2018-06-22, 03:26
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Du vet Du, "Trallgöken!"

Jag kan bara beklaga Din svaga insikt av realism, i det som sker nu i Nordkoreafrågan.

Avslöjande så det räcker är år också Din infantila analys, angående Kims halvbror!

Upplysningsvis, så "Garvar Xi läppen av sig", rörande Kims halvbror och tillmätte honom noll i värde.

Dessutom är det tragiskt att man kan ha en sådan inställning som Du har till en diktatur, och dessutom "Se upp" till Kim III.
Är det whiskyn som gör att du tappar förmågan till tankearbete av något värde? Om han vore av noll värde varför då lönnmörda honom och det på det mest utstuderade sättet inför ögonen på omvärlden? Naturligtvis var hans halvbror en klåpare men ändock tillhörande Kim-dynastin. En perfekt nickedocka att tillsätta som ledare. En ny Jeltsin helt enkelt.
Citera
2018-06-22, 06:32
Medlem
Nordkoreas "Pengatvätt" pågår!

Det skall bli mycket intressant, att få reda på vad utredningen som pågår och uppmanats av Japans FSA kommer fram till. Den kriminella verksamheten pågår, och Mainichi uppger att 10 JV företag med kopplingar mellan Japan och Nordkorea olagligt "Tvättar" tillgångar och man förmodar att kopplingar finns till Chongyron, Koreaner bosatta i Japan.

https//:www.mainichi.jp/articles/english/20180622/P2a/00m/0na/005000c
Senast redigerad av LEMMOR 2018-06-22 kl. 06:34.
Citera
2018-06-22, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Är det whiskyn som gör att du tappar förmågan till tankearbete av något värde? Om han vore av noll värde varför då lönnmörda honom och det på det mest utstuderade sättet inför ögonen på omvärlden? Naturligtvis var hans halvbror en klåpare men ändock tillhörande Kim-dynastin. En perfekt nickedocka att tillsätta som ledare. En ny Jeltsin helt enkelt.

Du är en "Mästare" i disciplinen, att vrida och vända på saker, så att Dina felbedömningar och tidigare inlägg, "Korrigeras", så att får rätt fast Du har fel!

Frågan gällde, Xi:s uppfattning om halvbrodern, och att han skulle tillmäta honom någon större betydelse, vilket Xi aldrig gjort.

Däremot, var halvbrodern en "Säkerhetsrisk" för Kim, och hans information och intrigerande, med "Vissa delar" av "Eliten" var något som måste elimineras.
Citera
2018-06-22, 07:03
Medlem
Citat:
Jag ver att du är korkad så att det förslår men behöver du verkligen visa det så påtagligt?

Alla, i detta forum, har till och från, "Förärats" epitetet "Korkad", eller andra nedvärderande "Diagnoser" av Dig, av den anledningen att Du tydligen ser Dig själv, som "Grandios", och den enda som gör rätt analyser.

Jag kan säga så här, för mig står det dock fullkomligt klart, att Du tillmäts mycket ringa auktoritet i detta forum.

De flesta betraktar Dig nog, som den "Trallgök" du de facto är.
Citera
2018-06-22, 07:05
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Nordkoreas "Pengatvätt" pågår!

Det skall bli mycket intressant, att få reda på vad utredningen som pågår och uppmanats av Japans FSA kommer fram till. Den kriminella verksamheten pågår, och Mainichi uppger att 10 JV företag med kopplingar mellan Japan och Nordkorea olagligt "Tvättar" tillgångar och man förmodar att kopplingar finns till Chongyron, Koreaner bosatta i Japan.

