2018-06-20, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bossen13378
Vem har påstått att det har med dig att göra? Men trådan utgår från Sanna och artikeln i Frida. Sanna är ju numera vuxen och har uppenbarligen hållit fast i en världsbild formad av hennes sårade högstadie-egos försvarsrationalisering, påhejad av andra vuxna på Frida.
Du skrev det till mig. 19 är verkligen inte vuxen i känslomässig mognad, hjärnan är vuxen kring 30 typ. Ja hon blev tråkigt nog påhejad av vuxna på Frida men kom ihåg att de säljer en tidning till ungdomar.
Citera
2018-06-20, 21:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Det är ju ingen nyhet att det är kvinnor som bestämmer när och om man ska ha sex. Kvinnan är dörrvakten till sex. Mannen är dörrvakten till förhållande. Om du öppnar dörren billigt och enkelt har du sänkt ditt förhandlingsläge.
Varför bestämmer kvinnor över dig?

Alla jag haft sex med har haft precis lika mycket att säga till om som jag, och alla mina förhållanden har jag haft lika stor rätt att bestämma om jag vill ingå eller inte.

Du har sambo säger du bestämmer hon när ni ska ha sex? Och du bestämmer om ni ska fortsätta bo ihop eller inte?
Senast redigerad av Ipsi 2018-06-20 kl. 22:08.
Citera
2018-06-20, 22:03
Medlem
Att som vuxen människa använda sig av ordet "F*ckboy", speciellt då vi lever i Sverige och således talar Svenska och borde veta bättre än att föra sig med degenererade vulgära fraser, då förtjänar man ingen som helst respekt av varken mig eller någon annan heller för den delen.

Att blattar däremot använder sig av dessa hjärndöda fraser är högst väntat. De har ju lägre intelligens än en apa och gillar som bekant allt som är korkat, äckligt, förstörande och allmänt pinsamt.
Citera
2018-06-20, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentVerklighet
Att som vuxen människa använda sig av ordet "F*ckboy", speciellt då vi lever i Sverige och således talar Svenska och borde veta bättre än att föra sig med degenererade vulgära fraser, då förtjänar man ingen som helst respekt av varken mig eller någon annan heller för den delen.

Att blattar däremot använder sig av dessa hjärndöda fraser är högst väntat. De har ju lägre intelligens än en apa och gillar som bekant allt som är korkat, äckligt, förstörande och allmänt pinsamt.

Skulle manshora vara att föredra?
Citera
2018-06-20, 22:26
Medlem
CommonSenses avatar
Ett tecken på att bruden är en psykopat, tror killen märkte att hon inte hade alla hästar hemma
Citera
2018-06-20, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Ett tecken på att bruden är en psykopat, tror killen märkte att hon inte hade alla hästar hemma

Hon gick i högstadiet vid tillfället... hur smart är man då egentligen?
Senast redigerad av Statistenidittliv 2018-06-20 kl. 22:36.
Citera
2018-06-20, 22:40
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Feminism --> Jämställdhet och diskriminering
/Moderator
Citera
2018-06-20, 23:10
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Hon gick i högstadiet vid tillfället... hur smart är man då egentligen?

Tillräckligt för att inse om nån är en psykopat, dagens ungdomar kanske inte kan men vi kunnde iaf det
Citera
2018-06-20, 23:21
Medlem
Man ska ta sitt jävla ansvar för sina val och handlingar och ge fan i att lägga över det på någon annan. Man/woman the fuck up, gäller fjortisar som vuxna !!

Kärar du ner dig så ligger det på dig, känner du dig lurad så ligger det på dig, kallar du någon för något så ligger det på dig.

Det finns inga jävla garantier i det här.. kör din "100-days rule", dina ONS, kör din rakt-på-sak-kom-låt-oss-knulla-stil om du vill men stå inte och grina sen om den fuckade dig och det inte blev som du ville.

Vad beträffar den här Sanna så hoppas jag hon lärt sig sin läxa! Nu gör hon förhoppningsvis en annan bedömning nästa gång någon kille gör henne knäsvag. Man kan och ska inte förvänta sig någonting av sex och kärlek..

Avslutningsvis så tar jag något positivt ur denna röra och det är att båda två ville ha sex... Av allt man läser om i dessa tider så är det allt för ofta som fallet inte är så.
Citera
2018-06-20, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Tillräckligt för att inse om nån är en psykopat, dagens ungdomar kanske inte kan men vi kunnde iaf det

Du verkar inte själv veta vad en psykopat är så det betvivlar jag.
Citera
2018-06-21, 01:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bossen13378
Ja, det är ju upp till dottern att styra vad för relationer hon vill ha? Vem annars menar du ska ha kontrollen över hennes relationsliv?
Klart att det är upp till dottern men vad säger du till henne om killen? Ingenting?
Citera
2018-06-21, 04:36
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Att ha sex är att sälja sig när det gäller tjejer? Sex är bara en valuta för tjejer? Visst det kanske är så att tjejer är mer intresserade av relationer jämfört med män och män mer av sex än kvinnor, men du drar det lite väl långt.

Det verkar väldigt ytligt och för mig onaturligt att basera en relation på att kvinnan säljer sig själv oavsett om det är dyrt eller billigt. MEn det kanske är så för en viss typ av konservativt lagd människa att relationer är som affärsuppgörelser, sex är valuta, slampor är värdelösa, högre ideal representeras av plikt osv.

Lite OT, men en rättelse: jag är inte så konservativ som du tror, jag bara sympatiserar något med konservatism som skydd mot mer nihilistiska tendenser i mitt psyke. Konservatismen är lite av en dröm, att man kan gräva tillbaka saker som tillhör det förflutna, för västerländsk konservatism är dömt att förlora och vi lever i dekadensens tidsålder vad än människor tror kunna göra åt saken (med all respekt åt Jordan Peterson som försöker).

Jag var ärlig kring en tjejs värde för valfri ung man (vi vill ha sex med dem, många utav dem helst gärna), speciellt den sorten som kvinnor ofta faller för (självsäkra snubben som är kung i godisaffären). Jag talade ju inte om någon plikt, utan att tjejen ställer frågan; jagar du mig bara för sex? Och ifall hon nu vill ha mer än sex och är smart så pressar hon killen att visa att han vill ha mer än sex innan hon ger vad han uppenbart vill ha.

Eller så ger hon sex och accepterar att hon antagligen bara kommer få sex. Självsäkra unga män har inte så värst behov av närhet och värme (som uttrycks) och det finns gratis utbud av vad de verkligen vill ha. Gamla ideal kring gentlemannen, osv, har ju sedan länge dött och det kommer inte tillbaka, liksom Sverige aldrig kommer tillbaka som det en gång varit.

Tvärtom kommer allt bara bli värre, det finns inte ens någon paus-knapp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in