2018-06-21, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etthuspalandet
Du får ta min information som du vill. Jag har haft som anledning till att inte kommentera tidigare ifall polisen vill höra efter mer information. Då jag samtalade med polisen fick jag uppge mina personuppgifter inkl. personnummer. Sedan hade jag tänkt att skriva för ett par dagar sedan men tyvärr så tillåter inte flashback för att registrera sig direkt utan måste vänta ett par dagar. Begär inte att min information ska tas på allvar här men har tillräckliga bevis på min Messenger ifall de underlättar för de som får betalt för att utreda saker. Jag är kanske inte den sista som fått något från henne men är åtminstone en för mig säker tidpunkt.
Jag tror dig om din sista kontakt på LW, så sorgligt.
Citera
2018-06-21, 20:40
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Letade lite tidigare efter ett uttalande direkt från polisen om klockslag, då jag mindes det som kl 23 och ville dubbelkolla eftersom tidningarna har olika uppgifter. Hittar dock nada!? Det närmsta jag kommer ett referat är i NA 18 maj..

Nu ber polisen om tips från allmänheten. Lena Wesström ska ha försvunnit någon gång mellan den 14 och 15 maj. Det är okänt hur hon då ska ha varit klädd. Hon är 164 centimeter lång. Anhöriga anmälde henne försvunnen tisdagen den 15 maj. Senast någon hade kontakt med henne var i måndags kväll. Polisen misstänker att Lena har blivit kidnappad någon gång under natten mot tisdagen.

Om du googlar lite finner du flera artiklar med uppgiften om att sista livstecknet är vid 23-tiden. Här är två:

http://www.dagen.se/nyheter/misstankta-mordet-pa-lena-wesstrom-detta-har-hant-1.1146681

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/oRQ9m7
Citera
2018-06-21, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Letade lite tidigare efter ett uttalande direkt från polisen om klockslag, då jag mindes det som kl 23 och ville dubbelkolla eftersom tidningarna har olika uppgifter. Hittar dock nada!? Det närmsta jag kommer ett referat är i NA 18 maj..

Nu ber polisen om tips från allmänheten. Lena Wesström ska ha försvunnit någon gång mellan den 14 och 15 maj. Det är okänt hur hon då ska ha varit klädd. Hon är 164 centimeter lång. Anhöriga anmälde henne försvunnen tisdagen den 15 maj. Senast någon hade kontakt med henne var i måndags kväll. Polisen misstänker att Lena har blivit kidnappad någon gång under natten mot tisdagen.

Citat från polisens pressmeddelande:

"Pressmeddelande angående människorov

Tidigt på morgonen – tisdag 15 maj – inkom anmälan till polisen i Örebro om en försvunnen person. Anmälan gjordes av anhöriga och den försvunna personen är en kvinna i 45-årsåldern. Kvinnan har försvunnit från sin bostad i Örebros centrala delar någon gång under natten mot 15 maj. Senast någon hade kontakt med kvinnan var vid 23.00-tiden på måndagskvällen 14 maj.

Ett antal utredningsåtgärder gjordes initialt angående försvunnen person. Det som då framkom, gjorde att man kunde konstatera att kvinnan med största sannolikhet inte på frivillig väg försvunnit. Uppgifterna tillställdes grova brottsgruppen och en förundersökning angående människorov inleddes."

Text av
Mats Öhman, Presstalesperson RLC
Publicerad
17 maj 12.19
Citera
2018-06-21, 21:14
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Om du googlar lite finner du flera artiklar med uppgiften om att sista livstecknet är vid 23-tiden. Här är två:

http://www.dagen.se/nyheter/misstankta-mordet-pa-lena-wesstrom-detta-har-hant-1.1146681

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/oRQ9m7

Ja, klockslagen nämns på flera ställen i tidningar men trodde jag sett det i ett direkt citat från polisen själva. (Ang diskussion om media fått klockslaget från annan källa då det står olika)

Edit: såg svar nu. Tack!
Senast redigerad av ModestyBlaiser 2018-06-21 kl. 21:21.
Citera
2018-06-21, 21:19
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Citat från polisens pressmeddelande:

"Pressmeddelande angående människorov

Tidigt på morgonen – tisdag 15 maj – inkom anmälan till polisen i Örebro om en försvunnen person. Anmälan gjordes av anhöriga och den försvunna personen är en kvinna i 45-årsåldern. Kvinnan har försvunnit från sin bostad i Örebros centrala delar någon gång under natten mot 15 maj. Senast någon hade kontakt med kvinnan var vid 23.00-tiden på måndagskvällen 14 maj.