https//:www.mainichi.jp/articles/english/20180622/P2a/00m/0na/005000c

Jag antar att du med Chongyron egentligen menar Chongryon? Här kallas de oftast Chosen Soren och de utgör vad som reellt är en nordkoreansk ambassad utan diplomatiskt skydd. Har själv varit där, typisk jättemålning av Kim I och II i entréhallen. Enligt obekräftade uppgifter så har japanska säkerhetstjänsten mer än 100 par öron riktade mot verksamheten, men om det är dygnet runt vågar jag inte ha någon åsikt om. Det har alltid fungerat som en clearingcentral för hårdvaluta till Pyongyang, men sedan linjen Niigata - Pyongyang lades ned har det rent praktiskt blivit besvärligare eftersom de bokstavligen är tvingade att transportera kontanter. Det mesta kommer från två källor, amfetaminer och pachinko. Rykten påstår att prostitution ökat i omfattning, själv är jag tveksam, nordkoreanerna är alldeles för rasmedvetna för att vilja riskera japanskt blod i sin genpool.
Citera
2018-06-22, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Jag antar att du med Chongyron egentligen menar Chongryon? Här kallas de oftast Chosen Soren och de utgör vad som reellt är en nordkoreansk ambassad utan diplomatiskt skydd. Har själv varit där, typisk jättemålning av Kim I och II i entréhallen. Enligt obekräftade uppgifter så har japanska säkerhetstjänsten mer än 100 par öron riktade mot verksamheten, men om det är dygnet runt vågar jag inte ha någon åsikt om. Det har alltid fungerat som en clearingcentral för hårdvaluta till Pyongyang, men sedan linjen Niigata - Pyongyang lades ned har det rent praktiskt blivit besvärligare eftersom de bokstavligen är tvingade att transportera kontanter. Det mesta kommer från två källor, amfetaminer och pachinko. Rykten påstår att prostitution ökat i omfattning, själv är jag tveksam, nordkoreanerna är alldeles för rasmedvetna för att vilja riskera japanskt blod i sin genpool.

Det stämmer, ber om ursäkt för stavfelet!

Utan att gå in på detaljer, så har Du helt rätt i, att Japanska PSIA, (i första hand) har stenhård bevakning på Chongryon. Amfetaminer och pachinko stämmer likaså, prostitutionen är ringa. Däremot har även viss dokumentförfalskning och diversifierad "Counterfeitverksamthet" förekommit, samt hjälp att sprida NK - Kinaproducerade "Piratprodukter".
Vissa försök till industrispionage mot Japanska företag har också förekommit, men där har dom agerat klumpigt och osofistikerat, pga "Primitiv" organisation.
Citera
2018-06-22, 07:34
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Alla, i detta forum, har till och från, "Förärats" epitetet "Korkad", eller andra nedvärderande "Diagnoser" av Dig, av den anledningen att Du tydligen ser Dig själv, som "Grandios", och den enda som gör rätt analyser.

Jag kan säga så här, för mig står det dock fullkomligt klart, att Du tillmäts mycket ringa auktoritet i detta forum.

De flesta betraktar Dig nog, som den "Trallgök" du de facto är.
Det epitet tar jag gärna så länge som mina motdebattörer lever in någon sorts villfarelse grundad på ett falskt narrativ från Washington. Det finns nyanserad rapportering där också om man letar; av riktiga experter. Låt oss göra en jämförelse hur det kan låta:

Marc Champion, Andy Sharp, David Tweed, Bloomberg:
President Donald Trump sold his nuclear agreement with North Korea on Tuesday as different from—and better than—any that’s gone before. Measured against previous deals, though, the two-page document had similar language and was distinct mainly for being vague.

