2018-06-21, 05:02
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Fast alltså, gillar man nån så gör man. Oavsett om man ligger på tredje dejten eller efter tre månader. Han gillade helt enkelt inte denna tjejen bara. Mer komplicerat än så är det ju inte.

Ok. Vi har att göra med en småtjejtidning här, men småtjejer är ju också intressanta och framför allt patologin som de säljs från tidig ålder.

Här kommer en relationsexpert in (som jag antar är en vuxen kvinna) och istället för att ta denna ypperliga tillfälle att lära egenansvar till tjejen och alla tjejläsare så lär hon dem att patologiskt demonisera killen och att det är något fel på honom och inte tjejen som inte kunde hantera verkligheten.

Jag tänker på hur vi uppfostrat denna enorma antalet uppblåsta narscissister som alla bara intalar sig om narrativ som passar de själva, de får ju enorma problem när de sedan sakta börjar möta verkligheten. Sedan vet absolut ingen varför just psykisk ohälsa exploderat bland unga tjejer specifikt.

De lärs ut att Världen kommer vara deras och att det alltid är mäns eller någon annans fel ifall saker inte fungerar. Så, denna nuvarande irritation på "fuckboys" grundar sig om inte annat på monogamiromantism kombinerat med feministisk narrativ om dels att kvinnor ska knulla runt och sedan även ha "jämlika förhållanden" som aldrig kan göra män till annat än en toffel utan egen vilja, och detta i en hypergami-ålder då unga män rört sig bort från våra förfäders ideal och alla vill vara alfas och har olika "the game"-taktik (har de några alternativ? Eller är du en av de 20% som vinner kampen om alla kvinnor eller så får du svälta på porr), så blir de alla cyniker av olika slag (vinnare osm förlorare) som disekterad kvinnlig psykologi i detalj.

Trodde verkligen någon att män bara skulle vika sig inför all denna tryck? Skulle de bara sakna vilja inför ideologins behov att få in honom i en kvadratisk låda som mestadels bara är en kvinnas många motsägelsefulla ideal om hur en man ska bete sig? Kom även ihåg att de män som ses som sexuella hierarkins vinnare även blir idoler till alla andra män (speciellt yngre män), då hierarkin får allt färre vinnare på toppen blir även beteendet som idealiseras allt mer extremt och hypermaskulint.

Sedan lever vi i en ålder där det finns absolut ingen mening att ha familj, landets framtid är en omöjlig uppgift att offra sig inför. Alla känner att saker bara blir värre hela tiden, och demoniseringen mellan könen kan inte ge upphov till fred i en situation av ständig förvärring (då alla söker syndabock).
Senast redigerad av Naknekejsaren 2018-06-21 kl. 05:06.
Citera
2018-06-21, 05:09
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jaha, du lägger skulden på din dotter alltså.

Men vad säger du om killen, är han nån för henne eller inte?

Hur kan han vara nån för henne när han inte vill ha henne?

Försök att lära din dotter att se verkligheten som den är och inte som hon önskar att den var, lika så att ta egenansvar för sitt eget agerande istället för att hoppas på hur andra ska agera. Vi har för många töntpappor som inte ger deras döttrar de hårda sanningar som de måste höra.
Citera
2018-06-21, 05:43
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Är det plötsligt ett problem att tjejer söker efter seriösa förhållanden?

Nej, jag tycker inte det.

Men nu är ju både jag och du lite äldre vad jag förstår.

Jag var aldrig, ens i min ungdom intresserad av något annat, och till min stora glädje så finns det gott om, och växande, (pendeln svänger.)..ungdomar som inte bara vill knulla runt.

Vi får nog se det ur perspektivet att artikeln skrivs för en publik som läser "Frida".
Citera
2018-06-21, 08:19
Medlem
Om man vill destabilisera ett land med propaganda så kan man :

1. Låta den bygga på känsloargument
2. Rikta den till kvinnor
Citera
2018-06-21, 08:29
Medlem
shbous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonStahlhein
Uppenbart är det hon som har problem. Efter att de gökat var "allt som vanligt", sedan började han dra sig undan. Bimbon säger ju själv flera gånger att hon var klängig. Tacka Gudrun för att han drar öronen åt sig om hon inte kan ge honom lite livsrum bara för att de utbytt lite kroppsvätskor.

Tänkte skriva exakt samma sak. Spelar ingen roll om det varit en ung och barnfri Jessica Alba, man drar sig undan mer och mer för varje flås i nacken man får.
Citera
2018-06-21, 08:43
Medlem
Det här bevisar att blattarna gör rätt som bevakar sina kvinnor. Jag gissar att fuckboyn var utlänning också.
Citera
2018-06-21, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Jag antar att du syftar på sexköps lagen....

