2018-06-21, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Enligt skribenten Sh.Holmes som var god vän och träningskompis med LW,
så hade L blockerat SD på sociala medier efter misshandelsanmälan -17,
hon hade tydligt sagt åt honom att INTE kontakta henne på något vis.

I mina öron så låter det väldigt osannolikt att L då skulle uppsöka SD i
hemmet, för att låna något till Norgeresan, det fanns väl många andra
geocachare som hon istället kunnat kontakta.

Om det är SD som är gärningsmannen så tror jag att han sökt upp
henne i hemmet, han är upprörd och arg över något, stämmer det
att blodfläckar finns så kan han ha slagit till henne i ansiktet i hemmet.
LW vill gå utanför huset för att ej väcka barnen, för att lugna ner och
prata med S. De går gatan ner mot planket, S:s stämningsläge
eskalerar, han blir mer och mer arg.

Han kan ha bilen parkerad nere vid planket, som skribenten
larsingvarsfru skriver. Han angriper L, slår henne med en sten i
ansiktet, hon skriker högt av smärtor och i dödsskräck, S avslutar
hennes liv genom att strypa henne. Tar med sig hennes mobil och
kör snabbt därifrån.

OBS, endast en teori i mängden.
På så lång tid efter anmälan och att LW inte vill ha kontakt med SD hinner mycket hända, dom verkar ha haft kontakt sedan dess... hur mycket vet vi inte... kanske är det så att dom har svårt att släppa varandra... jag misstänker att det är Lena som är mest intresserad och kanske hade hon något på honom som hon sa att f.d frun skulle få reda på och då brast det för SD.
Citera
2018-06-21, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Hur kan Du då veta hur någon skriker vid en dödlig attack? Jag tänker så högt man kan... och det tyder dalaans beskrivning på. Hade annan mördare med hjälp av någon som står och skriker i dödsångest verkat troligare... det är Din teori längre bak i tråden
Precis, jag tror att det är en som bevittnar attacken som skriker.
Ingen skillnaden mellan primalskrik och dödsångestskrik.
Självklart finns det dom som skriker, tror alla skriker initialt. Det är inte det jag bestrider. Det är längden och kraften i skriket jag fokuserar på.

Ni kan ta upp 10 fall där man hört skrik från offret och jag tar upp 1000 som man inte hört det, och definitivt inte med denna styrka och längd.

Jag kan nog slänga ut siffran 7-8 av 10st som bevittnar en misshandel, skriker vid sidan om, inte dom stridande parterna, generellt sett - lika generellt sett som hela denna utredning riktat in sig på, att merparten av mord sker i nära relation, vilket jag inte tror i detta fall.
Citera
2018-06-21, 08:50
Medlem
GM som Madsen, kan jag tro vill hörs sitt offer skrika i dödsångest, det finns mycket sjuka individer.

Men här vill GM få tyst på sitt offer fort, redan vid första slaget och det skrik offret då uppbringar, är det för sent. Hen har gått över gränsen och sedan går det fort, måste tysta offret. Detta görs inom ett par sekunder, oavsett om det är brottning eller slag, man kan inte skrika med sådan kraft och längd under en attack.
Citera
2018-06-21, 08:51
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Självklart finns det dom som skriker, tror alla skriker initialt. Det är inte det jag bestrider. Det är längden och kraften i skriket jag fokuserar på.

Ni kan ta upp 10 fall där man hört skrik från offret och jag tar upp 1000 som man inte hört det, och definitivt inte med denna styrka och längd.

Jag kan nog slänga ut siffran 7-8 av 10st som bevittnar en misshandel, skriker vid sidan om, inte dom stridande parterna, generellt sett - lika generellt sett som hela denna utredning riktat in sig på, att merparten av mord sker i nära relation, vilket jag inte tror i detta fall.

Inte särskilt troligt, eftersom detta sannolikt (trots förundersökningssekretessen) hade kommit ut i media. Eller via andra kanaler.
Citera
2018-06-21, 08:54
Medlem
Citat:

Ja Du, tror Du verkligen att det är någon som GM haft med sig som skriker? Jag tror lika lite på det som Dina inlägg om:
- blodspår hemma (som någon/några bekana till Dig sagt)
- motorlås (som någon/några bekanta till Dig sagt, och som fler i tråden inte tycker sig se)
Citera
2018-06-21, 08:58
Medlem
Citat:
GM som Madsen, kan jag tro vill hörs sitt offer skrika i dödsångest, det finns mycket sjuka individer.