The statement Trump signed with North Korean leader Kim Jong Un committed them both to the “complete denuclearization” of the Korean Peninsula, as well as to a new relationship, a peace regime and security guarantees, none of which were defined. The omission of the words “verifiable” and “irreversible” from the phrasing on denuclearization suggested North Korean resistance to Trump’s requests.
Philip Rucker, Washington Post
Reflecting on his impressions of Kim following their Singapore summit, Trump told Fox News: “He’s the head of a country, and I mean he’s the strong head. Don’t let anyone think anything different. He speaks, and his people sit up at attention. I want my people to do the same.” It was unclear whether Trump was referring to Americans generally or only to his staff.
http://thewashingtonpost.newspaperdirect.com/epaper/viewer.aspx

Båda exemplen ovan är klassiska exempel på Confirmation Bias och Cognitive Dissonans. Utmärkande för deras analyser är att de är baserade på ingenting i princip. Inte ens en ansträngning till att göra ett djupsinnigt tankearbete grundat på en bredare syn på ämnet. Liknar mycket det du producerar och vad andra i tråden repeterar. Ointressant förutom för dem som vill få sitt rigida tänkande och sina fördomar bekräftade.

Eller så kan man göra så här. Använda sin insikt i ämnet för en djupare och bredare analys och väga in sitt kunnande i en artikel och genom det öppna upp för en sakligare hantering av ämnet på ett mer ödmjukt sätt:

Michael R. Gordon, Jonathan Cheng, Michael C. Bender, Wall Street Journal:
President Donald Trump launched a high-stakes diplomatic effort to rid North Korea of its nuclear weapons, betting that a friendlier approach with North Korea’s Kim Jong Un—including a surprise promise to halt military exercises with South Korea—would work better than intimidation.

With the task ahead to make the agreement concrete, Secretary of State Mike Pompeo is scheduled to travel to Seoul on Wednesday for talks with South Korean and Japanese officials, followed by a trip to China. The decision to cancel the exercises, the refining of the timetables for denuclearization and possible future sanction relief are expected to be on the agenda.
https://www.wsj.com/articles/trump-heralds-very-comprehensive-agreement-with-kim-jong-un-1528783602

Visst, du får naturligtvis låta dina mossiga åsikter om hur världen fungerar färga dina inlägg. Du har ju dina anhängare i tråden som uppvisar än mer inskränkta världsuppfattningar. Ni har ju verkligen haft rätt så här långt i era gissningar, eller hur? Jag förstår dock inte varför man ska samla billiga poäng på meningslöst trams som inte har något med verkligheten att göra. Jag bekymrar mig mindre för att bli hejad på faktiskt. Jag nöjer mig med mig själv faktiskt och att se att jag åtminstone hamnar i rätt riktning i mina antaganden, med facit i hand.

Och naturligtvis att världen blir en fredligare plats om än med myrsteg.

Edit:

Och att bli kallad Trallgök av dig i det här sammanhanget får väl betraktas som någon form av kvalitetsstämpel.
Senast redigerad av arbetet 2018-06-22 kl. 07:51.
Citera
2018-06-22, 08:02
Medlem
Citat:
Det epitet tar jag gärna så länge som mina motdebattörer lever in någon sorts villfarelse grundad på ett falskt narrativ från Washington. Det finns nyanserad rapportering där också om man letar; av riktiga experter. Låt oss göra en jämförelse hur det kan låta:

Marc Champion, Andy Sharp, David Tweed, Bloomberg:
President Donald Trump sold his nuclear agreement with North Korea on Tuesday as different from—and better than—any that’s gone before. Measured against previous deals, though, the two-page document had similar language and was distinct mainly for being vague.

The statement Trump signed with North Korean leader Kim Jong Un committed them both to the “complete denuclearization” of the Korean Peninsula, as well as to a new relationship, a peace regime and security guarantees, none of which were defined. The omission of the words “verifiable” and “irreversible” from the phrasing on denuclearization suggested North Korean resistance to Trump’s requests.
Philip Rucker, Washington Post
Reflecting on his impressions of Kim following their Singapore summit, Trump told Fox News: “He’s the head of a country, and I mean he’s the strong head. Don’t let anyone think anything different. He speaks, and his people sit up at attention. I want my people to do the same.” It was unclear whether Trump was referring to Americans generally or only to his staff.
http://thewashingtonpost.newspaperdirect.com/epaper/viewer.aspx

Båda exemplen ovan är klassiska exempel på Confirmation Bias och Cognitive Dissonans. Utmärkande för deras analyser är att de är baserade på ingenting i princip. Inte ens en ansträngning till att göra ett djupsinnigt tankearbete grundat på en bredare syn på ämnet. Liknar mycket det du producerar och vad andra i tråden repeterar. Ointressant förutom för dem som vill få sitt rigida tänkande och sina fördomar bekräftade.

