Citat:
Ursprungligen postat av
biljon
Det är ju snarare så att Trump vänt detta till ytterligare en av sina fantastiska framgångar.
Genom att precis som vanligt agera snabbt och säkert har han sett till att alla är glada och nöjda och MSM återigen står med brallorna neddragna.
USA har aldrig gått bättre än nu, därför får denna typ av nyheter endast stort genomslag hos MSM och knäppskallar. Folket är nöjda och kommer rösta på Trump igen. Jag förutsäger här och nu att han kommer vinna nästa val med den största marginalen någon president någonsin vunnit med.
Jaha, okej det är framgångsrikt att inte få pengar till muren, att folk inte får bättre eller billigare sjukvård, infrastrukturen är eftersatt och att det kommer att bli allt dyrare för amerikanerna och därmed en fattigare befolkning.
Och ser man det som en framgång att Trump blir vald igen utan mur, utan sjukvård, utan infrastruktur så är det klart man ser det som en framgång.
Den upprördhet som detta att föräldrar skickats ut ur landet och att man menar att föräldrarna själva ska komma tillbaka till USA för att själva hitta sina egna barn kommer inte att sätta käppar i hjulet för att han ska bli omvald tror du?
Visst det finns en mindre krets som ser honom som Messias och helt skyggar för verkligheten. Det kretsen var tillräckligt stor för att få honom vald en gång men de som till exempel märker att de inte får hjälp för sitt opioidmissbruk, med sjukvård, med nånting ökar ju så att risken att han ska bli omvald är inte stor.
Att dessa barn plågas helt i onödan samt kostar otroligt mycket pengar för det amerikanska samhället kan jag tänka mig att du ser som bra, men det är fler som inte ser det som något positivt. Det är en skamfläck för USA.