Ett antal utredningsåtgärder gjordes initialt angående försvunnen person. Det som då framkom, gjorde att man kunde konstatera att kvinnan med största sannolikhet inte på frivillig väg försvunnit. Uppgifterna tillställdes grova brottsgruppen och en förundersökning angående människorov inleddes."

Text av
Mats Öhman, Presstalesperson RLC
Publicerad
17 maj 12.19

Ah, grymt! Mindes rätt, tusen tack för bekräftelse och sök. Då är säkert Etthuspålandet sista kontakt. Dumt med annan info i media.
Senast redigerad av ModestyBlaiser 2018-06-21 kl. 21:23.
Citera
2018-06-21, 21:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Nej, jag har ingen insyn i utredningen.
Känner bara starka misstankar mot den misstänkte och sedan att han vill lämna alternativa gärningsmän låter helskumt.
Det stod i tråden att kriminaltekniker varit på plats i den misstänktes bostad idag.
Det är något i den misstänktes beteende som är skumt och hade han varit oskyldig så kunde han ju sagt det till polisen istället förnekar han brott.

Självklart förnekar han brott om han är oskyldig? 😋

Nu vet man ju inte exakt hur detta med den alternativa gm kommit in i bilden. Kan vara hans advokat som tyckt att han skulle trycka på det om han inte blev frisläppt.

I mina öron låter det väldigt underligt att nämna en alternativ, men bara ha det som ett ess i rockärmen som bara halas upp om det behövs.
Har man allvarliga misstankar om att någon har mördat en person, då säger man det direkt, som du säger.
Vare sig det är obekvämt eller inte. Man låter inte sitt liv, sina barns liv dras ner i skiten bara för att låta en skyldig gå fri.

Tror inte ens om det är känsligt ( som en del insinuerar).
Citera
2018-06-21, 21:26
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Scenariot kan ju ha varit "omvänt". Dvs. LW och XX hamnar i bråk/meningsskiljaktigheter inne i huset, XX stormar ut, varpå LW springer efter för att stoppa/hinna i kapp XX.

När hon hunnit ikapp befinner de sig nere mot planket till. Här fortsätter grälet och XX tar till handgripligheter. LW skriker, XX blir alltmer agiterad, och rätt som det är har h*n tagit i för hårt så att LW är dödligt skadad eller omkommen. I panik drar XX kroppen runt planket och lämnar den på motorvägssidan.

Ta-da! Jadå. Så kan det absolut ha gått till. Genom detta scenario får vi ju en förklaring till den ev. raska och i det närmaste ”osynliga” förflyttningen från LW:s hus till planket. Båda traskar på av egen vilja. Den ena är rasande och den andra vill försöka ställa allt till rätta. Det låg dessutom i bådas intresse att under promenaden inte göra väsen av sig inför grannarna. Tack. Jag tror att din version mycket väl kan gå hand i hand med sanningen!
Citera
2018-06-21, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Självklart förnekar han brott om han är oskyldig? 😋

Nu vet man ju inte exakt hur detta med den alternativa gm kommit in i bilden. Kan vara hans advokat som tyckt att han skulle trycka på det om han inte blev frisläppt.

I mina öron låter det väldigt underligt att nämna en alternativ, men bara ha det som ett ess i rockärmen som bara halas upp om det behövs.
Har man allvarliga misstankar om att någon har mördat en person, då säger man det direkt, som du säger.
Vare sig det är obekvämt eller inte. Man låter inte sitt liv, sina barns liv dras ner i skiten bara för att låta en skyldig gå fri.