Eller så kan man göra så här. Använda sin insikt i ämnet för en djupare och bredare analys och väga in sitt kunnande i en artikel och genom det öppna upp för en sakligare hantering av ämnet på ett mer ödmjukt sätt:

Michael R. Gordon, Jonathan Cheng, Michael C. Bender, Wall Street Journal:
President Donald Trump launched a high-stakes diplomatic effort to rid North Korea of its nuclear weapons, betting that a friendlier approach with North Korea’s Kim Jong Un—including a surprise promise to halt military exercises with South Korea—would work better than intimidation.

With the task ahead to make the agreement concrete, Secretary of State Mike Pompeo is scheduled to travel to Seoul on Wednesday for talks with South Korean and Japanese officials, followed by a trip to China. The decision to cancel the exercises, the refining of the timetables for denuclearization and possible future sanction relief are expected to be on the agenda.
https://www.wsj.com/articles/trump-heralds-very-comprehensive-agreement-with-kim-jong-un-1528783602

Visst, du får naturligtvis låta dina mossiga åsikter om hur världen fungerar färga dina inlägg. Du har ju dina anhängare i tråden som uppvisar än mer inskränkta världsuppfattningar. Ni har ju verkligen haft rätt så här långt i era gissningar, eller hur? Jag förstår dock inte varför man ska samla billiga poäng på meningslöst trams som inte har något med verkligheten att göra. Jag bekymrar mig mindre för att bli hejad på faktiskt. Jag nöjer mig med mig själv faktiskt och att se att jag åtminstone hamnar i rätt riktning i mina antaganden, med facit i hand.

Och naturligtvis att världen blir en fredligare plats om än med myrsteg.

Du behöver INTE påpeka att världen behöver bli en fredligare plats, ALLA i detta forum, önskar att så skall bli fallet,
om Du inte tagit del av all text i tidigare inlägg!

Ingen vill heller ha något krig på Koreahalvön, punkt!

Dock saknar Du klarsynthet och realism, i vad vi de facto har att bedöma idag.

Singapore mötet är en så länge en pappersprodukt utan substans.
Trump och Kim har lyckats blåsa upp en "Jättestor påse", som än så länge är fullständigt TOM!
Fylls inte den påsen, relativt snart, med substantiellt innehåll, är risken stor att det kan säga "Poff".

Dessutom, måste Du inse, att OM, utvecklingen går mot ett förverkligande av alla intentioner, så talar vi om tidsaxlar i storleksordningen åratal. Risken finns tom att en eventuell ny administration kan komma att presidera i WH,
mitt under detta nu påbörjade konsulära arbete.

Kim har bråttom, sanktionslättnader står högst på hans agenda idag, och det är den största "Knäckfrågan" just nu,
eftersom de långa tidsaxlarna skulle innebära en katastrof för regimen i nord.

Här kan även "Hökarna", som redan idag, börjar "Hacka med näbben" på Trump, ytterligare bidra till fördröjningar i processen. Risken finns att dom inte bara "Hackar med näbben", dom kan tom "Sätta klorna i honom", och då vet ingen vad som kan hända...........

Om Kim inte börjar visa konkreta och snabba resultat, i den "Hemläxa" han har att göra, kan den inneboende otåligheten hos Trump övergå i frustration, och vi kan helt plötsligt stå inför ett helt nytt scenario, igen!

"Keep Your good work up!"
Citera
2018-06-22, 08:35
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Du behöver INTE påpeka att världen behöver bli en fredligare plats, ALLA i detta forum, önskar att så skall bli fallet,
om Du inte tagit del av all text i tidigare inlägg!

