2018-06-21, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kosto
Tydligt och fint skrivet. Jag delar dock inte din åsikt!

Nähe, men vad är din åsikt då? Att du representerar JÄH på ett exemplariskt sätt här? Varför överhuvudtaget posta ett icke-svar som respons?
Citera
2018-06-21, 10:40
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Turkiet har 3,5 miljoner flyktingar, det kan kallas för mass i massinvandring. Vanligen har vi några promille av folket som invandrat årligen, det är inte någon massinvandring.

Vad det gäller utanförskap är det naturligtvis ett problem som måste lösas. Om man inte aktivt löser det kommer det ändå att lösas men då tar det längre tid. Jag är själv invandrare, båtflykting från exotiskt land, så jag vet vad jag talar om i denna fråga. Det stora problemet är att man som flykting blir inhysta där det finns plats. När jag kom på 70-talet fanns det mängder av tomma lägenheter i ytterområdena till städerna. Där blev man inhyst ofta utan att veta var man befann sig. Den biten var lätt men att sedan komma därifrån är som att ta sig in i Riksbanken genom en vägg mitt i natten.
Jag kom därifrån efter 6-7 år men det kunde jag därför att jag köpte en villa. Flera av mina vänner i samma trappuppgång är kvar där ännu. Orsaken är att de redan har ett boende och att få en ny lägenhet i attraktivt område idag har väntetider som en hel människogeneration.

Jag gick lite ot här, ber om ursäkt för det!

Nu handlar ju tråden egentligen om er aktivitet, men tycker det är talande hur ni agerar och resonerar. Ofta ohederligt, blandar korten och relativiserar. Turkiet har tagit emot 4,37% av sin befolkning under senaste åren, vilket du kallar mass.

2015 kom det 163 000 asylsökare till Sverige, vilket motsvarar 1,63% av befolkningen. Men det kallar du inte för mass. Var menar du att den magiska gränsen för "Mass" går? Ska ni hålla på och argumentera som ni gör får ni först definiera begreppen, annars är det bara bajsmackor till argument.
Citera
2018-06-21, 10:45
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Om jag öppnat webbläsaren som är inloggad på Flashback betyder det inte alls att jag varit där. För övrigt en ickefråga. Kallar alla i flashback-sekten andra för patologiska lögnare för så små detaljer som när man senast varit aktiv?

Man loggas automatiskt ut om man stänger ner webbläsaren under en viss tid samt om man är inaktiv i mer än XX minuter. Ganska genomskinligt det du sysslar med.

Varför sitter ni ens och ljuger om sånt här? Gör ju bara att man ofta tror att ni ljuger.
Citera
2018-06-21, 19:13
Medlem
Citat:
Jag är ledsen om du tog illa upp, det var inte min avsikt. Jag har möjligheten att gå in på insidan av #jagärhär och titta vad det står och där står det nu 75.167 medlemmar.

Vad får dig att tro att den siffra du får fram är den korrekta? Gammal känd bugg, medlemsräknaren räknar inte bort inaktiva eller spärrade konton som fortfarande är medlemmar. Vilket räknaren på er huvudsida gör för icke-medlemmar.
Citera
2018-06-22, 01:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Nähe, men vad är din åsikt då? Att du representerar JÄH på ett exemplariskt sätt här? Varför överhuvudtaget posta ett icke-svar som respons?
Ville visa att jag är vänligt sinnad.
Citera
2018-06-22, 01:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Nu handlar ju tråden egentligen om er aktivitet, men tycker det är talande hur ni agerar och resonerar. Ofta ohederligt, blandar korten och relativiserar. Turkiet har tagit emot 4,37% av sin befolkning under senaste åren, vilket du kallar mass.

2015 kom det 163 000 asylsökare till Sverige, vilket motsvarar 1,63% av befolkningen. Men det kallar du inte för mass. Var menar du att den magiska gränsen för "Mass" går? Ska ni hålla på och argumentera som ni gör får ni först definiera begreppen, annars är det bara bajsmackor till argument.
Invandringen till Sverige av nu levande personer utgör ca 1,7 miljoner personer, de flesta födda i Sverige och de flesta kommer från våra grannländer. Svenskar som utvandrat och som nu lever är ca 0,7 miljoner. Jag kallar inte det för en massutvandring heller.

Om vi tar med alla som utvandrat från Sverige till andra länder och räknar bara de nu levande som härstammar härifrån talar vi om 7-8 miljoner.

