Citat:
Ursprungligen postat av
Emmy.Ha
Att ha sex är att sälja sig när det gäller tjejer? Sex är bara en valuta för tjejer? Visst det kanske är så att tjejer är mer intresserade av relationer jämfört med män och män mer av sex än kvinnor, men du drar det lite väl långt.
Det verkar väldigt ytligt och för mig onaturligt att basera en relation på att kvinnan säljer sig själv oavsett om det är dyrt eller billigt. MEn det kanske är så för en viss typ av konservativt lagd människa att relationer är som affärsuppgörelser, sex är valuta, slampor är värdelösa, högre ideal representeras av plikt osv.
Lite OT, men en rättelse: jag är inte så konservativ som du tror, jag bara sympatiserar något med konservatism som skydd mot mer nihilistiska tendenser i mitt psyke. Konservatismen är lite av en dröm, att man kan gräva tillbaka saker som tillhör det förflutna, för västerländsk konservatism är dömt att förlora och vi lever i dekadensens tidsålder vad än människor tror kunna göra åt saken (med all respekt åt Jordan Peterson som försöker).
Jag var ärlig kring en tjejs värde för valfri ung man (vi vill ha sex med dem, många utav dem helst gärna), speciellt den sorten som kvinnor ofta faller för (självsäkra snubben som är kung i godisaffären). Jag talade ju inte om någon plikt, utan att tjejen ställer frågan; jagar du mig bara för sex? Och ifall hon nu vill ha mer än sex och är smart så pressar hon killen att visa att han vill ha mer än sex innan hon ger vad han uppenbart vill ha.
Eller så ger hon sex och accepterar att hon antagligen bara kommer få sex. Självsäkra unga män har inte så värst behov av närhet och värme (som uttrycks) och det finns gratis utbud av vad de verkligen vill ha. Gamla ideal kring gentlemannen, osv, har ju sedan länge dött och det kommer inte tillbaka, liksom Sverige aldrig kommer tillbaka som det en gång varit.
Tvärtom kommer allt bara bli värre, det finns inte ens någon paus-knapp.