Men här vill GM få tyst på sitt offer fort, redan vid första slaget och det skrik offret då uppbringar, är det för sent. Hen har gått över gränsen och sedan går det fort, måste tysta offret. Detta görs inom ett par sekunder, oavsett om det är brottning eller slag, man kan inte skrika med sådan kraft och längd under en attack.
Visste man inte bättre skulle man nästan kunna tro att det är Du som är offret och kunnat prata... som kan säga på sekunden hur det skulle vara...!
Citera
2018-06-21, 09:03
Medlem
Citat:
Jag återvänder till skriken.
Jag har som sagt provat att skrika på kurser, men det går faktiskt inte att skrika i någon större utsträckning. Även om mitt adrenalinpåslag inte ens var i närheten av max, så använde inte "attackeraren" någon större kraft.

I min värld finns det ingen som klarar skrika så pass högt och utdraget under en pågående dödlig attack. Betänk att vi har en mördare som dessutom aktivt försöker tysta offret.
Jag kan tänka mig att man kan skrika till en viss del om man jagas, även om man får slag/stötar av tillhygge, men här var skriken från mer eller mindre samma plats.

Om det inte är frågan om tortyr, att offret är immobiliserat och inte kan skydda sig, då skriker man.
Finns fall där våldtäktsmän tänder på det och låter offret skrika, men inte alls troligt på denna plats med dom förutsättningarna.

Det finns inte på världskartan att det är LW som skriker i den utsträckningen. Det måste vara ett vittne.
Ett vittne? Hur kan du tro på det? Om det skulle funnits vittnen borde väl SD vara antingen dömd eller friad vid det här laget...
Citera
2018-06-21, 09:05
Medlem
GilGrissom82s avatar
En tyst minut hölls av geocacharna i början av juni:

Citat:
Eventet började med en tyst minut för S*ftis! Saknad...

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=358586ab-18f9-4641-bf3a-373f336281b1
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-06-21 kl. 09:23.
Citera
2018-06-21, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ja Du, tror Du verkligen att det är någon som GM haft med sig som skriker? Jag tror lika lite på det som Dina inlägg om:
- blodspår hemma (som någon/några bekana till Dig sagt)
- motorlås (som någon/några bekanta till Dig sagt, och som fler i tråden inte tycker sig se)
Har inte varit i närheten och nämna blodspår! Du blandar korten
Citera
2018-06-21, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Ett vittne? Hur kan du tro på det? Om det skulle funnits vittnen borde väl SD vara antingen dömd eller friad vid det här laget...
En som bevittnar! En medbrottsling, hur tydlig ska jag vara.
Åmsele, hon bevittnade skotten, men sprang inte till polisen
Citera
2018-06-21, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Det som inte stämmer med teorin om ett frivilligt möte bakom planket är blodspåren i hemmet. Om dem inte kommit efteråt vilket verkar mkt osannolikt.

Kan ju iofs varit GM som skulle sopa igen något spår (eller kanske hämta LW:s telefon?) efter dådet...det skulle förklara den halvöppna dörren oxå...
Citera
2018-06-21, 09:11
Medlem
GilGrissom82s avatar
S*ftis (LW's) sista resa bland geocacharna:

Citat:
Detta är inget vanligt bytesobjekt!

S*ftis sista resa - S*ftis last journey är en Viking Event 2018 Trackable, som reser från Geocache till Geocache på ett speciellt uppdrag.

Om du inte avser att logga fyndet på på geocaching.com, vänligen LÅT DENNA LIGGA KVAR. Dess resande och framsteg är beroende av att du loggar att du tagit den ur denna geocache. Du måste även logga när du senare placerar den i en annan geocache. Det är lätt!

Om du är villig att logga din del av detta spårbara objekts resa och placera den i en annan geocache så snart som möjligt (efter att du loggat ditt fynd), ta den då med dig från denna geocache.

Mitt nuvarande mål:

In memory of S*FTP*CAH*NTASa dear friend

Have a great journey

https://www.geocaching.com/track/sheet.aspx?guid=b419bc4f-250a-4e2a-9792-2cc2f8f01446
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in