Citat:
Ursprungligen postat av
Expohunter
Nu handlar ju tråden egentligen om er aktivitet, men tycker det är talande hur ni agerar och resonerar. Ofta ohederligt, blandar korten och relativiserar. Turkiet har tagit emot 4,37% av sin befolkning under senaste åren, vilket du kallar mass.
2015 kom det 163 000 asylsökare till Sverige, vilket motsvarar 1,63% av befolkningen. Men det kallar du inte för mass. Var menar du att den magiska gränsen för "Mass" går? Ska ni hålla på och argumentera som ni gör får ni först definiera begreppen, annars är det bara bajsmackor till argument.
Invandringen till Sverige av nu levande personer utgör ca 1,7 miljoner personer, de flesta födda i Sverige och de flesta kommer från våra grannländer. Svenskar som utvandrat och som nu lever är ca 0,7 miljoner. Jag kallar inte det för en massutvandring heller.
Om vi tar med alla som utvandrat från Sverige till andra länder och räknar bara de nu levande som härstammar härifrån talar vi om 7-8 miljoner.
Jag håller med om att 160.000 personer till vårt land är mycket. Vi är för få för att kunna ta emot så mycket folk i längden (ändå ha de gått spårlöst förbi). Men man kan inte jämföra med sådana enskilda toppar utan måste se till hela tiden vi tagit emot invandrare som fått stanna. räkna vi bort de som flyttat hem också så ligger invandringen på väldigt små tal, det handlar om promillen av befolkningen.
Jag ber om ursäkt för detta OT men jag ville svara på frågan.