2018-06-22, 10:37
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Att Nordkorea har en ekonomisk utveckling råder det ingen tvekan om, men i stort sett allt hamnar i Pyongyangområdet, landsbygden får inte ta del av den utvecklingen.

Ni drar upp en massa saker i syftet att svartmåla Nordkorea. Än är det ena, än är det andra. Om ni ägnade er åt en gnutta eftertanke så skulle ni upptäcka att väldigt mycket som ni skriver är generellt i stora delar av världen.

Ena stunden är det knarkhandel, i nästa är det ekonomisk ojämlikhet. Sveriges landsbygd har dränerats på resurser och folk under lååång tid. Norrlands inland har bjudit på stora exportinkomster, men det mesta har hamnat i Stockholm. Har ni klagat på det och beskyllt Löfvén för det?
Citera
2018-06-22, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ja, med tanke på att det är avhoppare och framförallt att det är Seuol University's slutsats. Den tar jag framför din alla dagar i veckan. Det är också en bedömning de flesta seriösa analytiker gör idag vad jag kan se. Det du redovisar är önsketänkande från framförallt den nyliberala intelligentian i USA att man genom ett informationskrig skulle få regimen på fall i NK. Idag ser vi att den strategin har misslyckats och nu har vi istället en fredlig väg att gå till förtret för framförallt alla "stora" tänkare i Washington.
Och därmed kan du lägga ner dina spekulationer om att Kim III har stöd av majoriteten av befolkningen och i stället förkovra dig i de metoder regimen tillämpar för att hålla sin befolkning avskärmade från övriga världen.
Det i sin tur har gjort det möjligt att under 70 år utöva massiv propaganda.
Ett exempel på det är hur Singaporemötet framställdes i NK-media.

Om någon istället hävdar att han är populär eftersom han är vald av folket borde nog sätta sig in i det nordkoreanska valsystemet.

Att 82 stycken avhoppare gissar att majoriteten av den nordkoreanska befolkningen stöder Kim III tycker i alla fall jag är ett ganska(!) svagt underlag.
Vem mer än arbetet tycker att det är ett tillräckligt underlag för att bedöma Kims popularitet?
Citera
2018-06-22, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Ni drar upp en massa saker i syftet att svartmåla Nordkorea. Än är det ena, än är det andra. Om ni ägnade er åt en gnutta eftertanke så skulle ni upptäcka att väldigt mycket som ni skriver är generellt i stora delar av världen.

Ena stunden är det knarkhandel, i nästa är det ekonomisk ojämlikhet. Sveriges landsbygd har dränerats på resurser och folk under lååång tid. Norrlands inland har bjudit på stora exportinkomster, men det mesta har hamnat i Stockholm. Har ni klagat på det och beskyllt Löfvén för det?

Trådens titel är ”Nordkorea - bisarrt, fascinerande, sjukt” och handlar därmed om just Nordkorea, självklart finns det motsvarande elände i andra delar av världen.

Knarkhandel är bara en liten del av den illegala finansieringen av regimen.
Den ekonomiska ojämlikheten är oerhört stor i Norkorea, det blir alltid så i ett land med diktaturregim.

Norrlands inland,
Bearbetar man åkrarna med oxe och träplog?
Skördar och sår man spannmål manuellt?
Gödslar man med avföring från människor?
Dricker man kontaminerat vatten?
Är alla vägar oasfalterade?
Svälter man, eller lider av man undernäring?
Har man ständiga elavbrott?
Citera
2018-06-22, 11:28
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Trådens titel är ”Nordkorea - bisarrt, fascinerande, sjukt” och handlar därmed om just Nordkorea, självklart finns det motsvarande elände i andra delar av världen.

Knarkhandel är bara en liten del av den illegala finansieringen av regimen.
Den ekonomiska ojämlikheten är oerhört stor i Norkorea, det blir alltid så i ett land med diktaturregim.

Norrlands inland,
Bearbetar man åkrarna med oxe och träplog?
Skördar och sår man spannmål manuellt?
Gödslar man med avföring från människor?
Dricker man kontaminerat vatten?
Är alla vägar oasfalterade?
Svälter man, eller lider av man undernäring?
Har man ständiga elavbrott?
Du förstod alltså inte alls vad jag skrev? Du och dina meningsfränder håller på och svartmålar ett land och dess folk. DET är sjukt.