Jag håller med om att 160.000 personer till vårt land är mycket. Vi är för få för att kunna ta emot så mycket folk i längden (ändå ha de gått spårlöst förbi). Men man kan inte jämföra med sådana enskilda toppar utan måste se till hela tiden vi tagit emot invandrare som fått stanna. räkna vi bort de som flyttat hem också så ligger invandringen på väldigt små tal, det handlar om promillen av befolkningen.

Jag ber om ursäkt för detta OT men jag ville svara på frågan.
Citera
2018-06-22, 01:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Man loggas automatiskt ut om man stänger ner webbläsaren under en viss tid samt om man är inaktiv i mer än XX minuter. Ganska genomskinligt det du sysslar med.

Varför sitter ni ens och ljuger om sånt här? Gör ju bara att man ofta tror att ni ljuger.
Jag ljuger inte, försöker bara svara på varför någon sett mig inloggad när jag varit ner i Europa och rest. Inloggningen som setts kanske bara är en lögn för att förminska mig? Men det gör inget, jag står inte och faller med jökar som ljuger.
Citera
2018-06-22, 01:48
Medlem
Citat:
Ville visa att jag är vänligt sinnad.

Och nu undvek du hälften av frågorna genom att fortsätta på ickesvar-spåret.

Tycker du att din kommentarshistorik i den här tråden är förenlig med JÄH's uttalade syfte och officiella arbetsmetoder?

Tycker du att JÄH-medlemmars framfart i allmänhet i sociala medier och på forum rimmar väl med gruppens officiella beskrivning av sig själv och vad den arbetar för?
Citera
2018-06-22, 02:11
Bannlyst
Citat:
Och nu undvek du hälften av frågorna genom att fortsätta på ickesvar-spåret.

Tycker du att din kommentarshistorik i den här tråden är förenlig med JÄH's uttalade syfte och officiella arbetsmetoder?

Tycker du att JÄH-medlemmars framfart i allmänhet i sociala medier och på forum rimmar väl med gruppens officiella beskrivning av sig själv och vad den arbetar för?
Absolut ja på båda frågor!
Citera
2018-06-22, 08:12
Medlem
Citat:
Absolut ja på båda frågor!

Intressant. Det är alltid spännande att försöka sätta sig in i mobbarens perspektiv. Som ung i skolan hade jag fullt upp med att försöka stå upp för de som blev utsatta av mobbarna och översittarna och något jag tyckte var viktigt redan då var att göra mitt bästa för att se mobbarna som något mer än bara "elaka skurkar", för jag visste att de som blev direkt utsatta för dem och saknade bra försvar mot dem var oförmögna till det. Det tänket har följt mig genom livet på arbetsplatser plågade av mobbing, kränkande särbehandling och dylikt och även ut på nätet där samma saker frodas i digital form. Det finns alltid svar att hitta när man lyfter på "skurkmasken" och tittar efter.

Men JÄH är något alldeles särskilt måste jag erkänna. Det är som att skolans värsta mobbare har börjat kalla sig "trivsel och ordningsgruppen" på skolan, lyckats lura både lärare och övrig personal att det faktiskt är det de jobbar med när de i själva verket mobbar och trakasserar övriga elever med oförändrad styrka. Det är rätt fascinerande.
Citera
2018-06-22, 10:25
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
[...]
Men JÄH är något alldeles särskilt måste jag erkänna. Det är som att skolans värsta mobbare har börjat kalla sig "trivsel och ordningsgruppen" på skolan, lyckats lura både lärare och övrig personal att det faktiskt är det de jobbar med när de i själva verket mobbar och trakasserar övriga elever med oförändrad styrka. Det är rätt fascinerande.
Precis. Det är som om de värsta mobbarna sluter sig samman och lurar utomstående att tro att de arbetar för ett gott syfte. All dokumentation som finns visar detta tydligt med #jagärhär. Det är både fascinerande och djupt obehagligt.
Citera
2018-06-22, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Precis. Det är som om de värsta mobbarna sluter sig samman och lurar utomstående att tro att de arbetar för ett gott syfte. All dokumentation som finns visar detta tydligt med #jagärhär. Det är både fascinerande och djupt obehagligt.

Egentligen är det väl inte konstigare på ett rent psykologiskt plan än att det är ett "Kapten klänning-scenario" vi har att göra med, fast kollektivt i en stor grupp. Det finns inget bättre sätt att ägna sig åt illgärningar än att göra det under täckmanteln att man faktiskt arbetar MOT de här sakerna. Ja, tills den dag då tillräckligt många avslöjat ulven under fårakläderna då förstås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in