Nej, allt skitsnack, status, maktspel och förtryckande som kvinnor håller på med.
Citera
2018-06-21, 08:52
Medlem
Fenomenet fuckboys vet ju alla att det existerar, men man kan ju fråga sig vem som bär ansvaret egentligen. Om kvinnor ger all sexuell uppmärksamhet till 10% av männen, gissa hur dessa män kommer bete sig? Som fuckboys, kan man anta. Kort sagt är det kvinnors tendens att söka sig till "eliten", till "alfahannen", till de som står högre i den sexuella och sociala hierarkin som möjliggör hela fenomenet. Om en man tillhör denna lilla utvalda elit som kvinnor översköljer med sex utan större ansträngning från mannens sida, varför inte utnyttja chansen?

De övriga 90% av männen som saknar självraggande utseende och social status och skulle vara själaglada för en fast relation med en medelmåttigt snygg tjej blir sedan kollektivt skuldbelagda för vad 10% håller på med. Kvinnlig logik.
Citera
2018-06-21, 09:08
Medlem
Problemet är att eget ansvar försvinner mer och mer. Hon låg med honom på en fest och efter det, utan att ha frågat, antog hon att dom var i förhållande som jag förstår det. Han verkade ointresserad och då är det killen som ska ha skit, tydligen. Visst är det ett douchigt beteende men hon får skylla sig själv.
Jag som kille har träffat tjejjer som betett sig precis likadant mot mig. Det var mitt dåliga omdöme och jag får skylla mig själv att jag inte kunde se det.
Borde jag egentligen gått till tidningen med detta?

Vad sjuk världen har blivit. I framtiden kommer väl artiklar om att någon fått skrapsår och vill varna andra från att ramla på marken. Det är alltid någon annans fel.

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Försök att lära din dotter att se verkligheten som den är och inte som hon önskar att den var, l

Klockren kommentar!!
Senast redigerad av Fmj4912 2018-06-21 kl. 09:12.
Citera
2018-06-21, 09:17
Medlem
trigganiggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Man ska komma ihåg att dessa killar oftast är väldigt snygga, och därför eftertraktade. Då kan man ju fråga sig själv varför dom inte bara säger att dom vill ligga direkt. Svaret på den frågan ligger nog i att tjejer är mindre villiga än killar att ha one night stands eller är rädda för att bli stämplade som horor. Ingen kille vill ha en tjej som många andra killar redan legat med(i förhållande) och därför är dessa tjejer rädda för att deras rykte ska förstöra för dom när det kommer till att skaffa ett förhållande senare.

Så med andra ord så hade dom förmodligen inte fått sex ifall dom inte låtsades först.

Om en kvinna är så ytlig att hon bara värdesätter utseende så kommer hon naturligtvis endast i kontakt med ytliga män.

Problemet med män som låtsas vara intresserade löses helt enkelt genom att vänta med sex. Män som är genuint intresserade av ett förhållande har tålamodet att vänta (om hon inte redan har levt lösaktigt).
Citera
2018-06-21, 09:24
Medlem
trigganiggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
Fenomenet fuckboys vet ju alla att det existerar, men man kan ju fråga sig vem som bär ansvaret egentligen. Om kvinnor ger all sexuell uppmärksamhet till 10% av männen, gissa hur dessa män kommer bete sig? Som fuckboys, kan man anta. Kort sagt är det kvinnors tendens att söka sig till "eliten", till "alfahannen", till de som står högre i den sexuella och sociala hierarkin som möjliggör hela fenomenet. Om en man tillhör denna lilla utvalda elit som kvinnor översköljer med sex utan större ansträngning från mannens sida, varför inte utnyttja chansen?

De övriga 90% av männen som saknar självraggande utseende och social status och skulle vara själaglada för en fast relation med en medelmåttigt snygg tjej blir sedan kollektivt skuldbelagda för vad 10% håller på med. Kvinnlig logik.

Många av de här fuckboysen är intresserade av ett förhållande med rätt kvinna.

95%-99% av uppmärksamheten kommer dock från kvinnor av lägre sexuellt marknadsvärde (fula, tjocka, lösaktiga, otrevliga, korkade osv). De tar sig friheten att knulla och dumpa dem, inget konstigt med det.

Den dagen en bra singelkvinna träder in i hans liv kan han mycket väl tänka sig att stadga sig (inte alla alfor, men en del).

Ett stort problem är att den överlägset största majoriteten av kvinnor som ger honom uppmärksamhet är rent skräp. Det blir svårt att urskilja godbitarna från resten.
Citera
2018-06-21, 09:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Hur kan han vara nån för henne när han inte vill ha henne?

Försök att lära din dotter att se verkligheten som den är och inte som hon önskar att den var, lika så att ta egenansvar för sitt eget agerande istället för att hoppas på hur andra ska agera. Vi har för många töntpappor som inte ger deras döttrar de hårda sanningar som de måste höra.
De sms:ade och han kallade henne gulliga smeknamn. Hon ville ses men han ville bara komma över sent på kvällarna. Vad ska din dotter göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in