Varför klagar DU på ojämlikheten i Nordkorea? Vill DU att det skall bli mer jämlikt? Att döma av ditt förakt här, så vill du inte det. Du vill inte se att detta samhälle lyckas med något alls. Eller hur?
Kan du svara ärligt på den frågan?

Nu har Nordkorea lyckats skapa fred för sitt land och tillsammans med Sydkorea slipper de nu hot från främmande makt och kan utveckla sina länder som de själva önskar. Att de slipper ägna sig åt förberedelser mot militära angrepp får naturligtvis mycket stort inflytande på hela samhället.

Jag är säker på att de kommer att göra stora framsteg på alla områden framöver.
Citera
2018-06-22, 12:26
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Och därmed kan du lägga ner dina spekulationer om att Kim III har stöd av majoriteten av befolkningen och i stället förkovra dig i de metoder regimen tillämpar för att hålla sin befolkning avskärmade från övriga världen.
Det i sin tur har gjort det möjligt att under 70 år utöva massiv propaganda.
Ett exempel på det är hur Singaporemötet framställdes i NK-media.

Om någon istället hävdar att han är populär eftersom han är vald av folket borde nog sätta sig in i det nordkoreanska valsystemet.

Att 82 stycken avhoppare gissar att majoriteten av den nordkoreanska befolkningen stöder Kim III tycker i alla fall jag är ett ganska(!) svagt underlag.
Vem mer än arbetet tycker att det är ett tillräckligt underlag för att bedöma Kims popularitet?
Har jag sagt att han är folkvald? Du måste skilja på vad du tycker om Kim och hur andra ser på honom. Nu har personer som är betydligt mer insatta än dig, och Göran Greiders konservativa tvilling som huserar här i tråden, kommit fram till detta och det finns liksom inget som pekar på motsatsen förutom i förvirrade Demokraters fantasier i USA.

Du uppvisar också fullständig ignorans för det nordkoreanska samhället när du uttalar dig om sådana saker. Det blir liksom inte en liberal demokrati för att man skulle lyfta bort Kim-dynastin från makten. Det vi ser av maktstruktur i NK är sannolikt en spegling av en som redan har funnits där, ett substratum s.a.s., och man skulle med största sannolikhet se en maktkamp som skulle kasta landet in i mer problem än vad som redan finns där. Och det skulle säkerligen inte komma ut en bättre regim ur det. Kom ihåg att Sydkorea formades till vad det är idag genom en ganska brutal diktatur.

Troligtvis har inte sällan flera av de mest framträdande avhopparna från NK en agenda som inte riktigt stämmer överens med vad både du eller jag vill se.

Världen är full av exempel på hur Väst och USA har haft noll koll på hur det har fungerat i andra länder, sorgligt nog, och vi behöver inte fler misstag på det området. Parallellerna man försöker dra med händelserna efter Sovjets fall är liksom inte tillämpliga. Där har det handlat om länder som står oss mycket nära rent kulturellt och historiskt, och som i Öst- och Västtysklands fall inom samma kulturella sfär t.o.m.
Senast redigerad av arbetet 2018-06-22 kl. 12:28.
Citera
2018-06-22, 12:38
Medlem
Citat:
Du förstod alltså inte alls vad jag skrev? Du och dina meningsfränder håller på och svartmålar ett land och dess folk. DET är sjukt.

Varför klagar DU på ojämlikheten i Nordkorea? Vill DU att det skall bli mer jämlikt? Att döma av ditt förakt här, så vill du inte det. Du vill inte se att detta samhälle lyckas med något alls. Eller hur?
Kan du svara ärligt på den frågan?

Nu har Nordkorea lyckats skapa fred för sitt land och tillsammans med Sydkorea slipper de nu hot från främmande makt och kan utveckla sina länder som de själva önskar. Att de slipper ägna sig åt förberedelser mot militära angrepp får naturligtvis mycket stort inflytande på hela samhället.

Jag är säker på att de kommer att göra stora framsteg på alla områden framöver.

Det är väl bara diktaturanhängare som förespråkar ojämnlikhet?

Du har aldrig sett mig skriva ett enda ont ord om befolkningen i Nordkorea, knappast av någon annan här i tråden heller.

Däremot har du sett mig framföra massiv kritik mot Nordkoreas kriminella diktaturregim och dess Jucheideologi samt de som försvarar den.
Jag anser att det skulle vara fullständigt omöjligt att befria befolkningen och landets tiotusentals politiska fångar under den nuvarande regimen/systemet.