Tror inte ens om det är känsligt ( som en del insinuerar).
Fast om det är barnens mor som man misstänker så kanske man väntar och ser om man frisläppt ändå innan men ger luft åt sina misstankar?
Citera
2018-06-21, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Ta-da! Jadå. Så kan det absolut ha gått till. Genom detta scenario får vi ju en förklaring till den ev. raska och i det närmaste ”osynliga” förflyttningen från LW:s hus till planket. Båda traskar på av egen vilja. Den ena är rasande och den andra vill försöka ställa allt till rätta. Det låg dessutom i bådas intresse att under promenaden inte göra väsen av sig inför grannarna. Tack. Jag tror att din version mycket väl kan gå hand i hand med sanningen!
Särskilt som LW tidigare (tillfället för misshandeln) visat prov på att vilja ha sista ordet vid en konflikt.
Citera
2018-06-21, 21:44
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Kan LW gått hem till SD för låna något inför Norgeresan och hon blir skjutsad tillbaka men han kör förbi hennes hus. Allvarligt bråk uppstår omgående och hon hotar med ringa/anmäla honom för polisen. Han blir så våldsam med strypgrepp och LW försöker ta dig ur bilen och i samband med detta skadas hon allvarligt av bilen som rullar skadar hennes huvud bl a. Han kör därifrån och hon skriker efter hjälp då hon saknar sin mobil. Möjligen tar hon sig krypande för nå större väg och kunna få hjälp.
LW:s mobil som ligger kvar i bilen kastar han ut från bilen eller något annat tillhörande LW när han åker hem. Detta med blodiga kläder kan det i stället vara något på bilen från hennes huvud, hårstrån eller delar av kläder kunnat fastnat i front på bilen?
Tror bilresan startade från SD:s hem eller garage om han nu är MGM.
Dörren som var öppen tror jag att någon av barnen öppnat på morgonen för kolla om deras mamma var utanför.
Om något ändå ska hänt i bostaden hos LW så kan ju MGM återvänt till LW bostad efter för hämta något han glömt. Kan han då kunnat haft nycklar?

Ja, vem vet... man kan bara hoppas att Lena får upprättelse förr eller senare.

Jag tror som sagt inte att GM haft bil med sig, men att inte BO's bil heller kommit på fråga talar ju faktiskt för att själva brottet begåtts i närheten av FP... Kanske hade GM stämt möte med BO på den lilla ängen i slutet av gatan; där är det förmodligen relativt mörkt också. Det lutar åt att det inte var planerat med tanke på att BO gick ut mitt i presentinslagningen, så förmodligen har BO fått ett samtal om att GM vill träffa henne för att diskutera någonting. Detta har sedan gått åt skogen och slutar med ett dråp/mord.
Min gissning är att BO sagt att hon ska anmäla eller berätta något för någon och att detta från GM att reagera häftigt. Jag är inte lika övertygad om att det var meningen att BO skulle dö, men att det blev så. BO kanske knuffades baklänges, snubblade och slog huvudet i ett träd, sten eller liknande. När BO sedan vaknar till sans någon minut senare, när GM dragit kroppen bakom planket gör att han slutför det hela i panik.
Man kan tänka sig att GM fått blod på kläderna i samband med att han burit/dragit kroppen. Det kan då ha droppat på jackans underarmar om man tänker sig att man drar en kropp baklänges med benen släpandes på marken. Likaså bör dna från GM kunna hamnat i BO's hår och i brösthöjd och rygg.
Citera
2018-06-21, 22:15
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Scenariot kan ju ha varit "omvänt". Dvs. LW och XX hamnar i bråk/meningsskiljaktigheter inne i huset, XX stormar ut, varpå LW springer efter för att stoppa/hinna i kapp XX.

När hon hunnit ikapp befinner de sig nere mot planket till. Här fortsätter grälet och XX tar till handgripligheter. LW skriker, XX blir alltmer agiterad, och rätt som det är har h*n tagit i för hårt så att LW är dödligt skadad eller omkommen. I panik drar XX kroppen runt planket och lämnar den på motorvägssidan.
Bra tänkt GilGrissom82. Svårare än så här behöver det ju faktiskt inte vara. Tror också att det inte behöver ha varit ett särskilt våldsamt uppbrott från bostaden. Det var nog först när hon hann i kapp som det blev stökigt på allvar.
Senast redigerad av Draifos 2018-06-21 kl. 22:31.
Citera
2018-06-21, 22:55
Medlem
Finns det någon uppgift om att HD faktiskt förbjudit SD från att träffa LW? Bortsett från SDs uppgift?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in