märklig inställning en del verkar ha, den att om du har barn när du gör något kriminellt ska du bli straffriförklarad. Det funkar inte så någonstans, inte ens i Sverige. Begår du ett brott här som leder till fängelse tar samhället hand om dina barn. Har du tur får du vårdnaden om dem när du kommer ut. Du slipper inte ifrån straff bara för att du har barn.

Men snälla lilla du, försök hänga med här. Det jobbar nu hundratals jurister pro bono för att hjälpa föräldrar och barn att återförenas. Gruppstämningar har det väl inte talas om än men det är väl troligt att det kommer en saftig stämning av Vita Huset dvs presidenten som är den som har allt övergripande ansvar.

Att Trump och hans anhang skulle ha lagarna klara för sig här och hållit sig inom dem verkar ju inte särskilt troligt. Så nu kommer allt det som Trump har gjort att granskas och anmälningar mot personal kommer och förhoppningsvis stämningar och skadestånd.

Eller tror du att allt gått lagligt till?
Citera
2018-06-22, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biljon
Det är ju snarare så att Trump vänt detta till ytterligare en av sina fantastiska framgångar.
Genom att precis som vanligt agera snabbt och säkert har han sett till att alla är glada och nöjda och MSM återigen står med brallorna neddragna.

USA har aldrig gått bättre än nu, därför får denna typ av nyheter endast stort genomslag hos MSM och knäppskallar. Folket är nöjda och kommer rösta på Trump igen. Jag förutsäger här och nu att han kommer vinna nästa val med den största marginalen någon president någonsin vunnit med.

Vanvård av barn är inte lagligt. Tror du att de betett sig enligt lagen när de agerat så här där föräldrarna endast är misstänkta för väldigt ynkliga brott?

Tror du att USA i övrigt tar barn för folk som inte har bilbälte på sig och samlar ihop tusentals barn och låter dem bo i små burar?

Hur många vässade jurister tror det som står på kö för att visa att även presidenten ska följa lagen?

Ska bli kul att se de förhör som kommer att komma där lilla Nielsen ska svamla om att hon inget vet och Sessions ska svamla om att inte kan komma ihåg och får vi se Trump måsta svara för vad han gjort så ska då jag köpa både popcorn och whiskey av den bästa.
Citera
2018-06-22, 10:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
En fyraåring ska inte gå runt i bajsblöjor utan översyn, andra barn ska inte behöva lära sig att byta blöjor på ett barn som de inte är släkt med. Gränsvakterna ska inte missa att en fyraåring går utan vuxen översyn i 3 dagar.

Ska vi kanske utgå från att du hellre ser döda barn än enade familjer?

Näe men vi kanske skulle enas om att har man satt barn till världen, så har man också ett ansvar för dom...
Citera
2018-06-22, 10:59
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=6qmoY6Xz0n8

Nu blir det juristernas julafton. Vem kommer att ha rätt i att tolka lagen här?

Trump är ju djupt kunnig vad gäller hur lagen fungerar, och han har ju också tillgång till fantastiskt duktiga advokater så han klarar nog detta som en dans.
Citera
2018-06-22, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Näe men vi kanske skulle enas om att har man satt barn till världen, så har man också ett ansvar för dom...

Svårt att byta blöjor på sina barn om folk kidnappar ens barn och flyger dem långt bort till ett ställe som man inte ens får veta var det är.

Men du menar kanske att man ska ta fast Trump som gisslan för att få tillbaka sina barn?

Tänk om någon tar Ivankas barn nu. Ja det kan hända. Många är arga.
Citera
2018-06-22, 11:03
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=vA5Ho9epSJs

Detta kommer att ta tid att reda ut. Och kontrollerna hur barnen har det har påbörjats nu. Vanvård av barn är olagligt. Ska de ta barnen av dessa personer då också.
Citera
2018-06-22, 11:07
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=GN2_Qgs7uhc

Vad är det som pågår? Man undrar hur många barn det egentligen handlar om. Nielsen säger sig ju inte veta var några barn är och vem har någon översikt hur detta är? Detta är riktigt obehagligt. Att folk inte förstår hur illa detta ser ut är konstigt. Men jag hoppas att jag har fel. Trump har en massa konstigheter för sig, vad är det han vill? Kan detta vara någon som vill gasa ihjäl barn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in