2018-06-21, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Cachen gömdes den 2 juni, så själva eventet där den tysta minuten hölls, genomfördes sannolikt någon gång mellan 2 och 4 juni.

Mer om den tysta minuten här:
https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=24775262-8114-4f65-beea-4edd236ad782&IID=302fed7d-3199-439d-ac32-0c5c3b4ef306

Stort tack för att du delar med dig av länkarna, gripande
och sorgligt att läsa.
Citera
2018-06-21, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Har inte blivit motbevisad på motorlåset?!
Går inte in på HUR man skriker, jag fokuserade på längden och kraften.
Tror du själv att du kan skrika ens 30 sekunder om någon pucklar på dig? Dröm vidare...

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Citat:
Vad gäller låset på LWs ytterdörr så sitter det en dekal där ASSA 2000.
Tycker inte att det ser ut att vara något motorlås.
Vi kan nog glömma motorlås.

https://www.assa.se/sv/site/assa/pro...s/lashus-2000/
Citera
2018-06-21, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Hur kan du jämföra med Åmsele där pappan och sonen blev kallblodigt
avrättade med hagelgevär och mamman fick halsen avskuren av Valjakkala?
Springa till polisen i Åmsele..!
Jämför inte MORDEN! Jag jämför handlingen som partnern gör/gjorde efter mordet. Läsförståelse tack.
Om man är på rövarstråt och det går kapitalt fel, som i Åmsele och som jag tror hänt här, så springer inte partnern till polisen och säger "Min man har mördat".
Citera
2018-06-21, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Kan ju iofs varit GM som skulle sopa igen något spår (eller kanske hämta LW:s telefon?) efter dådet...det skulle förklara den halvöppna dörren oxå...

Ja det har jag skrivit långt tillbaka i tråden att gm kan ha tagit LW s nyckel och gått in för att hämta mobilen Sedan tvättat av nyckeln o lämnat dörr öppen
Citera
2018-06-21, 09:47
Medlem
Skylt

Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Jag ska inte gå i polemik, då jag inte kan vissa bild direkt. Jag VETatt det är/var ett motorlås på hennes dörr. Jag vet däremot inte om det gick att ställa in låsning eller om så, vilken inställning hon hade.
Tror dock att polisen har bytt låset till egen cylinder när det är avspärrat.
Skylten kan vara från förra låset.
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-06-21 kl. 09:49. Anledning: Kompletterin
Citera
2018-06-21, 09:50
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Jag ska inte gå i polemik, då jag inte kan vissa bild direkt. Jag VETatt det är/var ett motorlås på hennes dörr. Jag vet däremot inte om det gick att ställa in låsning eller om så, vilken inställning hon hade.

Hur kan du veta att det var ett motorlås?
Citera
2018-06-21, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Självklart får man motargumentera! Det finns många här inne som vill tro att SD är GM och andra inte. Man vill föra fram vilken sida man står på.
Förstår de som för sitt liv inte kan tänka sig SD som GM om de är hans bekanta.
Då lägger de fram teorier som riktar fokus bort från SD.

Jag är dock av en annan åsikt, därmed inte sagt att det är denne man som är GM men med en infon jag fått utöver blodspår i hemmet passar denne in på många sätt i som tänkbar GM.
Tror du lite håller med mig om detta?
Håller helt med Dig, vad jag ifrågasätter är dom uttryck som nästan ska ses som sanningar... hur folk skriker i vissa sammanhang mm. Jag är inte alls övertygad om att SD är GM, hoppas dessutom på att det inte är han även om jag förstår att misstankarna är åt det hållet (tycker inte om det han har gjort även om det kanske är överdrivet från Lenas sida... tror att det är hon som ev har mer intresse vad gäller deras ev relation den senaste tiden).
Jaha... var det från Dig det här med blodspår i hemmet kommer... vet Du det?
Citera
2018-06-21, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Ja det har jag skrivit långt tillbaka i tråden att gm kan ha tagit LW s nyckel och gått in för att hämta mobilen Sedan tvättat av nyckeln o lämnat dörr öppen

Låter faktiskt rimligt. Har också tänkt tanken att gm gått tillbaka, men inte fått ihop det med dörren tidigare (om den nu stod på glänt). Förklaringen skulle alltså kunna vara att gm inte vill lämna fingeravtryck på handtaget.

Gällande blod i bostaden, nja känns inte som att det stämmer. Hade man funnit blod så skulle man väl inte ha rubricerat händelsen som människorov?
Citera
2018-06-21, 10:00
Medlem
Citat:
En tyst minut hölls av geocacharna i början av juni:

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=358586ab-18f9-4641-bf3a-373f336281b1

Tack, känns bra att läsa.
Senast redigerad av flashbackfollower 2018-06-21 kl. 10:06.
Citera
2018-06-21, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Hur kan du veta att det var ett motorlås?
Fått låset beskrivet av två oberoende källor, ena visste inte att jag hört den första. Båda sa exakt samma.
Läste just ett meddelande igen från ena källan om låset. Innan mordet, så hade hon det inställt på alltid öppet och låsning med *. (kan ha ändrat sista tiden, men inte troligt?!)
Även om båda trollar mig, så låter det långsökt. Dom känner inte ens varandra.
Citera
2018-06-21, 10:04
Medlem
Citat:

Jag missade å skriva en sak.
Jag vet inte om dekalen stämmer, det kan möjligen sitta ett
annat lås i dörren.
Citera
2018-06-21, 10:13
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
S*ftis (LW's) sista resa bland geocacharna:

https://www.geocaching.com/track/sheet.aspx?guid=b419bc4f-250a-4e2a-9792-2cc2f8f01446

Så fint! Nu får hon "följa med"..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in