2018-06-21, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Enligt dalaan skrik vittnet, så ringde dom 112 kl 23:47
Undrar vem som var kontakten kl 23:30?

Om sista livstecknet var kl 23.30 och dalaans 112-samtal sker 23.47 så är tidsfönstret för brott oerhört litet. Endast sjutton minuter. Då får jag inte in promenader, samtal, gräl och våld.
Citera
2018-06-21, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Hur läser och tolkar du det jag skriver egentligen? Jag säger gång på gång att den dödliga attacken var utdragen, ett par minuter minst.
Jag skriver däremot att jag inte tror offret är kapabelt att skrika i den omfattningen som vittnena beskriver det.
Sluta vänd på det jag skriver så det blir syftningsfel.

Fallet Elin Krantz.

Nedanstående hämtat från GP.

"Därefter följde ett förhör med ett kvinnligt vittne, bosatt ungefär 200 meter från brottsplatsen.

Den söndagsnatten sov hon med öppet fönster och vaknade av ett kvinnoskrik. Hon gick då ut på balkongen där hon satte sig, tände en cigarett och försökte lyssna efter var ljudet kom ifrån.

– Det var ett riktigt hjärtskärande skrik, sa hon.

Efter att ha rökt färdigt, gick kvinnan in i lägenheten, gick på toaletten, satte sig på sängen och funderade på vad hon ska göra åt det hon hört.

– Det är hemskt men jag gjorde inget mer, sa hon och tillade att hon är ganska svårt sjuk.

Hon uppskattade att hon hade hört kvinnoskrik under 15 minuter.

– Jag kan inte påminna mig om att det var några längre uppehåll i skriken. Var det några uppehåll, så var de korta, sa hon.

– Ljudet blev sedan mer avtrubbat, mer diffust och tystnade sedan."

http://www.gp.se/nyheter/göteborg/det-var-ett-riktigt-hjärtskärande-skrik-1.804852
Citera
2018-06-21, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Dessvärre en del illavarslande inlägg om "bucket list" och "våra sorger är få" på ig, efter att BO hittats

Kanske är det helt normalt för teens att uttrycka sig dramatiskt för att få följare? Men det är oerhört märkliga inlägg från två av barnen. Där om något borde fadern och anhöriga gått in och stoppat kidsen. Kanske till och med plockat av dem mobiler och internet. Alla sörjer olika men barn till en pastor borde nog få höra om det olämpliga i att dela vissa saker i en viss period.
NW var en liten räka tills för något år sedan. Nu är han betydligt biffigare och taggar Linus Carlen på IG.
Citera
2018-06-21, 15:30
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Om sista livstecknet var kl 23.30 och dalaans 112-samtal sker 23.47 så är tidsfönstret för brott oerhört litet. Endast sjutton minuter. Då får jag inte in promenader, samtal, gräl och våld.

Ponera att LW står lutad mot mördarens bil och pratar. Med mobilen i handen chattar hon om Norgeresan.

Ja, kvinnor kan chatta och prata med andra samtidigt. Sista svaret kan ha varit någon gång mellan 23.00 och 23.30. Exakt tid vet vi ju inte när tidningarna har gett olika bud.

Dessutom kan faktiskt mördaren ha blivit svartsjuk då LW chattade med andra karlar om Norgeresan.

Kommer att tänka på ett annat fall där mördaren fick en knäpp för något liknande.

I Ida Fässbergfallet så pratade hon i telefon med ett ex och Moroten blev förbannad och tog över luren.

Inom kort efter det där telefonsamtalet så knivmördade Moroten Ida.
Citera
2018-06-21, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Fallet Elin Krantz.

"Därefter följde ett förhör med ett kvinnligt vittne, bosatt ungefär 200 meter från brottsplatsen.

Den söndagsnatten sov hon med öppet fönster och vaknade av ett kvinnoskrik. Hon gick då ut på balkongen där hon satte sig, tände en cigarett och försökte lyssna efter var ljudet kom ifrån.

Efter att ha rökt färdigt, gick kvinnan in i lägenheten, gick på toaletten, satte sig på sängen och funderade på vad hon ska göra åt det hon hört.

– Det är hemskt men jag gjorde inget mer, sa hon och tillade att hon är ganska svårt sjuk.