Ingen vill heller ha något krig på Koreahalvön, punkt!

Dock saknar Du klarsynthet och realism, i vad vi de facto har att bedöma idag.

Singapore mötet är en så länge en pappersprodukt utan substans.
Trump och Kim har lyckats blåsa upp en "Jättestor påse", som än så länge är fullständigt TOM!
Fylls inte den påsen, relativt snart, med substantiellt innehåll, är risken stor att det kan säga "Poff".

Dessutom, måste Du inse, att OM, utvecklingen går mot ett förverkligande av alla intentioner, så talar vi om tidsaxlar i storleksordningen åratal. Risken finns tom att en eventuell ny administration kan komma att presidera i WH,
mitt under detta nu påbörjade konsulära arbete.

Kim har bråttom, sanktionslättnader står högst på hans agenda idag, och det är den största "Knäckfrågan" just nu,
eftersom de långa tidsaxlarna skulle innebära en katastrof för regimen i nord.

Här kan även "Hökarna", som redan idag, börjar "Hacka med näbben" på Trump, ytterligare bidra till fördröjningar i processen. Risken finns att dom inte bara "Hackar med näbben", dom kan tom "Sätta klorna i honom", och då vet ingen vad som kan hända...........

Om Kim inte börjar visa konkreta och snabba resultat, i den "Hemläxa" han har att göra, kan den inneboende otåligheten hos Trump övergå i frustration, och vi kan helt plötsligt stå inför ett helt nytt scenario, igen!

"Keep Your good work up!"
Nu repeterade du ungefär budskapet hos de citerade styckena från Bloomberg och Washington Post. Det finns mer att hämta från den senare och som harmonierar med din uppfattning av händelserna:
An ebullient President Trump flew home Tuesday with what he called a “very, very comprehensive” agreement with North Korea, even as lawmakers, analysts and allies congratulated the effort but questioned the substance of what had been achieved.

The brief document signed by Trump and North Korean leader Kim Jong Un provided virtually no detail beyond a stated commitment to “denuclearize” the Korean Peninsula, a promise that Pyongyang has made and ignored many times in the past.
https://www.pressreader.com/usa/the-washington-post/20180613/281483572088833

Återigen, helt avsaknad av vidare analys; färgad av sina föreställningar och mer en spegling av sin trångsynthet. Framförallt, ett skolboksexempel på kognitiv dissonans.

Sedan kan man läsa rapporteringar där man åtminstone anstränger sig och framförallt visar upp sin insikt i ämnet och känsla för de finare detaljerna och nyanserna i budskapet. Om mötet mellan Xi och Kim post-Singapore. Jag klipper in stycket om Kinas syn på sanktioner men hela artikel är faktiskt ganska läsvärd:

Keep your friends close: Kim Jong Un returns to China

It seems likely that these two comrades will be seeing one another again soon

Adam Cathcart
June 21st, 2018
/.../China, in other words, noted its opposition to sanctions against North Korea undertaken outside of the UN framework, and even its rhetorical support for UN sanctions appears to be slipping somewhat.

The phrase “sanctions are not themselves the goal” has surely been used before, but in the post-Singapore context it, along with avoiding questions about PRC sanctions enforcement along the border (where the U.S. President’s words understandably resonate with greater impact than those of his Secretary of State), bears more significance.

Kim Jong Un is now racking up frequent flier miles to China and this was, hopefully, the first of many KJU-PEK itineraries. As the Korean spring turns into summer, it seems likely that these two comrades will be seeing one another again soon.
https://www.nknews.org/2018/06/keep-your-friends-close-kim-jong-un-returns-to-china/

Man behöver naturligtvis inte ta artikelförfattarens beskrivning för den slutliga sanningen men han visar iaf upp en förmåga att uppfatta detaljer och sätta dem i rätt sammanhang. Utmärkt tankemat helt enkelt som man kan ta med sig när man själv försöker skapa sig en bild av verkligheten. Dina produktioner här i tråden är så här långt tämligen ointressanta och tilltalar bara dem som vill bli kvar i sin subjektiva föreställning om framförallt Nordkorea. Du kryddar dem också med att försöka mobba ut de andra deltagarna vilket är ganska lustigt då de flest egentligen förstår att du har noll kol på skeenden och bara är en uppblåst fjant med mossiga idéer om världen.

