2018-06-21, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Skrev han inte också ”- sjuk och sjuk - Anges och Moa hade hela livet framför sig”, när han blev pressad på arten av sjukdomen, dvs den nytillkomna informationen. Inte alls obegripligt för mig när jag läser det.
Hoppas han kommer tillbaka efter sin semester. Han vill berätta, och iså fall får man nog acceptera att detblir på hans villkor.
Eller sluta gnälla.
Om nån var sjuk så var det troligtvis O.
Citera
2018-06-21, 23:16
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Rockkungen har svarart i Walla-Walla-Winchas inlägg
edlem
Reg: Oct 2014
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Okej, då vet ingen om barnen hade mat sista tiden fast det var kanske inte viktigt för föräldrarna. Men många äter ju förstås hämtmat.

- Jag vet inte om där var mat eller inte -
- Men lärarna borde nog märkt om Moa❤️Agnes inte åt- om det nu var där när det åt lunch-

- Elli säger Oskar och Hanna drack kaffe -
- hos Hanssons tror inte magen mår bra av det-
- om magen är tom -

Vad var A sjuk i? Var det en svår sjukdom? Var hon döende?
Eller bara psykiskt sjuk? Vanföreställningar? Var hon ofta hos psyk? Vanliga sjukvården? Inlagd?

- Nej ingen svår sjukdom om ens sjukdom-
- ingen i familjen var döende-
- Moa ❤️Agnes var inte på psyk-
-Moa ❤️ Agnes var inte inlagda-
- Agnes blev ”kanske” sjuk i Tyskland -
- Agnes ❤️ Moa hade inga vanföreställningar-

Något med hennes sjukdomstillstånd måste det ju vara eftersom föräldrarna ansåg att det var bäst att hon inte fick leva längre.
… [ Visa mindre ]

- Fruktansvärt - Men det måste det inte vara-
- mördaren eller mördarna ljuger oftas -

Tack för att du delar detta. Där står det att ingen hade dödliga sjukdomar. Inte ens nåt som kan kallas sjukdom.
Citera
2018-06-21, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja, de hade nog helt andra saker att fundera över, vad skulle det tjäna till att bestrida något?

Begravning och annat var nog viktigare än att ifrågasätta parets sista vilja.

Men jag ser att O är på tapeten igen som ensam/mest skyldig trots alla de fakta som kommit fram, helt makalöst.
Det som testamenterades var var jag bara förstod rättigheterna till böckerna utan större värde. Kanske hade Mattias varit den som lagt ned mest tid etc. Huset och andra tillgångar omfattades vad jag förstod inte av testamentet. Varför bestrida?
Citera
2018-06-21, 23:27
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Tack för ett intressant inlägg.
Kan Oskar vara inblandad i något och kanske en eventuell rättegång eller något väntade honom?
Nej, men det kan ju möjligen ha varit en av hans tvångstankar: (FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)
Citera
2018-06-21, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Om nån var sjuk så var det troligtvis O.
Ja. Hans ”psykiska ömtålighet” ledde i förlängning till utplåning av en hel familj.
Men Agnes kan ha drabbats av en åkomma som man inte förväntar sig hos en ung familjeflicka.
”Sjuk och sjuk — de hade hela livet framför sig” M a o något som inte RK såg som letalt, men mycket upprörande.
Citera
2018-06-21, 23:43
Medlem
Citat:
Ja. Hans ”psykiska ömtålighet” ledde i förlängning till utplåning av en hel familj.
Men Agnes kan ha drabbats av en åkomma som man inte förväntar sig hos en ung familjeflicka.
”Sjuk och sjuk — de hade hela livet framför sig” M a o något som inte RK såg som letalt, men mycket upprörande.

Skulle kunna tänka mig att var A sjuk så var det nåt i stil med
"Enligt Rockkungen var inte flickorna sjuka, men A kan ha gjorts "sjuk" i Tyskland."
Citera
2018-06-21, 23:46
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Skrev han inte också ”- sjuk och sjuk - Anges och Moa hade hela livet framför sig”, när han blev pressad på arten av sjukdomen, dvs den nytillkomna informationen. Inte alls obegripligt för mig när jag läser det.
Hoppas han kommer tillbaka efter sin semester. Han vill berätta, och iså fall får man nog acceptera att detblir på hans villkor.
Eller sluta gnälla.

Vet inte vad som är sant, från början var det kärnfriska sedan blev det mycket sjuk och nu är det sjuk och sjuk
kan faktiskt påstå att infon är förvirrande eller man kanske kan välja det man vill tro på.