– Jag kan inte påminna mig om att det var några längre uppehåll i skriken. Var det några uppehåll, så var de korta, sa hon.

http://www.gp.se/nyheter/göteborg/det-var-ett-riktigt-hjärtskärande-skrik-1.804852
I Elin Krantz fallet fanns det också en kvinna som ammade sitt barn och en kille som spelade dataspel/tvspel som hörde skriket men ingen ringde polisen då.
Citera
2018-06-21, 15:33
Medlem
sommarljums avatar
Citat:

GM kanske dök upp vid LDs hem rejält uppretad/förbannad redan? Hon går ut för att inte väcka det sovande barnet, när hon inser att GM (som hon känner) är svår att få att lugna ner sig vill hon inte att grannar ska höra deras arga röster (hon brusar nu också upp av hans ilska) utan de börjar gå mot planket som ligger mer avskilt. I hopp om att GM ska kunna pratas till rätta.
Citera
2018-06-21, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Fallet Elin Krantz.

Ja, vad kan jag säga? Ni har rätt, detta är beviset att man kan skrika!
Och det är EXAKT detta som hände LW, en sjuk människa som våldtar och vill höra henne skrika medan han håller på.
Citera
2018-06-21, 15:43
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Och det är EXAKT detta som hände LW, en sjuk människa som våldtar och vill höra henne skrika medan han håller på.

Öh, vad fick du våldtäkt i från?

Tror inte på det men om våldtäktsmannen gillar skrikoffer skulle han nog valt en annan plats.
Citera
2018-06-21, 15:45
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

SD?
Citera
2018-06-21, 15:47
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Dessvärre en del illavarslande inlägg om "bucket list" och "våra sorger är få" på ig, efter att BO hittats

Citat:
Kanske är det helt normalt för teens att uttrycka sig dramatiskt för att få följare? Men det är oerhört märkliga inlägg från två av barnen. Där om något borde fadern och anhöriga gått in och stoppat kidsen. Kanske till och med plockat av dem mobiler och internet. Alla sörjer olika men barn till en pastor borde nog få höra om det olämpliga i att dela vissa saker i en viss period.
NW var en liten räka tills för något år sedan. Nu är han betydligt biffigare och taggar Linus Carlen på IG.

Som jag skrev innan, det är låttexter :

Denna av Hov1:
"Nu märker jag hur fort vi växer men
Se på våra sorger de är få
Jag kanske borde ringa hem ikväll
Men mamma om jag glömmer säger jag förlåt
Förlåt förlåt
Förlåt, förlåt
Förlåt, förlåt
Förlåt, förlåt
Förlåt, förlåt
Förlåt, förlåt
Men mamma om jag glömmer säger jag förlåt"

Den andra av Tjuvjakt:
"Sippar Capri Sun juice
Lever bucket list life
Give a fuck about you, ah
De vill ha av oss nu, ah
(G-Unit & Canada Goose)
Vi gör vad vi gör
Det kanske blir en crash och en burn, man
De vill ha av oss nu, huh?
Kan inte klara oss utan"
Citera
2018-06-21, 15:48
Medlem
Intressant med Kriminaltekniker på plats i MGM´s bostad idag.
En potentiell mordplats men mer troligt en potentiell fyndplats av direkta bevis av mord...

Det är ju helt klart så att det fortfarande bara finns ett stort huvudspår i den här utredningen. De svar man fått ifrån NFC (En del har man ju garanterat fått) pekar i vart fall inte mot någon annan. Exempelvis en mängd DNA ifrån okänd person eller dylikt som skulle kunna få upp andra spår.

Nä, samma gamla avspärrningar fortfarande. Det är här som det har hänt.

Undrar om MGM fått tillbaka sin bil för övrigt?
Man verkar ju inte ha hittat nått av direkt värde där och det får väl anses som ytterst tveksamt om den använts överhuvudtaget under aktuell tidpunkt för brottet.

Man är ju sjukt nyfiken på exempelvis SMS/data trafik mellan BO och MGM den senaste tiden. Här lär ju polisen ha en del att gå på. Hur relationen varit och vad som varit på gång. Här lär ju en betydlig del av materialet finnas för den skäliga misstankegraden.

Tillsammans med bristen på alibi. Att MGM befunnit sig i området under aktuell tidpunkt samt historiken med tidigare anmälningar.
Jag utesluter inte heller att nån form av teknisk bevisning finnes men är av den grad att det kan vara av naturliga orsaker eftersom de varit bekanta.

Av alla dessa vittnen, +20st prioriterade förhör redan första veckan, är det ju i vart fall ingen som verkar ha kommit med något konkret. Som sett något konkret under aktuell natt.

Marinas mördare åkte dit på ett raderat SMS med texten "jag kommer i morgon".
Tovas mördare åkte dit helt utan teknisk bevisning.

Det behövs inte mycket. Ett enda misstag.
Citera
2018-06-21, 15:51
Medlem
Citat:

När Jonna i Askersund mördade Lovisa så våldtog hon aldrig henne.
Knivhuggen hon utdelade gjorde att Lovisa skrek av smärta. Jonna hämtade då en bättre kniv för att få tyst på Lovisa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in