Nu är det midsommar och ut med dig och dansa runt stången och ta dig ett par nubbar så blir det nog bättre nu när världen går emot dig i Bortre Asien.
Citera
2018-06-22, 08:37
Medlem
humanlifes avatar
Tankar från Nordkorea om läget : Styrkan hos ett målmedvetet och enat DPRK är oändlig.
Citat:

Strength of Single-Mindedly United DPRK Is Inexhaustible: Rodong Sinmun

Pyongyang, June 22 (KCNA) -- Inexhaustible is the strength of the DPRK where the leader and his people are firmly united in the idea, intention, affection and obligation, says Rodong Sinmun in an article Friday.

The single-minded unity is just the driving force pressing ahead with the Korean revolution even in any adversity without any slight stagnation and standstill and the mighty power for turning adversity into prosperity.

The army and people's trust in the respected Supreme Leader Kim Jong Un is boundless, and the might of our integrated whole has increased immensely.

It is attributable to the army and people sharing their destiny with socialism that the DPRK has been emerging victorious despite manifold difficulties and trials.

https://kcnawatch.co/newstream/1529648435-472344180/strength-of-single-mindedly-united-dprk-is-inexhaustible-rodong-sinmun/
Citera
2018-06-22, 09:24
Medlem
Citat:
Du menar det här:

Det här är ju rena fantasierna kära du. Som klippt och klistrat från någon tendentiös artikel i sydkoreansk högerpress eller i Washingtonpressen. Du redovisar ju inte ett skit utan kommer med ett falskt narrativ som det inte finns några belägg för. 2013 var tydligen Kim populär som ledare. Vad har hänt sedan dess? Vi kan väl utgå från denna rapport från Stanford University då:

2012: G1
Kim Jong-un assumes power in North Korea and in June North Korea begins
implementation of a reform package, officially called the “Economic Management
System in Our Style,” but colloquially referred to as the “June 28 Measures.” The New
Economic Management System is described as bringing the economy into a system of
communist rule, providing for the coexistence of market and planned economies and state
ownership of the means of production. What this appears to mean in practice is that while
the state owns the means of production and appoints the heads of state-owned enterprises,
these enterprises can exercise independent decision-making to determine how to meet the
state’s production targets and market needs. These changes are announced for both the
agricultural and the manufacturing/services sector. North Korea’s GDP growth rate is
estimated at 1.3 percent, according to the Bank of Korea.

2013: G1
North Korea introduces the byungjin line of parallel development of the military and the
economy. North Korea’s GDP growth rate is estimated at 1.1 percent, according to the
Bank of Korea. This growth may be driven in party by gains in agriculture, mining, and
trade with China, with the combined value of its imports and exports registering at $7.34
billion.

2014: G1
North Korea institutes the May 30 measures that provide some market reforms for
enterprise managers, allowing them, among other things, to keep a share of their revenues,
hire inputs at market prices from suppliers of their choice, sell excess output, and enter
into joint ventures. These reforms might have recognized a private class of emerging
entrepreneurs, though they are not fully implemented. Nevertheless, North Korea
continues to see an increase in small-scale entrepreneurship. North Korea is estimated to
have a GDP growth rate of 1.0 percent, according to the Bank of Korea.

2015: G2
North Korea is estimated to have a GDP growth rate of -1.1 percent, its lowest growth
rate since 2007, according to the Bank of Korea. A bad drought in 2015 negatively
impacts North Korea’s economic growth. The results of the small-scale entrepreneurship
are noticeable as that activity continues to grow. Trade with China continues to grow.