Jucheideologin har ju visat sig vara fullständigt förödande för Nordkorea, landets utveckling har nästan stått stilla.
Ett gott råd är att läsa vad jag skriver i stället för att tolka min text.
Citera
2018-06-22, 12:44
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Det är väl bara diktaturanhängare som förespråkar ojämnlikhet?

Du har aldrig sett mig skriva ett enda ont ord om befolkningen i Nordkorea, knappast av någon annan här i tråden heller.

Däremot har du sett mig framföra massiv kritik mot Nordkoreas kriminella diktaturregim och dess Jucheideologi samt de som försvarar den.
Jag anser att det skulle vara fullständigt omöjligt att befria befolkningen och landets tiotusentals politiska fångar under den nuvarande regimen/systemet.

Jucheideologin har ju visat sig vara fullständigt förödande för Nordkorea, landets utveckling har nästan stått stilla.
Ett gott råd är att läsa vad jag skriver i stället för att tolka min text.

Varför nonchalerar du krigshotet? Tror du att ett samhälle inte påverkas av ett ständigt hot om krig?
Citera
2018-06-22, 12:50
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

För det är ett skitland fylld av svartskallar som också är skit.

Nord Korea är inget annat är kinesjävlarnas vapen mot USA. Trump vill skapa fred mellan Nord Korea och USA, men Nord Korea verkar inte vilja riktigt, utan ställer massa krav. Ett krav är att USA ska INTE införa tull mot Kina.

Jaha? Så Nord Korea värderar krig och pengar, före fred?

Rövhål dem är! Gud har verkligen skapat dåliga människor och det är ping-pong folket i öst! Det behövs en astroid rakt ner hos dem!
Citera
2018-06-22, 13:06
Medlem
Citat:
Varför nonchalerar du krigshotet? Tror du att ett samhälle inte påverkas av ett ständigt hot om krig?
Klart att det påverkas men det legitimerar väl inte en kriminell diktaturregim?
Hur skulle ett krigshot kunna göra det?
Citera
2018-06-22, 13:13
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
För det är ett skitland fylld av svartskallar som också är skit.

Nord Korea är inget annat är kinesjävlarnas vapen mot USA. Trump vill skapa fred mellan Nord Korea och USA, men Nord Korea verkar inte vilja riktigt, utan ställer massa krav. Ett krav är att USA ska INTE införa tull mot Kina.

Jaha? Så Nord Korea värderar krig och pengar, före fred?

Rövhål dem är! Gud har verkligen skapat dåliga människor och det är ping-pong folket i öst! Det behövs en astroid rakt ner hos dem!
Mycket samlad aggressivitet där! Vilken tur för dig att det finns ett land långt borta som du kan ösa din ilska mot. Och de kan ju inte ens försvara sig här, så det är ju bekvämt och bra, precis som fegisar som du vill ha det!

Nordkorea har hotats av krig under flera decennier. Jag förundras över folk som inte förstår att sånt bromsar ett lands utveckling. Vi kommer aldrig att få veta hur Nordkorea hade varit idag om de hade sluppit krigshotet, sanktioner och isolering under mer än ett halvt sekel.

Fundera på vad det betyder istället för att skämma ut dig!
Citera
2018-06-22, 13:52
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Mycket samlad aggressivitet där! Vilken tur för dig att det finns ett land långt borta som du kan ösa din ilska mot. Och de kan ju inte ens försvara sig här, så det är ju bekvämt och bra, precis som fegisar som du vill ha det!

Nordkorea har hotats av krig under flera decennier. Jag förundras över folk som inte förstår att sånt bromsar ett lands utveckling. Vi kommer aldrig att få veta hur Nordkorea hade varit idag om de hade sluppit krigshotet, sanktioner och isolering under mer än ett halvt sekel.

Varför har de hotats? Kan det bero på att den kriminella regimen alltjämt blåst länder på affärer samt begått brott mot mänskligheten?
Citera
2018-06-22, 14:09
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Mitt land är Flashback Inc. Här kan inte Nord Korea stoppa mig.

Citat:

Nord Korea hotas av USA? När då? Gulingarna har fan inge vett. Att du sympatiserar med gulingen förstår jag inte.

Nord Korea isolerar sig själv med deras kommunism som fettot har.

Citat:

Det är internet och jag sitter bakom en datorskärm. Jag kan alltså inte skämma ut mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in