Detta inlägget gjorde Rockungen i början på maj

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
- Du / ni får tjafsa hur mycket ni vill med mig-
- Kalla mig vad ni vill ja tar det -

- Vad menar du med en personlig ursäkt i ett påstående avskedsbrev?-

- Hanna hade ingen Cancer -
- En av barnen var mycket sjuka -
Citera
2018-06-21, 23:58
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
En sista resa till Tyskland ngn gång under hösten? Datumet kan i så fall vara nedtecknat i den försvunna almanackan.
Citera
2018-06-22, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
I bästa fall är det en genusfråga, i värsta är det scientologernas välkända ”dirty tricks” som man alltid straffar avhoppare med.

Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Vet inte vad som är sant, från början var det kärnfriska sedan blev det mycket sjuk och nu är det sjuk och sjuk
kan faktiskt påstå att infon är förvirrande eller man kanske kan välja det man vill tro på.

Detta inlägget gjorde Rockungen i början på maj
Nej Emma.
Han skrevkärnfriska konsekvent. Mycket sjuk skrev han när det stod klart för honom vad som hänt och som han hade mycket svårt att smälta.
Sjuk och sjuk skrevs när den värsta chocken avtagit. Då skrev han också att Agnes och Moa hade hela livet framför sig
Du kan ha svårt att ta in info, det är OK. Du väljer vad du vill tro på.
Det gör vi alla, förstår du. Ingår liksom i konceptet på FB. Problem?
Tillägg till N.(ervklen)/Armstark: många i tråden är män, förmodligen är det inte genusfrågor högst på agendan hos dem. Men hos dig, i konkurrens med sekter? ( och, här kryssar jag fingrarna. )
Senast redigerad av rosalenin 2018-06-22 kl. 00:08.
Citera
2018-06-22, 00:09
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Nej Emma.
Han skrevkärnfriska konsekvent. Mycket sjuk skrev han när det stod klart för honom vad som hänt och som han hade mycket svårt att smälta.
Sjuk och sjuk skrevs när den värsta chocken avtagit. Då skrev han också att Agnes och Moa hade hela livet framför sig
Du kan ha svårt att ta in info, det är OK. Du väljer vad du vill tro på.
Det gör vi alla, förstår du. Ingår liksom i konceptet på FB. Problem?

Tur att vi har en amatörpsykolog som kan delge oss info om hur Rockkungen tänker när han delger saker i tråden

Edit kul att du tar upp problemet om svårt att ta in info. Tycker det är ett ganska genomgående problem hos många i tråden
Senast redigerad av 57Emma 2018-06-22 kl. 00:16.
Citera
2018-06-22, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Tur att vi har en amatörpsykolog som kan delge oss info om hur Rockkungen tänker när han delger saker i tråden
Den information som har delgetts, har varit möjlig för dig också att läsa. Andra har förstått, varför tror du att han måste jagas bort från tråden? Att du inte har förstått är inte mitt problem😎
Förstod du inte testamentet och bodelningsdokumenten heller?
Som amatörpsykolog kan jag tyvärr inte hjälpa dig
Gå gärna till en legitimerad.
Senast redigerad av rosalenin 2018-06-22 kl. 00:26.
Citera
2018-06-22, 00:45
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
OH:s försäkringar:
HB:s försäkringar:
Mot bakgrund av att man lagt ned tid och kraft på att formulera ett testamente som redan tänkt bort de två döttrarna, och t.o.m. hoppat över föräldraleden, är det av intresse att veta vilka förändringar som ev. gjorts betr. förmånstagarförordnanden. - Normalt går efterlevandeskyddet till maka, barn, men inom vissa försäkringar kan man ändra detta, t.ex. inom den automatiska grupplivförsäkringen.

Betr. SPV har man redan utbetalat den begravningshjälp (2 x 22 750) som gäller för den försäkringen (beloppet utbetalas även om förmånstagare saknas). Om inte förmånstagarförordnandet ändrats (från maka, barn till ett speciellt förmånstagarförordnande: föräldrar/syskon) har de arvsberättigade i testamentet gått miste om betydande belopp.

Här finns ett visst indicievärde i huruvida H ändrat sina förordnanden, eller inte. - Har bara O ändrat sina, utgör detta ett mycket högt indicievärde gränsande till bevis på att HB inte medverkat till dådet. - Har ingen ändrat något, talar en sådan höggradig försummelse för att dådet inte hunnit tänkas igenom ordentligt, men å andra sidan bör då även testamentet ha varit något av ett hastverk.

Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Bra uppmärksammat!

Läser att man inte via ett testamente kan ändra förmånstagarordningen.
Har båda två utfört gärningarna i samförstånd, bör båda också dessförinnan ha ändrat förmånstagare för vem som ska erhålla försäkringsbeloppen.

Tack för väldigt intressant resonemang.
Detta kan onekligen ge fingervisning om hur O och H planerat och tänkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in