2016: G2
North Korea’s GDP is estimated at $28.5 billion in 2016 with the largest growth in nearly
twenty years of 3.9 %, according to the Bank of Korea. This impressive gain in GDP may
be partially attributable to the recovery from the bad drought in 2015. The Kaesong
Industrial Complex is closed.

2017: G2
Market activity and entrepreneurial growth have continued, especially in Pyongyang.
Street vendors, luxury cars, high-rises, and modern supermarkets are all much more
present in Pyongyang. The private sector may now be producing up to half of North
Korea’s GDP. The international community imposes additional sanctions on North Korea
and China begins more effective implementation and enforcement of sanctions. However,
in 2017 the sanctions do not have a noticeable effect on North Korea’s economy. The
black market exchange rate for North Korea’s currency and the price of rice, for example,
remain flat, whereas conventional economic theory holds that if the economy were in
distress, these values would be expected to rise. North Korea touts the revitalization of
local production, which has been a key policy of Kim Jong Un.

https://cisac.fsi.stanford.edu/sites/default/files/narrativescombinedfinv2.pdf'

Regeln som gäller för att komma fram till en hyfsad beskrivning är att använda sig av rapporter där man åtminstone försöker vara objektiv och som har sammanställts under någon form av vetenskapliga kriterier som de uppgifter från 2013 som har sin grund i en rapport från Seuol University.

Det finns lisom inget som tyder på att situationen i NK förändrats till det sämre sedan 2013 och att befolkningen därför har vänt sig mot Kim och att han inte längre åtnjuter någon popularitet. Tvärtom kan det antas att han är än mer populärare särskilt efter de senaste tidens händelser. Hans popularitet i SK är också i sammanhanget anmärkningsvärd. Men vad vet jag, sydkoreanerna kanske är utsatt för falsk propaganda.

Att Nordkorea har en ekonomisk utveckling råder det ingen tvekan om, men i stort sett allt hamnar i Pyongyangområdet, landsbygden får inte ta del av den utvecklingen.

Vad beträffar Kim IIIs popularitet hos befolkningen refererar du till ett underlag om 133 avhoppade personer varav 82 personer gissar att Diktator Kim har stöd av fler än 13 miljoner av nordkoreanska befolkningen.

Översatt till svenska förhållanden så skulle det motsvaras av att 32 av 53 tillfrågade utlandssvenskar gissar att Löven har stöd av majoriteten av den svenska befolkningen.

Tunga bevis för att Kim III har stöd av en majoritet av befolkningen? Eller vad säger du?
Citera
2018-06-22, 10:09
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Att Nordkorea har en ekonomisk utveckling råder det ingen tvekan om, men i stort sett allt hamnar i Pyongyangområdet, landsbygden får inte ta del av den utvecklingen.

Vad beträffar Kim IIIs popularitet hos befolkningen refererar du till ett underlag om 133 avhoppade personer varav 82 personer gissar att Diktator Kim har stöd av fler än 13 miljoner av nordkoreanska befolkningen.

Översatt till svenska förhållanden så skulle det motsvaras av att 32 av 53 tillfrågade utlandssvenskar gissar att Löven har stöd av majoriteten av den svenska befolkningen.

Tunga bevis för att Kim III har stöd av en majoritet av befolkningen? Eller vad säger du?
Ja, med tanke på att det är avhoppare och framförallt att det är Seuol University's slutsats. Den tar jag framför din alla dagar i veckan. Det är också en bedömning de flesta seriösa analytiker gör idag vad jag kan se. Det du redovisar är önsketänkande från framförallt den nyliberala intelligentian i USA att man genom ett informationskrig skulle få regimen på fall i NK. Idag ser vi att den strategin har misslyckats och nu har vi istället en fredlig väg att gå till förtret för framförallt alla "stora" tänkare i Washington.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in