2018-06-20, 23:24
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Nej, denna skapades i april.

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Falskt, det är redan bekräftat att noll tollerance policyn började gälla i Maj 2018, det är en Trumpadministrativ policy och inte en Obama policy, varför ljuger du?

Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Nej, där ljuger du.

Ni har alla fel, denna lag har funnits sen Clintons tid, det är bara det att Trump nu verkställt den.
Citera
2018-06-20, 23:27
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Ni har alla fel, denna lag har funnits sen Clintons tid, det är bara det att Trump nu verkställt den.

Rättning, han ändrade det hela igen för bara några minuter sedan.

Men ja vi har alla haft lika mycket fel på olika sätt, det har varit ett par riktigt virriga veckor/månader
Citera
2018-06-20, 23:47
Medlem
swimmingpools avatar
Gud vad republikanerna gör bort sig hela tiden.
Citera
2018-06-20, 23:55
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Det är precis det de gör! För i Donalds USA ska vita män få göra precis som de vill mot untermenschen!
https://twitter.com/NBCNews/status/1008720946319052800

"Jose Nunez, a 47-year-old detention officer with the Bexar County Sheriff's Office, was arrested early Sunday..."

Låter mexikanskt.
Citera
2018-06-21, 00:16
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
En Executive Order; Humana Skäl, skulle väl kunna lösa detta på en eftermiddag?
Ordern behöver inte vara komplicerad, utan behöver bara innehålla motiveringar som berättar att utländska icke kriminella barn under inga omständigheter får förvaras i burar.

Det verkar nästan som om Trump läser den här tråden.

https://omni.se/analys-hjartlosa-politiken-hade-ett-for-hogt-pris/a/qndJ9L
Citera
2018-06-21, 00:26
Medlem
Jag tänker bara tillbaka på minnen jag har från när jag var liten, vet inte hur gammal allt från 6-10 år. Var helt livrädd när jag råkade kliva av bussen före min mamma och dörren stängdes innan hon kom av. Eller när vi var på en föreställning och jag tappade bort henne i några sekunder i en stor folkmassa när alla gick ut. Jag kommer fortfarande ihåg hur rädd jag var och ledsen. Och det var bara i några sekunder. Jag kan inte föreställa mig hur rädda och ledsna dessa barn är. Usch. Inte kunna kontakta sina föräldrar eller få veta var de är eller om man någonsin kommer få träffas igen. Så jävla hemskt är det.
Citera
2018-06-21, 00:27
Medlem
salty-sailors avatar
Trumps nya politik? är det inte samma politik som infördes av Bush och följdes av Obama?
Citera
2018-06-21, 01:06
Medlem
antoneriks avatar
Hur är det med föräldrarnas omdöme när man tar med sig småbarnsfamiljer över gränsen och riskerar deras liv för att få njuta av högre levnadsstandard? Riskerar dom avrättning i Mexico? Är dom utsatta för tortyr och politisk förföljelse?
Citera
2018-06-21, 01:10
Medlem
De som har ansvar för att barnen är i en dålig situation är ju FÖRÄLDRARNA till barnen.

Så jävla enkel logik.
Citera
2018-06-21, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Ptja, om valet står mellan att få sina barn styckade av kriminella gäng i Mexico och att ge sig ut med dem på en farlig resa mot "The Land of Dreams", så hade Du naturligtvis valt att stanna kvar i gangland med dina småbarn, right?

Fast det kräver ju upp till två jourhavande vakter som kan rycka ut med ett par minuters varsel per kilometer mur för att det skall gå ihop, och med en sådan vaktstyrka så behövs ju ingen mur ändå eftersom man då har total övervakning i alla fall.

Många ser nog hellre att deras barn blir omhändertagna av USAs myndigheter än att de blir omhändertagna av Mexicos knarkgäng, och väger in det i risken de tar.

I'm quite sure You'd do the same in that situation.

De bör stanna i sina shithole countries och försöka förbättra situationen där. Vi västerlänningar har byggt upp våra civilisationer med moral och hårt arbete. Nu vill miljarder välfärdsmigranter och blivande welfare queens från shithole countries ta sig till väst och åka snålskjuts. De tar med sig sina värderingar, sitt våld och kriminalitet och förstör de länder de kommer till.

Som tur är finns det nu en man som sätter ner foten, President Donald J Trump. Tyvärr vågar väl inte ens han sätta ner foten riktigt ordentligt. Han borde släppa ut ungjävlarna i Mexikos öken och deras föräldrar likaså. Det står dem fritt att söka asyl i Mexiko.
Citera
2018-06-21, 02:13
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zcrummig
Jag tänker bara tillbaka på minnen jag har från när jag var liten, vet inte hur gammal allt från 6-10 år. Var helt livrädd när jag råkade kliva av bussen före min mamma och dörren stängdes innan hon kom av. Eller när vi var på en föreställning och jag tappade bort henne i några sekunder i en stor folkmassa när alla gick ut. Jag kommer fortfarande ihåg hur rädd jag var och ledsen. Och det var bara i några sekunder. Jag kan inte föreställa mig hur rädda och ledsna dessa barn är. Usch. Inte kunna kontakta sina föräldrar eller få veta var de är eller om man någonsin kommer få träffas igen. Så jävla hemskt är det.
Du kanske skulle tänka lite på alla de vita barn som skulle fara illa om dessa folk från skithålsländer släpptes lösa vind för våg i vita människors livsrum. Knarkförsäljning, gängbildning, mord och annat skithålsbeteende som vita människor gärna kan vara utan. Kan du tänka dig att gråta en skvätt för vita barn också?
Senast redigerad av PK-befriad 2018-06-21 kl. 02:23.
Citera
2018-06-21, 02:48
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Media använder barn för att producera super fake news:
https://i.imgur.com/VGb5GRO.jpg

Arrangerat för att rycka i godtrogna västkvinnors känslotrådar.

De bilderna är fake men att de hålls barn inspärrade i camps på Mexico-U.S. border är sant.

Nu har Trump skrivit på en executive order att hålla familjerna tillsammans så det ska bli intressant att se hur Demokrater i USA reagerar på detta, jag tror de flesta av dem inte bryr sig ett skit om barn utan blir helt hypade av Trump-Bashing och inte kommer ge Trump någon som helst credit för beslutet som fattades idag (NBC News)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in