2018-06-20, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast denna story var nu inte: kille tappar intresset, han hade högst troligt inte intresse för henne från början.
om några skriver med varandra på en site, men där hon eller han sen skriver att tyvärr hen är nog inte intresserad på ett artigt och respektfullt sätt så är ju allt frid och fröjd.

Hora är benämningen på en kvinna som tar betalt för sex...eller ett nedvärderande epitet på en kvinna, för att hon är kvinna. har inget med att bete sig illa att göra.

Vi vet inte om han hade intresse från början. Men även om han inte intresserad av en relation så är det väl tillåtet att prata och flirta med en tjej? Oftast krävs det att man umgås lite innan man vet om man vill ha en relation med denne människa, det är inget som går säga redan i inledningen av deras umgänge.

Tjejer är ju likadana. Om en ny tjej börjar på mitt jobb och vi börjar prata, vi börjar prata mer och hänger på afterworks och gillar varandras sällskap. Sen en aw är det stark spänning och vi börjar kyssas och jag följer med henne hem och vi har sex. För mig låter det som ett normalt händelseförlopp. Men enligt dig borde hon redan inledningsvis i vår kontakt när vi träffades på jobbet ha berättat att hon vill ha sex med mig?
Citera
2018-06-20, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Där kom halmgubben igen. Det är enormt stor skillnad på att ha sexuella erfarenheter med att vara känd som en hora i närområdet. Trots att svenska män har en väldigt liberal syn på kvinnors sexualitet så är knappast en tjejs tidigare sexuella erfarenheter irrelevanta ifall det rör sig om ett tvåsiffrigt antal tidigare sexpartners.

Nej, ingen skillnad alls faktiskt.

På vilket sätt är det av intresse för en kille om den tjej han nu är blixtrande förälskad i för att hon faktiskt är extremt attraktv och livsglad tjej om hon nu utnyttjat detta faktum och passat på ha skoj med 10 killar eller 9? Jag menar tjena! Det har ju inget av intresse för nått som helst.
Det enda han behöver göra är att spendera tid med denna tjej och lära känna henne, när han gör så så lär han rätt snabbt komma underfund med om hon är en rak, ärlig, trofast person han kan lita på eller någon som blåljuger honom rakt i ansiktet...och det är det hennes personlighet som säger inte det exakta antalet av hennes tidigare sexpartners. Exakt samma gäller för män för övrigt.

Varenda vettiga tänkande människa fattar detta. Det är inte sexuellt beteende som avgör människors värde som partner, det är personligheten.
Citera
2018-06-20, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
De har inga problem med att ligga med luder nej. Hade du tagit dig tid att lära känna män hade du insett det.

Min kille säger att han aldrig skulle bli tillsammans med min syster av den anledning att han tycker att hon "är alltför fri" för hans smak. Hon har haft 3 killar under sitt liv.
men herregud, dumpa typen!
Citera
2018-06-20, 18:20
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Spela roll vems "fel", det är fortfarande inte ok med en relation som bara utgår från vad som passar den ena parten.

Nej och därför blev det ingen relation.
Citera
2018-06-20, 18:21
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Svenska män vill knulla svennehoror och sen gifta sig med en utländska, precis som invandrade män.
Knappast.
Citera
2018-06-20, 18:22
Medlem
Citat:
om några skriver med varandra på en site, men där hon eller han sen skriver att tyvärr hen är nog inte intresserad på ett artigt och respektfullt sätt så är ju allt frid och fröjd.

Varför är allt frid och fröjd om hon fick honom att att tro att hon var intresserad? De kanske till och med hann gå på en dejt innan hon bestämde sig för att distansera sig. Det är väl lika oärligt som killen i TS. Har själv varit med om tjejer som är roliga, trevliga, man flirtar och hon visar intresse för mig men sen väljer hon att inte fortsätta kontakten. Vad ska sådana tjejer kallas?

Citat:
Hora är benämningen på en kvinna som tar betalt för sex...eller ett nedvärderande epitet på en kvinna, för att hon är kvinna. har inget med att bete sig illa att göra.

Men han har ju inte betett sig illa. Fuckboy är dessutom en fängelseterm.
Citera
2018-06-20, 18:24
Medlem
Citat:

På vilket sätt är det av intresse för en kille om den tjej han nu är blixtrande förälskad i för att hon faktiskt är extremt attraktv och livsglad tjej om hon nu utnyttjat detta faktum och passat på ha skoj med 10 killar eller 9? Jag menar tjena! Det har ju inget av intresse för nått som helst.
Det enda han behöver göra är att spendera tid med denna tjej och lära känna henne, när han gör så så lär han rätt snabbt komma underfund med om hon är en rak, ärlig, trofast person han kan lita på eller någon som blåljuger honom rakt i ansiktet...och det är det hennes personlighet som säger inte det exakta antalet av hennes tidigare sexpartners. Exakt samma gäller för män för övrigt.

Varenda vettiga tänkande människa fattar detta. Det är inte sexuellt beteende som avgör människors värde som partner, det är personligheten.

Att en tjej legat med 10 personer innebär inte att hon är extremt attraktiv. Kvinnor har extremt lätt få sex.

Dessutom gott om tjejer som säger sig inte vilja ha en kille som raggat på och/eller legat runt med halva hennes umgängeskrets.
Citera
2018-06-20, 18:30
Medlem
Citat:

Det enda han behöver göra är att spendera tid med denna tjej och lära känna henne, när han gör så så lär han rätt snabbt komma underfund med om hon är en rak, ärlig, trofast person han kan lita på eller någon som blåljuger honom rakt i ansiktet...och det är det hennes personlighet som säger inte det exakta antalet av hennes tidigare ons. Exakt samma gäller för män för övrigt.

Eftersom det inte finns någon prestige i att skaffa en tjej med många sexpartners. Som vi även tidigare diskuterat så konkurrerar män och kvinnor på olika villkor. Fuckboys är populära hos tjejer eftersom dom är ett tydligt facit på att dom kan prestera. Varför ser du inte killar springa runt och gnälla över fuckgirls? jo eftersom killar undviker fuckgirls som pesten(i förhållande syfte).

För att summera:
Kvinnlig sexualitet tar fler egenskaper i hänsyn förutom utseende och hälsa, nämligen prestation och social status. Detta leder till att män med många sexpartners är väldigt populära hos kvinnor, även när det gäller förhållande.

Manlig sexualitet tar inte prestation och social status i hänsyn, utan oftast bara utseende och hälsa. Detta leder till att det inte finns någon prestige i att som kvinna ligga med många.
Citera
2018-06-20, 18:47
Medlem
Han har inte gjort något fel. Har man inget att erbjuda får man räkna med att bli ratad alt. bli en killes/tjejs nödlösning när denne inte hittar någon bättre.
Citera
2018-06-20, 18:48
Medlem
Bra analys: ingen äger någon inte ens när man är gifta eller har en barn
Citera
2018-06-20, 18:49
Medlem
Citat:
Jag tycker det går en rätt tydlig gräns mellan ett beteende av att vilja ha temporärt sex enbart och inget annat eller jag är intresserad av att lära känna dig som person.

105 inlägg senare så har ingen feminist lyckats förklara hur man ska bete sig på ett sätt som visar att man inte vill ha en relation när man förför någon för sex. Hur ser denna tydliga gräns ut?
Citera
2018-06-20, 18:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Nej och därför blev det ingen relation.
Jo, en som upphörde när han slutade höra av sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in